että alkoi nyppiin silminäkijä...

• Viestiketjun aloittaja miettii
  • Ensimmäinen viesti
miettii
kun toi mies valitti kun on niin tiukkaa jää vain 500? kuussa elämiseen täytyy oikein laskee onko varaa ostaa hammasharjaa.
meitä on 4hlö on joskus jäänyt vain tuo 500? käteen kuussa jotenkuten pärjättiin, miten yksinäinenn hlö ei sitten pärjää...

just
Siis ton verranko jää kaikkien laskujen jälkeen? No luulisi riittävän tai sitten tuhlaa rahansa tupakkaan, kaljaan tai uhkapeleihin. Eipähän sitä itselläkään ole hirveästi jäänyt käteen ja hyvin on pärjätty.

just
nykyään aikuiset ihmiset valittavat hirven paljon.esim. ei haluttaisi maksaa televisiolupaa jos asuu yksin jne.
aivan käsittämätöntä touhua. just joku 500 yhdelle henkilölle on hirveä paljon. moni lapsiperhe elää niin pienillä tuloilla että nämä sinkut eivät ymmärrä.

pahalta tuntui
on sairas pitkäaikaisesti, juurikin kuten tämä mies. Pitemmällä tähtäimellä tuo on (sairaana ollessa kuluja) on vähän. Väliaikaisesti ihminen pärjää pienemmälläkin, kun on toivoa paremmasta.
Ei sillä, olen itsekin pärjännyt vähemmällä ja lasten kanssa, mutta kuitenkin tunsin suurta myötätuntoa häntä kohtaan. 500e on aika pieni raha, jos ja kun siitä aletaan ostamaan vaatteet lääkkeet jne ja pitäähän yksinäisenkin syödä. Ja pakostakin jotakin suurempia hankintoja joskus tulee, ja heti menee pakka sekaisin.

vieras
Alkuperäinen kirjoittaja pahalta tuntui:
on sairas pitkäaikaisesti, juurikin kuten tämä mies. Pitemmällä tähtäimellä tuo on (sairaana ollessa kuluja) on vähän. Väliaikaisesti ihminen pärjää pienemmälläkin, kun on toivoa paremmasta.
Ei sillä, olen itsekin pärjännyt vähemmällä ja lasten kanssa, mutta kuitenkin tunsin suurta myötätuntoa häntä kohtaan. 500e on aika pieni raha, jos ja kun siitä aletaan ostamaan vaatteet lääkkeet jne ja pitäähän yksinäisenkin syödä. Ja pakostakin jotakin suurempia hankintoja joskus tulee, ja heti menee pakka sekaisin.
Eli jos on isoja lääkekuluja niin se voi tippua siihen onko se reilu 400 euroa mikä on toimeentulonormi.

ap
pahalta tuntuu myös lapsiperheitten puolesta jotka joutuu samalla 500? elään joka kuukausi,ostaa lääkkeet,vaatteet ja yms..
monelle yh:lle jää sama summa laskujen jälkeen vaikka olisi töissä

vieras
Alkuperäinen kirjoittaja ap:
pahalta tuntuu myös lapsiperheitten puolesta jotka joutuu samalla 500? elään joka kuukausi,ostaa lääkkeet,vaatteet ja yms..
Jos lapsilisineen ja elatusmaksuineen jää yhdenkin lapsen kanssa 500 euroa niin silloinhan saa jo sossusta?? Minä yh ja aikuiselle ihmiselle se normi reilu 400 euroa, lapselle (ainakin tämän ikäinen mitä minulla) 250 euroa.

ap
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Jos lapsilisineen ja elatusmaksuineen jää yhdenkin lapsen kanssa 500 euroa niin silloinhan saa jo sossusta?? Minä yh ja aikuiselle ihmiselle se normi reilu 400 euroa, lapselle (ainakin tämän ikäinen mitä minulla) 250 euroa.
HUOM laskujen jälkeen..niin 150? enemmän kun on lapsi joka hukkuu lapseen nopeasti ei kovin suuri ero nykyään

ei se ole multa pois
Tosiaankin tiedän mitä on olla yh pienellä palkalla ja minimielareilla.Laskujen jälkeen 400e on kova sana. Minulla itsellänikin on krooninen sairaus joka joskus jää ilman lääkehoitoa koska ei ole varaa ostaa niitä lääkkeitä.
Tämä ei estä sitä, etteikö tälläinen voi tuntua minusta pahalta. Ehkä juuri siksi minulta löytyy ymmärrystä myös muille vähäosaisille.
En edelleenkään ja varsinkaan tämän jälkeen allekirjoita elämistä hyvinvointiyhteiskunnassa. Ja nämä asiat täytyy sanoa ääneen. välittämättä siitä järkkyykö jonkun pikkusieluisen ihmisen elämä siitä.

