Että ihmiset osaa olla tyhmiä laumasieluja

vierailija
Ei Sheeran ole rokkari, vaan poppari.
Jos punaviheriäistä maailmankuvaa tuolta Usan puolelta tarkastelee ja pidetään listaa maailman vaikutusvaltaisimmista ihmisistä, niin rokkari on pressan kanssa yhtä vaikutusvaltainen.
Demokraatit on aina olleet kulttuuriin päin kallellaan.

Joku Kim Kardashian ei oo tehnyt mitään oikeasti järkevää elämässään, mutta on vaikutusvaltaisempi kuin Trump.

Kimin saavutukset:
- tullu kuuluisaksi seksivideostaan
- leikkauttanu naamansa muovisen näköiseksi
- leikkauttanu ruman, turboahdetun ahterin
-saattaa Instaa varten ottaa 3 päivän aikana yli 5000 koekuvaa itsestään

Siis rahaahan ja vaikutusvaltaa sillä muijalla on. Mut se, miten on rahansa tienannu, on kirjaimellisesti p*rseestä.
Wtf?
Ehkä sun oikeesti kannattais mennä kerää niit mustikoita.
 
En ole itsekään mikään uniikki.
Jos puhutaan oikeasti oman tiensä kulkijoista, niin niitä olisi esim.Pentti Linkola ja Miina Äkkijyrkkä.
Heitä yhdistää/yhdisti se, että tekivät päättäväisesti omaa juttuaan aikakautena, jolloin se ko. juttu ei oo ollu suosiossa.

Mä mietin: elämä on lyhyt.
Miksi eläisin sitä muiden mukaan?
Ok, aina ei jaksa eikä tartte olla individuaali. Semmoinen "uniikki lumihiutale" -ajattelu jossa ei haluta sulautua mihinkään porukkaan, on rasittavaa.
Siinä ei oo mitään pahaa, että väsynyt perheenäiti keittiörempassa valitsee sen suositun keittiön, joka löytyy kaikilta muiltakin.

Mutta mä oon aatellu, että jos mulla on joku ainainen lempiväri, niin miksen sitä laittaisi seiniin, vaikka se ei ole nyt muodissa, mutta jos tykkään siitä? Jos se vaan miehellekin sopii.

Oon ruvennu sisustamaan lempiväreillä ja lempiasioilla meidän kotia, ja tää on vasta alkua.
Mä tykkäsin rottinkituoleista salaa silloinkin, kun ne 15 vuoden ajan oli pannassa, kunnes viime kesänä ne tuli taas muotiin. Oikein hävettää, että oma rottinkituolini oli häpeämässä jossain varastossa ne vuodet.
 
vierailija
Siis kumpaa mieltä sä nyt olitkaan? Ei saa seurata muita vai se on ihan jees?
Vai se on ok vain sun tekemänä?
Miksi pitää miettiä miksi joku tekee jotain kun voi ihan vaan elää itse niinkuin haluaa?
Ja hauska esimerkki tuo Kim sulla. Kova Trumpin kannattaja, se varmaan kertookin kaiken tarvittavan ko henkilöstä.
 
Siis kumpaa mieltä sä nyt olitkaan? Ei saa seurata muita vai se on ihan jees?
Vai se on ok vain sun tekemänä?
Miksi pitää miettiä miksi joku tekee jotain kun voi ihan vaan elää itse niinkuin haluaa?
Ja hauska esimerkki tuo Kim sulla. Kova Trumpin kannattaja, se varmaan kertookin kaiken tarvittavan ko henkilöstä.
Elää niin kuin itse haluaa = trendien harjalla seilaamista kuitenkin suurimmalla osalla, ja menemistä muiden mielipiteiden mukaan.
 
Siis kumpaa mieltä sä nyt olitkaan? Ei saa seurata muita vai se on ihan jees?
Vai se on ok vain sun tekemänä?
Miksi pitää miettiä miksi joku tekee jotain kun voi ihan vaan elää itse niinkuin haluaa?
Just mä kirjoitin, että täys uniikkius ei oo tarkoituksenmukaista. Ei ihmisen joka päivä tartte herättyään miettiä, miten tänään olisin mahdollisimman individuaali.

Mutta tällä aloituksella yritän ravistella muotien perässä, ja suosion perässä juoksemista vastaan.
Jos joku asia, joka on oikeesti hyvä juttu, ei ole muodissa, niin miksi pitää sitä piilossa 10-20 vuotta, kunnes se ehkä tulee muotiin?
 
vierailija
Just mä kirjoitin, että täys uniikkius ei oo tarkoituksenmukaista. Ei ihmisen joka päivä tartte herättyään miettiä, miten tänään olisin mahdollisimman individuaali.

Mutta tällä aloituksella yritän ravistella muotien perässä, ja suosion perässä juoksemista vastaan.
Jos joku asia, joka on oikeesti hyvä juttu, ei ole muodissa, niin miksi pitää sitä piilossa 10-20 vuotta, kunnes se ehkä tulee muotiin?
mä en tiedä miksi, meillä ollu rottinkituolit terassilla 8 vuotta käytössä.
 
