Että tuo ukko osaa olla idiootti.

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja ylireagoinut
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Y

ylireagoinut

Vieras
Puhtaanpyykin vuori päässyt kasaantumaan turhan paljon odottamaan hyllyihin laittoa. Ukko lupasi tehdä sen koska mulla tulee astma kohtaus jos isompia määriä vaatteita joutuu kerralla käsittelemään.

Noh, ennen homman aloitusta soitti äidilleen ja lopetti sitten puhelun että pitää mennä laittamaan pyykkejä kaappiin kun ei täällä viikolla kukaan niitä jaksa laittaa ja viikonloppuna MINÄ ( siis ukko ) ei kerkeä.

Suomeksihan tuo on sama kuin että emäntä niitä ei viitsi laittaa niin hänen on pakko.

Juu, ehkä mie ylireagoin eikä ukko sitä ihan noin tarkoittanut. Mutta voisi silti vähän miettiä mitä äidilleen puhuu. Tai olisi sitten edes oikeasti sitä mieltä.

Nyt anoppi sitten ajattelee siellä vissiin etten minä viitsi tehdä täällä mitään pyykkihommia. Kun eihän ukolle tule mieleenkään sanoa ettei emäntä astman takia pysty.

Tajuskohan kukaan. Ihan sama veetuttaa jokatapauksessa.

Tajusin. Eli ukkos valitti äidilleen ja mun mies tekee samaa mutta mun äidille ja kaikille muillekkin ketkä täälä sattuu käymään tyyliin joo onhan toi nurmikko ajettava kun ei sitä muut aja kun hän :headwall: ja sitten kun huomautan asiasta niin eihän hän niin sitä tarkottanu :o joopajoo et varmaan!! Ja taas tekee saman heti kun tilaisuus koittaa!

Alkuperäinen kirjoittaja ylireagoinut:
Puhtaanpyykin vuori päässyt kasaantumaan turhan paljon odottamaan hyllyihin laittoa. Ukko lupasi tehdä sen koska mulla tulee astma kohtaus jos isompia määriä vaatteita joutuu kerralla käsittelemään.

Noh, ennen homman aloitusta soitti äidilleen ja lopetti sitten puhelun että pitää mennä laittamaan pyykkejä kaappiin kun ei täällä viikolla kukaan niitä jaksa laittaa ja viikonloppuna MINÄ ( siis ukko ) ei kerkeä.

Suomeksihan tuo on sama kuin että emäntä niitä ei viitsi laittaa niin hänen on pakko.

Juu, ehkä mie ylireagoin eikä ukko sitä ihan noin tarkoittanut. Mutta voisi silti vähän miettiä mitä äidilleen puhuu. Tai olisi sitten edes oikeasti sitä mieltä.

Nyt anoppi sitten ajattelee siellä vissiin etten minä viitsi tehdä täällä mitään pyykkihommia. Kun eihän ukolle tule mieleenkään sanoa ettei emäntä astman takia pysty.

Tajuskohan kukaan. Ihan sama veetuttaa jokatapauksessa.

Ymmärrän mielettömän hyvin! Meilläkin minä pesen ja laitan pyykit 99%. Sitten kerran, ku miehen on määrä ne laittaa, se on puhelimessa ja just äitinsä kanssa ja sanoo puhelimeen, että pitää lopetella ja mennä laittaan pyykit...

Alkuperäinen kirjoittaja happi loppuu:
mullakin on astma, mutta en ole koskaan tajunnutkaan että pyykkihuolto saa aikaan pahan astmakohtauksen :o

No ei se varmaan kaikille saakkaan. Eikä mullekkaan jos sitä pyykkiä on se yks koneellinen. Mutta nyt reissattu yms niin sitä pyykkiä kertynyt useampi koneellinen ja ainahan vaatteista sen verran pölyä lähtee että miun henkeen se suuremmissa määrin ottaa. Joten kovin mielelläni en sitä hommaa tee.

Kiitos, kiva kun ymmärsitte. Miten ne nuo miehet osaakin saada sen pienen kotihomman teon kuulostamaan niin isolle urakalle kun he sen tekevät. Ja sitten nimenomaan äidilleen huokaillaan kuinka hänen pitää...

aarhg, ja nyt ihmettelee että mistä se emäntä suutahti. Eihän hän mitään tarkoittanut. Juu, ei ehkä. Mutta voisi vähän miettiä sanomisiaan.

