Että osaa olla h*lvetin kipeä afta..!

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Kylkiluu
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti

Kylkiluu

Aktiivinen jäsen
01.02.2007
12 755
1
36
Suun pohjalla on läpimitaltaan puolen sentin mittainen afta ja koko suu on ihan infernaalisen kipeä :$ |O Joka ikinen puhuttu sana sattuu niin prkleesti eikä täällä näiden mukeloiden kanssa voi valitettavasti olla puhumatta...
Mies tuo aftabia apteekista töistä tullessaan, maltan tuskin odottaa..!

Toi on kauheeta. Mulla ei onneks ole yli kymmeneen vuoteen ollut kauheesti aftoja, kun siirryin apteekin hammastahnaan. Yleensä jos joskus tuleekin afta niin ei ole niin kipeä mitä ne ennen oli.

Mutta enterorokossa tuli YKSI rakkula kurkkuun ja sattu korvaankin niiiiiiiin perkeleesti, että teki mieli repiä koko korva irti.

Alkuperäinen kirjoittaja PeggyBundy:
Kannattaa käyttää vaahtoamatonta hammastahnaa...kuulemma auttaa ettei tule aftoja jos on taipuvainen...

En ole moisesta kuullutkaan! Siirryn oitis vaahtoamattomaan hammastahnaan... Osaatko kertoa joitakin hammastahnamerkkejä?

Tiedän tunteen. Mulla palo kitalaen reuna viime lauantaina ja siihen tuli sitten mojova afta joka alkaa nyt vasta vähän parantua. Viikko tässä onkin mennyt ilman mitään kovaa syötävää...

Alkuperäinen kirjoittaja Kylkiluu:
Kannattaa käyttää vaahtoamatonta hammastahnaa...kuulemma auttaa ettei tule aftoja jos on taipuvainen...

En ole moisesta kuullutkaan! Siirryn oitis vaahtoamattomaan hammastahnaan... Osaatko kertoa joitakin hammastahnamerkkejä?

Apteekissa myydään lauryylisylfaatittomia tahnoja esim. Biotene tai Salutem. Itsellä on toiminu marketin Elmex vallan mainiosti.

Alkuperäinen kirjoittaja ...:
Tiedän tunteen. Mulla palo kitalaen reuna viime lauantaina ja siihen tuli sitten mojova afta joka alkaa nyt vasta vähän parantua. Viikko tässä onkin mennyt ilman mitään kovaa syötävää...

Auts :/ Tsemppiä sinnekin

No ne on just noita apteekista saatavia mistä ylempänä kerroin. Apteekissa on eri merkkejä ja osaavat neuvoa, mutta itse käytän melkein vallan Bioxtraa. Jos se on loppu niin ostan Bioteneä tai Salutemiä. Salutemistä löytyy myös oma tahnansa lapsille, jos sattumalta lapsella samaa vaivaa.

itse käytän elmexiä eikä aftoja näy :)

Mulla just alkaa tuo afta parantua, kyllä oli vielä alkuviikosta niin saakutin kipeä että... Olen kans joskus miettinyt tuota hammastahnan vaihtoa mutta en vielä ole saaanut aikaiseksi, pitäis varmaan kokeilla kun nuo aftat kiusaavat aina välillä.

Au!! Aftat on kamalia! Tosiaan vaihda hammastahnaksi esim. toi Salutem. Ensiavuksi aftaan mulla on auttanut apteekista ostettu geeli Aloclair Gel, jota levitetään siihen aftan päälle. Ite oon siitä saanut avun nopsaan :)

Alkuperäinen kirjoittaja ...:
Tuleeko sulle niitä jostain ruoka-aineesta? Mulle tulee ainakin tomaatista ja sitrushedelmistä. Kannattaa seurata syömisiään kun niitä tulee.

Yleiskunnon lasku tai stressi tuo poikkeuksetta ainakin yhden aftan suuhun :/

Yhteistyössä