Että osa kuluttajista on TYHMIÄ!!

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Ekonomi
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
E

Ekonomi

Vieras
vierailija)
Hahhahhaa
Tuo on todella naurettavaa lankaan menoa että ostetaan kaikki vain S-ryhmän liikkeistä. Jos leipä maksaa esim. 2 euroa, saat siitä bonusta max 5 % eli yhteensä 10 senttiä. Leivän hinnaksi jää 1,9 euroa. Toisista putiikeista saattaisit saada saman leivän esim. 1,80 eurolla eli "bonusta" tulisi 10 %. Säästöä syntyisi paljon enemmän, kun ei sokeasti kerää ihme bonuksia.

Tuo bonusjärjestelmä on koukku tyhmille kuluttajille, että he ottaisivat kaiken hotellimaksuja ja bensoja myöten S-ketjulta, vaikka eri ryhmien tarjouksia seuraamalla säästöä syntyisi paljon enemmän ja valikoimaakin olisi runsaammin. Tämä on tutkittu elinkeinotutkimuksissa moneen kertaan. Miten te sitä paitsi jaksatte käydä vain tietyn ryhmän liikkeissä, joissa on tietty, rajoittunut valikoima? Itse haen mistä saan milloinkin halvimmalla, oli se sitten Prisma, Cittari, Lidl, Valintatalo tai mikä vain. Ja tankkaan siitä asemalta, missä paras tarjous. Se on lähes aina halvempi kuin ABC:lla bonusten jälkeenkin.

Kuka jaksaa syödä aina Rossossa tai käydä Sokos-hotellissa vain bonusten vuoksi? Paljon parempiakin ja edullisempiakin paikkoja löytyisi, mutta ei ilmeisesti kaikkien analyyttisyys riitä laskemaan sitä vaan mennään kulutusansaan. Luullaan että säästetään :). Luuletteko että bonusjärjestelmä on ilmainen? Asiakkaat sen maksavat tuotteissa, eli S-ryhmällä harvoin on hyviä tarjouksia kun pitää bonukset saada katettua.

Minä ostan ruoat lähikaupasta, ei haittaa, vaikka pesuaine (minirisk) maksaa pari euroa enemmän kuin halpakaupassa, tai maito 10 senttiä enemmän kuin prismassa. Ihan sama. Eikä olla rikkaita, vaan pienet on tulot, mutta sieltä lähikaupasta ei lähde mukaan mitään ylimääräistä, vain se tarpeellinen ruoka, ei lapsille automaatista juttuja eikä muutakaan krääsää.
Inhoan prismoja. Aina liikaa väkeä, sikamaiset jonot, kallista kaikki (ihan sama lihan ja ruoan hinta kuin tuossa lähikaupassa, tai kalliimpaa) ja tavara on huonoa, liha ja kala vanhaa, eikä mitään palvelua. Eli lyhyesti: sikakallista laatuun verrattuna (liian vähän työntekijöitä, likaista, vanhaa ruokaa kalliilla). Lähikaupasta saa tuoretta ja saa palvelua ja samaan hintaan tai halvemmalla kuin prismasta, eikä tarvitse kävellä 2 km.

Mies käy aina prismassa, ja tankkaa juuri saadakseen noita bonuksia. Minä siis aina lähikaupassa ja joskus lidlissä, harvoin.

Taitaa naista vtuttaa kun ei itse saa kunnon bonuksia. Olen ainakin laskenut että dieselini on halvempaa kun ostan sen abc:ltä enkä esim. nesteeltä vaikka sieltäkin tulis plussaa. Tämä vaan vaatii että saa vähintään 3,5% bonukset, mutta kahden auton ja viiden hengen taloudessa se ei oo homma eikä mikää.

