Että osaa ottaa päähän (työjuttu)

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja minddu
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti

minddu

Aktiivinen jäsen
09.03.2006
1 174
0
36
Elikkäs, mulla on työsopimusta helmikuun loppuun (puolen vuoden sopimus) ja tänään kysyttiin josko jäisin vuorotteluvapaan sijaiseksi vuoden loppuun asti.
Kiva että mulle tarjottiin kun muitakin vaihtoehtoja olis, vaan kun vuorotteluvapaan sijaiseksi voidaan palkata vain työtön, niin mun työsopimus sitten katkeaa,olisin yhden päivän "työttömänä" ja sitten menisin takas töihin. Eli kaikki kertyneet lomapäivät häviää.
Kyllä sitä isommat jaksaa pientä ihmistä pistää halvalla vaan minkäs teet kun ei näillä korkeuksilla oo töitä hirveesti... :kieh:

No mikäs siinä, säästät loma-ajalta saamasi palkan joka tulee nyt lopputilissä, ja pidät palkatonta sitten vaikka kesällä sen aikaa kuin lomaa olis kertynyt??

Tuskin onnistuu kun palkkakausi katkeaa,oon tuntipalkalla ja seuraavaan kahden viikon tiliin pitää kerryttää sisään kaks viikkoa eli se kahden viikon tili tulee kuukauden päästä. Aika tiukalle menis rahan kans.

Alkuperäinen kirjoittaja minddu:
Tuskin onnistuu kun palkkakausi katkeaa,oon tuntipalkalla ja seuraavaan kahden viikon tiliin pitää kerryttää sisään kaks viikkoa eli se kahden viikon tili tulee kuukauden päästä. Aika tiukalle menis rahan kans.

Ei sun mitään tarvii enää kerryttää mihinkään, ne lomat on jo kertyneet 2 päivää per kk siltä ajalta kun ole tollut töissä, ja siltä ajalta maksetaan loma-ajan palkkaa sun keskituntiansion mukaan jokatapauksessa ja ne rahat tulee räpylään lopputilissä, vaikket tekis mitään enää.

Yhteistyössä