  • Tykkää
Reactions: Echo
Mä en onnekseni ole tuollaista huomannut ympärilläni, mut mulla onkin sekalainen seurakunta ystävinä ja sukulaisina, ei mitään massan mukana meneviä.
Ihan satavarmasti sulla on joukossa massan mukana meneviä.
Ei tarvitse olla kuin 1 päivä, niin joku ihminen muuttaa mieltään, jos hänelle tärkeät ihmiset jyrähtävät jostain asiasta.

Ei tartte olla kuin 1-2 Iltiksen lööppiotsikkoa jotka muovaa viikon aikana yleistä mielipidettä.

Tää on niiiiin nähty. Sen takia, ihmiset: katsokaa tilastoja.
 
Viimeksi muokattu:
vierailija
En ole itsekään mikään uniikki.
Jos puhutaan oikeasti oman tiensä kulkijoista, niin niitä olisi esim.Pentti Linkola ja Miina Äkkijyrkkä.
Heitä yhdistää/yhdisti se, että tekivät päättäväisesti omaa juttuaan aikakautena, jolloin se ko. juttu ei oo ollu suosiossa.

Mä mietin: elämä on lyhyt.
Miksi eläisin sitä muiden mukaan?
Ok, aina ei jaksa eikä tartte olla individuaali. Semmoinen "uniikki lumihiutale" -ajattelu jossa ei haluta sulautua mihinkään porukkaan, on rasittavaa.
Siinä ei oo mitään pahaa, että väsynyt perheenäiti keittiörempassa valitsee sen suositun keittiön, joka löytyy kaikilta muiltakin.

Mutta mä oon aatellu, että jos mulla on joku ainainen lempiväri, niin miksen sitä laittaisi seiniin, vaikka se ei ole nyt muodissa, mutta jos tykkään siitä? Jos se vaan miehellekin sopii.

Oon ruvennu sisustamaan lempiväreillä ja lempiasioilla meidän kotia, ja tää on vasta alkua.
Mä tykkäsin rottinkituoleista salaa silloinkin, kun ne 15 vuoden ajan oli pannassa, kunnes viime kesänä ne tuli taas muotiin. Oikein hävettää, että oma rottinkituolini oli häpeämässä jossain varastossa ne vuodet.
Toi on oikeastaan aika yksinkertaista toi muoti ja ajatukset siitä, mikä on pinnassa tai pannassa vaikka politiikassa tai harrastuksissa.
Tottakai saat laittaa lempiväriäsi seiniin, milloin tahansa, mutta joskus käy niinkin, ettei edes se oma lempiväri miellytä kaikkina aikoina. Voi ajatella vaikka neonvihreää tai sähkönsinistä. Sähkönsinisellä oli 90-luivulla oma pieni trendihuippunsa ja siitä tykättiin, jotkut tykkää varmasti vieläkin. Mutta jos sen nyt laittaa seinään, se näyttää tietyn ikäisten ihmisten mielestä juuri siltä 90-luvun teknonosteelta ja voi tuoda saman mieleen sille maalaajallekin. Se voi joko tuntua hyvältä tai sitten ei.
Se, millaisia tuulia haistellaan, ... en usko, että ihmiset on lähteneet nyt kollektiivisesti mustikkaan tietoisesti, kun naapuritkin menee.. , on suhteessa mahdollisuuksiin, tilaisuuksiin ja siihen, mitä ihmiset kaipaavat ja osaavat. Ehkä nämä, jotka menevät nyt mustikkaan ovat käyneet siellä lapsina ja epätietoisuus/ epävarmuus ja ehkä pieni pelko saavat ihmiset hakeutumaan tuttuihin ja turvallisina koettuihin asioihin, kuten vaikkapa sinne lapsuuden mustikkametsään.
 
  • Tykkää
Reactions: Echo
vierailija
Just mä kirjoitin, että täys uniikkius ei oo tarkoituksenmukaista. Ei ihmisen joka päivä tartte herättyään miettiä, miten tänään olisin mahdollisimman individuaali.

Mutta tällä aloituksella yritän ravistella muotien perässä, ja suosion perässä juoksemista vastaan.
Jos joku asia, joka on oikeesti hyvä juttu, ei ole muodissa, niin miksi pitää sitä piilossa 10-20 vuotta, kunnes se ehkä tulee muotiin?
Ihmiset vähentää tuota massan kanssa kulkemista automaattisesti tiettyyn ikään tullessa. Monilla se alkaa siinä 30- pakeilla. Tietenkin moni sitä myös jatkaa, mutta väittäisin kuitenkin, että vähemmän.
 