Voi hitsi, mä en ole edes keksinyt tuollaista että pyykkien laittaminen kävisi henkeen. Tähän asti oon vain käyttännyt tekosyytä että kun imuroin ja moppaan niin hikoiluttaa hirveesti ja saan siitä inhottavaa ihottumaa :( Nythän mä voinkin käyttää tuotakin niksiä ja säästyn pyykkien laittamiseltakin jatkossa.

Niinpä niin... mies tuli yhtenä päivänä ihan marttyyrinä selittämään kun en ollut ollenkaan noteerannut kun hän oli pari päivää sitten imuroinut. Itse olin sen päivän siivonnut aamukasista iltakasiin, koko talon katosta lattiaan. Arvatkaan oliko mies edes huomannut?

Tutulta kuulostaa. Mua myös ärsyttää, kun mies usein juuri puhelun päätteeksi mainitsee, että pitää lähteä laittamaan lapset nukkumaan tms. Siitä saa varmasti juuri sen kuvan, ettei vaimo tee mitään. Ja todellisuudessahan se ei ihan niin mene...

"kiva" kuulla että muillakin on ukkojensa kassa samoja ongelmia.

Sanois suoraan mulle jos ei jaksa/halua tehdä. Eikä lupais vain sen takia että on pakko, ja sitten valita äidilleen.
Mutta ei, tottakai mie teen ne nyt kun aikaa. Ja sitten kuulen kun vieressä on ja äidilleen puhuu kuinka hänen nyt pitää mennä kun ei niitä kukaan mukaan laita.

Haistakoot, sori, pikkasen sieppaa nyt kun ei yhtään voi ajatella mitä puhuu ja millaisen kuvan antaa.

Vaikka ainahan tuo on sellainen ollut. Olin raskaana kun mentiin naimisiin. Just ennen häitä puhuu kaupassa isoonääneen kuinka sitä on PAKKO sine kirkkoon mennä. ihan pikkasen vain mutisin ukolle siinä vaiheessa.

Todellisuudessa juttu meni niin että hääpäivä päätettiin ja kutsut oli jo laitettu kun tulin raskaaksi. Eli sen takia ei menty naimisiin. Mies olisi halunnut mennä maistraatissa, mie isot kirkkohäät. Joten kompromissiksi pidettiin pienet kirkkohäät. Ja ukko tuolla nurinallaan tarkoitti sitä että pitää kirkossa mennä naimisiin.

Mutta ei onneksi yhtään kuulostanut siltä kuinka olisi pakko mennä kun morsmaikku on maha pystyssä.

Alkuperäinen kirjoittaja meillä myös:
Tutulta kuulostaa. Mua myös ärsyttää, kun mies usein juuri puhelun päätteeksi mainitsee, että pitää lähteä laittamaan lapset nukkumaan tms. Siitä saa varmasti juuri sen kuvan, ettei vaimo tee mitään. Ja todellisuudessahan se ei ihan niin mene...

Etkö itse ikinä sano noin? Ei musta tuossa mitään vikaa ole jos noin sanoo.

Luulen, että mies haluaa näyttää äidilleen, ettei ole ihan käsi kotihommissa. Eivät he mollaa teitä, vaan ovat tavallaan ylpeitä itsestään. Se on ihan hyvä. Korostavat asiaa vaan vähän liikaakin. Minullakin on joskus tarvetta mainita toisille, jos olen tehnyt jotain itselleni poikkeuksellista ja selvinnyt siitä kunnialla. Vaikka jotain remonttijuttuja.

Mutta miehet ei ymmärrä naisten "emäntädilemmaa". Esim. mieheni ei ymmärrä, etten tahdo, että hän näyttää äidilleen kuvia meidän asunnosta silloin, kun se on sotkuinen. Ei vilpittömästi oivalla, että haluan olla "hyvä miniä" enkä mikään uusavuton nykynainen.

Alkuperäinen kirjoittaja ..:
Alkuperäinen kirjoittaja meillä myös:

Etkö itse ikinä sano noin? Ei musta tuossa mitään vikaa ole jos noin sanoo.

Itse asiassa en kerro muille, mitä kotihommia meinaan seuraavksi alkaa tekemään. Mun mielestä se kuulostaa vähän hölmöltä tuoda omia tekemisiään sillä tavalla esille. Ja lähinnä se ärsyttää, miten se mies asian ilmoittaa. Just silleen, et mä hoidan täällä kaikki.

Yhteistyössä