Että onkin ankee fiilis kun jättää itkevän lapsen hoitoon :(

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja IhanaValo
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
I

IhanaValo

Vieras
Useamman kerran on tehnyt mieli viedä lapsi takasin kotiin ja sitäkin useammin meinaa iteltäkin itku tulla.

Nyt on kuopus tehnyt tuon jo kahesti vähälle aikaa.
Välillä olivat kipeenä, eli useamman päivän poissa hoidosta ja nyt tänään sit taas.

Hoitaja tuli tytön ottaa miun sylistä, ja siinä sitten taistelin itteni kans, nappaanko tytön takas syliin vai kävelenkö vaan pois.
Tällä kertaa kävelin, ajattelin että pakkohan on oppia jäämään sinnekin. Siel on hyvät hoitajat ja kaverit...ja tyttö istui aamun jo sylissä.
Tokihan halailin ja sylissä kantelin nyt aamulla sielläkin hoitopaikassa tyttöö.

Vaikka kyllä sattuu minuukin, kun oma pieni jää sinne huutamaan.
Luotan siihen että siellä osataan rauhottaa ja loppupäivä sujuu hyvin.
Useinkin kun iltapäivällä menee hakemaan niin huutavat että en taho vielä kotiin :)

Äitini oli useaan otteeseen tuuraamassa päiväkodeissa ja kerhoissa, ja kertoi että useimmiten äidin/isän perään itkenyt lapsi reipastui kun vanhempaa ei enää näkynyt ja leikki innolla muiden mukana. Se on vain se eronhetki.

tee rutiini jättämiseen, se helpottaa ja tuo lohtua lapselle. Esim. sisään, vaatteet pois, tossut jalkaan, käsienpesulle, suukko ja hoitajalle syliin/aamiaiselle/leikkihuoneeseen. Nopea hei hei ja sitten ulos. Sattuu aluksi kipeästi kuulla oman lapsen itkevän mutta tasaantuu muutaman päivän/viikon jälkeen.

Taidatte olla oikeassa. Kiitos vinkeistä, pitää yrittää vaikka pahalta tuntuis.
Esikoinen oli/on niin reipas tapaus, tooodella harvoin on ollu mitään ongelmia, että tuli uutena juttuna tämmöset hoitoonjäämisitkut..

Viimeksi muokannut ylläpidon jäsen:
Tytön ollessa n. 3v meillä oli kausia kun hän jäi surkeasti itkien hoitoon.

Mulla oli huono omatunto koko päivän ja säntäsin töistä tuhatta ja sataa tarhalle. Vaan kun sinne pääsi niin tyttö oli suu mutrussa kun mä tulin LIIAN AIKAISIN, hän olisi halunnut vielä leikkiä.

Siihen loppui mun huono omatunto

Mun poika oli alussa todella pitkään itkunen hoitoon viedessä. Vieläki viikonlopun jälkeen niinku tänäänkin oli pojalla itku herkässä. Mut mä oon just tehny niin et pessy kädet ja laittanu tossut jalkaan, pikahalit ja luovuttanu hoitajalle. Äkkiä pois ite näkyvistä. Hoitaja sano mulle et se on just se eronhetki mikä on rankin. Aina pojalla on ollu kiva päivä, niinku varmaan tänäänkin. Nyt ehkä vaikutti se että poika jotenki vaistos etten ite mee töihin kun on saikulla.

Yhteistyössä