  • Tykkää
Reactions: Echo
vierailija
Ja jos SUOMESSA ei oo muka suurimmalla osalla ole ollu aikaisemmin muka mahdollisuutta mennä mustikkaan, niin hohhoijjaa...
Suomessa varmasti mustikkaan jollain tapaa pääsee, mutta suuri osa asuu kaupungeissa. Se marja pitää kuljettaa myös sinne kaupunkiin takaisin ja säilöä siellä jotenkin.. Et jos matka metsään kestää bussilla vaiks kaks tuntia, pääset apajille, joka on jo karsittu, sit vaihdat paikkaa, keräät yömustikoita jossain korvessa, jota et tunne, ja eksyt pari kertaa, pääset kotio siinä aamuyöstä ja alat siivoon mustikoita ja yrität pakastaa ne jossain pikkupakasteessa.. Kyl sitä äkkiä miettii, et jos sittenkin ostais kaupasta 6ekee neljä rasiaa, joista saa ihan kivan mustikkapiirakan jouluksi.
 
vierailija
Ihan satavarmasti sulla on joukossa massan mukana meneviä.
Ei tarvitse olla kuin 1 päivä, niin joku ihminen muuttaa mieltään, jos hänelle tärkeät ihmiset jyrähtävät jostain asiasta.

Ei tartte olla kuin 1-2 Iltiksen lööppiotsikkoa jotka muovaa viikon aikana yleistä mielipidettä.

Tää on niiiiin nähty. Sen takia, ihmiset: katsokaa tilastoja.
Ollaan jo sen ikäisiä et moni panostaa laatuun, eli huonekalut on sellaisia jotka kestää kymmeniä vuosia. Toisaalta suositaan kierrätystä, moni uudistaa vanhoja esineitä ja ostaa klassioita.
Marjassa ja sienessä tänä vuonna käyneet on käyneet siellä jo vuosia.
Nuoriso on myös oppineet samat arvot, omiin koteihin lähteneet lähipiiristä ostavat harkiten uutta, ilolla sisustaneet kierrätysjutuilla.
 
  • Tykkää
Reactions: Echo
Suomessa varmasti mustikkaan jollain tapaa pääsee, mutta suuri osa asuu kaupungeissa. Se marja pitää kuljettaa myös sinne kaupunkiin takaisin ja säilöä siellä jotenkin.. Et jos matka metsään kestää bussilla vaiks kaks tuntia, pääset apajille, joka on jo karsittu, sit vaihdat paikkaa, keräät yömustikoita jossain korvessa, jota et tunne, ja eksyt pari kertaa, pääset kotio siinä aamuyöstä ja alat siivoon mustikoita ja yrität pakastaa ne jossain pikkupakasteessa.. Kyl sitä äkkiä miettii, et jos sittenkin ostais kaupasta 6ekee neljä rasiaa, joista saa ihan kivan mustikkapiirakan jouluksi.
Jostain kumman syystä kaupunkilaisilla, instagramia päivittävillä ei oo tänä kesånå näitä ongelmia...
 
r0s
Ei Sheeran ole rokkari, vaan poppari.
Jos punaviheriäistä maailmankuvaa tuolta Usan puolelta tarkastelee ja pidetään listaa maailman vaikutusvaltaisimmista ihmisistä, niin rokkari on pressan kanssa yhtä vaikutusvaltainen.
Demokraatit on aina olleet kulttuuriin päin kallellaan.

Joku Kim Kardashian ei oo tehnyt mitään oikeasti järkevää elämässään, mutta on vaikutusvaltaisempi kuin Trump.

Kimin saavutukset:
- tullu kuuluisaksi seksivideostaan
- leikkauttanu naamansa muovisen näköiseksi
- leikkauttanu ruman, turboahdetun ahterin
-saattaa Instaa varten ottaa 3 päivän aikana yli 5000 koekuvaa itsestään

Siis rahaahan ja vaikutusvaltaa sillä muijalla on. Mut se, miten on rahansa tienannu, on kirjaimellisesti p*rseestä.

Samaa mieltä!

Mutta montako sen ahterikuvaa sä pot klikannut ja tavallaan siis tukenut?
 
vierailija
Ei Sheeran ole rokkari, vaan poppari.
Jos punaviheriäistä maailmankuvaa tuolta Usan puolelta tarkastelee ja pidetään listaa maailman vaikutusvaltaisimmista ihmisistä, niin rokkari on pressan kanssa yhtä vaikutusvaltainen.
Demokraatit on aina olleet kulttuuriin päin kallellaan.

Joku Kim Kardashian ei oo tehnyt mitään oikeasti järkevää elämässään, mutta on vaikutusvaltaisempi kuin Trump.

Kimin saavutukset:
- tullu kuuluisaksi seksivideostaan
- leikkauttanu naamansa muovisen näköiseksi
- leikkauttanu ruman, turboahdetun ahterin
-saattaa Instaa varten ottaa 3 päivän aikana yli 5000 koekuvaa itsestään

Siis rahaahan ja vaikutusvaltaa sillä muijalla on. Mut se, miten on rahansa tienannu, on kirjaimellisesti p*rseestä.
Onhan republikaanitkin kiinnostuneita kulttuurista. Vanhoollisimmat haluavat peittää patsaiden ja maalauksien tissit ja kikkulit, ettei lapset saa huonoja vaikutteita.
 
vierailija
Muodin mukaan sisustaminen? Kellä nyt on varaa vaihtaa kalusteet ja tapetit muodin mukaan. Kyllä mä hankin lempiväriä seiniin ja mattoihin vaikkei muodissa ole varmaan koskaan ollut
 
  • Tykkää
Reactions: Echo

Yhteistyössä