Tuskinpa täällä kukaan ihan noin mustavalkoisesti ajattelee. Minulla on kaikki mahdolliset bonuskortit ja vaikka juoksenkin joka tarjouksen perässä, ilahdun silti aina bonuksista. Lisäksi auto pitää tankata, maksoi mitä maksoi ja kun tähän lisätään vielä vuotuiset vakuutusmaksut, niin kyllä ainakin jälkimmäisestä viisi prosenttia on jo kymmeniä euroja. =)

Käytän S kauppaa ihan sen takia koska se on pienellä paikkakunnalla edullsin ruokakauppa, samalla kerään poonukset kotiin. Muuten ei suosita S-ryhmää sen kummemmin mutta täytyy sanoa että aivan liian usein siihen törmää meni minne vaan eli alkaa olemaan turhan vallitseva ketju joka asiassa.

Luuletko että tyhmät kotiäidit tajuavat milloinkaan tätä? Uskovat olevansa hyvinkin päteviä ihmisiä korttia vilauttamalla vaikka todellista talouselämän tuntemusta ei ole nimeksikään. Parhaiten säästää ostamalla edullisinta. Miksikähän esim. Tapiola lopettaa bonus-järjestelmän. Miksikähän? Aika vaikea on ylläpitää kilpailukykyisiä hintoja, kun bonukset on katettava jollakin. Kuluttajat maksaa hinnoissa tämänkin lystin.

Käytän s-etukorttia vaan kaupassa, Prismassa.

Prisma on halvin ruokakauppa meilläpäin, palvelu hyvää, tuotteet tuoreita yms. vielä kun siitä saa n. 40e bonusta joka kuukausi ja vielä ne kun talletan s-tilille pahanpäivän varalle niin vuodessa summa onkin aika valtava... :xmas:

Paitsi, että meillä lähin kauppa on Prisma, Cittariin joku 10 kilsaa. On ostettu vuosien ajan monista eri paikoista ja meille Prisma on ehdottomasti halvin + monipuolisin kauppa. Bonukset sitten pelkkää plussaa.

Ei mikään kauppa ole kaikessa halvempi. Joka kaupan on saatava katetta, se on pystyssä pysymisen edellytys. Katetta hankitaan eri tuotteilla, eli ne vaihtelee liikkeettäin, mikä on halvinta. Totta tuokin, että bonukset ja plussat nostavat hintoja, koska ne on maksettava tuotoista. Ei se raha ilmasta synny.

No, meidän paikkakunnalla S-kauppa on oikeastaan ainoa vakavasti otettava ruokakauppa, joten aika paljon siellä tulee asioitua, myös ABC:llä on kilpailukykyinen bensanhinta kaupungissa käydessä, joten bonuksia kertyy näistä+vakuutusmaksuista isossa perheessä jo aika paljon. Mutta en minäkään pelkästään bonusten takia koskaan S-ryhmää valitse, kyllä tuotteen hinta/laatusuhde ostopäätöksen ratkaisee.

Hernetäti saa osan siitä rahasta takaisin, minkä on itse ensin maksanut S-ryhmälle tuotteen hinnassa ylimääräisenä. Et saa sitä ilmaiseksi, vaan ilman bonusjärjestelmää tuotteet voisivat olla se 5 % halvempia. Nyt ne ovat kalliimpia, ja se alennus tavallaan maksetaan jälkikäteen. Muissa liikkeissä tuote voisi olla valmiiksikin paljon halvempi, jolloin sitä rahaa jäisi enemmän säästöön. Onko tämä vaikea ymmärtää? Luuletko todella, että joku maksaa sinulle ilmaista rahaa :)

Meilläpäin Prisma ja muut S-liikkeet ovat huomattavasti halvempia, esim. Ruispalat 1,69 kun Citymarketissa sama leipä on 1,89. Kaikki meidän käyttämämme tuotteet ovat halvempia, miksipä en niitä sieltä ostaisi, kun samalla saan selvää rahaa takaisin ostoksistani?

Joitakin tuotteita, esim. Daily-pyykinpesuainetta ei edes saa Citymarketista.

Minä ostan aina laatua. Ja olen myös valmis maksamaan siitä enemmän kuin p***asta. S-ketjun liikkeissä siis kävisin muutenkin. Lidlissä EN KOSKAAN! Bonukset ovat kiva lisä, mutta niiden takia en kauppaani valitse.