Keittiönoita
En katsonut ohjelmaa, mutta jos mulle aikanaan eläkkeestä jää laskujen jälkeen 500 e kuussa, niin tapan itseni. Sitä ennen kyllä siirrään vaivihkaa kaiken varallisuuteni Cayman saarille, jotta ei tarvitse lasteni Suomen verottajalle maksaa latin latia perinnöstään.

vieras
Alkuperäinen kirjoittaja ei se ole multa pois:
Tosiaankin tiedän mitä on olla yh pienellä palkalla ja minimielareilla.Laskujen jälkeen 400e on kova sana. Minulla itsellänikin on krooninen sairaus joka joskus jää ilman lääkehoitoa koska ei ole varaa ostaa niitä lääkkeitä.
Tämä ei estä sitä, etteikö tälläinen voi tuntua minusta pahalta. Ehkä juuri siksi minulta löytyy ymmärrystä myös muille vähäosaisille.
En edelleenkään ja varsinkaan tämän jälkeen allekirjoita elämistä hyvinvointiyhteiskunnassa. Ja nämä asiat täytyy sanoa ääneen. välittämättä siitä järkkyykö jonkun pikkusieluisen ihmisen elämä siitä.
Samaa mieltä olen tuosta mitä sanot hyvinvointiyhteiskunnasta.. Sinulle toivon jaksamista ja kaikkea hyvää :)

ap
Alkuperäinen kirjoittaja ei se ole multa pois:
pikkusieluinen en ole,,vaan tiädän kuinka vaikeaa elämä voi olla kun ei ole rahaa.
jos me 4hlö eletään juuri ja juuri 500? kk en voi ymmärtää miten yksinäinen aikuinen ihminen ei pärjää...

vieras
Kyllä varmaan moni yh:kin joutuu elämään tosi pienillä tuloilla, vaikka kävisi töissäkin. Katsoin vain pienen pätkän ohjelmasta, mutta en ymmärrä miksi tätä miestä pitäisi sääliä. Oli vissiin ollut huono lapsuus jne, mutta oli myös ryypännyt kymmeniä vuosia. Minusta siitä syystä hänen ei kuulukaan saada yhtä paljon kuin ikänsä töitä tehneet. Kyllä tuollakin rahalla nyt kuitenkin toimeen tulee.

Keittiönoita
pikkusieluinen en ole,,vaan tiädän kuinka vaikeaa elämä voi olla kun ei ole rahaa.
jos me 4hlö eletään juuri ja juuri 500? kk en voi ymmärtää miten yksinäinen aikuinen ihminen ei pärjää...
Mua voi pitää piekkusieluisena. Mutta tiedän kyllä ihan omasta kokemuksestani, miten kivinen tie on nousta huonosti palkatulta alalta paremmin palkatulle alalle. Yksinhuoltajana. En halua edes ajatella kaikkien niiden valvottujen öiden määrää, mitä sekin ponnistus vaati.

vieras
Alkuperäinen kirjoittaja Keittiönoita:
Mua voi pitää piekkusieluisena. Mutta tiedän kyllä ihan omasta kokemuksestani, miten kivinen tie on nousta huonosti palkatulta alalta paremmin palkatulle alalle. Yksinhuoltajana. En halua edes ajatella kaikkien niiden valvottujen öiden määrää, mitä sekin ponnistus vaati.
Saako uteliaisuudesta kysyä mitä ennen teit työksesi, ja mitä teet nyt?

en osasi elää tuollaista elämää että joutuisin miettimään eism kaupassa että mitä voin ostaa mitä en! ihmettelin ohjelmassa sitä miksi se mies ei mennyt vaikka siivoojaksi?

Yhteistyössä