Alkuperäinen kirjoittaja Heh:
Hernetäti saa osan siitä rahasta takaisin, minkä on itse ensin maksanut S-ryhmälle tuotteen hinnassa ylimääräisenä. Et saa sitä ilmaiseksi, vaan ilman bonusjärjestelmää tuotteet voisivat olla se 5 % halvempia. Nyt ne ovat kalliimpia, ja se alennus tavallaan maksetaan jälkikäteen. Muissa liikkeissä tuote voisi olla valmiiksikin paljon halvempi, jolloin sitä rahaa jäisi enemmän säästöön. Onko tämä vaikea ymmärtää? Luuletko todella, että joku maksaa sinulle ilmaista rahaa :)

cittari o ainakin täällä kallmpi ilman boonuksiakin.
siwa ja valintataloki ovat kalliimpia, olen toki vertaillut hintoja.
lidlin valikoima liian suppea, vaikka on halvin.

missä kaupassa muualal on esim puolitoista litraa maitoa 0.89e (ingmann) en ole nähnyt missään, joka paikassa ainkin sen 1,10e
käytän myös usein näitä muitakin kaupparyhmiä, varsinkin siwaa ja k-markettia kun ova tlähikauppoja ja joka ryhmään löytyy kortit aj paras boonusjärjestelmä on s-ryhmällä.

Niin ja Plussa on suuri huijaus, koska kaikki Plussa-kaupat ovat sikakalliita, ihan kaikki! Plussaa et ikimaailmassa saa samalla tavalla kuin S-bonusta, enkä ihmettele että S-ryhmä on hyvin suosittu :)

En ymmärrä minäkään. Joka ketjun kortit löytyy, ja sieltä ostetaan mistä halvimmalla saa ja mikä fiilis on milloinkin. Kyllä jokainen järkevä sen tietää, ettei ilmaista rahaa ole. Poikkeuksia taitavat olla sellaiset kuluttajat, jotka käyvät aina syömässä/hotellissa/kaupassa vain S-ryhmällä.

no se leipä mitä meillä ostetaan maksaa sekä cittarissa, että prismassa saman hinnan, lähin bensis sattuu olemaan abc, sekä lähin kunnon ruokakauppa missä myydään muutakin kun ei oota, sattuu olemaan s-market, joten aivan yks lysti, eikä me silti pelkkien bonusten perässä juosta, tarjousten mukaan käytetään myös lähintä lidliä

Alkuperäinen kirjoittaja vierailija:
Ei mikään kauppa ole kaikessa halvempi. Joka kaupan on saatava katetta, se on pystyssä pysymisen edellytys. Katetta hankitaan eri tuotteilla, eli ne vaihtelee liikkeettäin, mikä on halvinta. Totta tuokin, että bonukset ja plussat nostavat hintoja, koska ne on maksettava tuotoista. Ei se raha ilmasta synny.

Kävin just pienessä K kaupassa vaihteesta ja ainakin siellä jo jogurtit oli 5-10 c kalleempia kuin s kaupassa, lapsen vellitetra oli 10c kalliimpi. Siinä jo tais tulla likemmäs euron kalleemmaksi kuin S kaupassa.

Mä ainakin käyn siitäkin syystä Prismassa ostoksilla, kun täällä se voittaa hintojen pienuudessa City-marketin mennen tullen. Ja tosiaan bonukset siihen päälle vielä pelkkää plussaa.

Oli sitten pakko tehä oma alotus!!!!

Vastasin jo aiempaan ketjun, mutta tekstini hävisi.

Olen huomannut, että Prisma on paljon halvempi noin yleisesti kuin esim. cittari. Tarjouksia metsästelen vaatteista ja käyttötavarasta ja ostankin paljon tarjoustuotteita muista liikkeista kuin s-ryhmän liikkeistä ja saan silti tuntuvat s-bonukset.

Yhteistyössä