Että olen tänään ihan maassa, tuntuu, että miten

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja onneton -ov-
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
O

onneton -ov-

Vieras
tästä vielä noustaan.

Meni lääkelaskennan uusintatentti päin prinkkalaa ja ei muuta kuin ensi viikolla uudelleen lääkelaskennan tenttiin.

Tuntuu, ettei enää jaksa lääkelaskuja yhtään. On ollut niin teoriapitoinen tämä kevätkausi, että tuntuu, etten enää jaksa. Koen, että olen ihan henkisesti lopussa.

Nyt pitäisi sitten kerätä energiaa jostakin - mutta en tiedä mistä - maanantaina alkaa jo työssäoppimisjakso 4 viikkoa ja sen jälkeen näyttöviikko.

On tulossa myös laaja tutkintosuunnitelman tekeminen ja 3 oppimistehtävää, mistä noihinkin kerätä energia tehdä ne valmiiksi?

Mutta että voin olla henkisesti lopussa :(( Tämä ei enää tunnu yhtään kivalta :((

lääkelaskut oppii kyllä kun laskee, laskee ja laskee. Pyörittää niitä laskuja koko ajan. Kun minä opiskelin sairaanhoitajaksi niin me ei päästy harjoitteluihin, jos ei päässyt lääkelaskuista läpi ja kun suuntauduin lapsiin ja nuoriin, niin aina ennen harjoittelua oli lääkelaskutentti. Minä siis laskin todella paljon niitä ja kyllähän ne kaavat/laskutavat naksahti päähän. Muuta neuvoa en osaa antaa kuin laskeminen. Meillä oli tosiaan opiskelun aikana ainakin 10 lääkelaskutenttiä.

Juu ja ei minulle ne peruslaskut (kiinteät lääkkeet) ota koville, mutta nestemäisten lääkkeitten laskeminen (jakokulmalla laskeminen on edelleen vaikeaa minulle) ja yksikönmuunnokset. Noissa siis minulla edelleen mättää ja tuntuu, etten kohta enää jaksa noita vääntää ja vääntää ja vääntää aina vain uudestaan.

Onko teillä mahdollista saada lisäopetusta tai onko teillä tutor-oppilaita tms.? Joskus kahdestaan voi oppi mennä selkeämmin perille, etenkin jos saa esittää kysymyksiä alituiseen ja toinen osaa selittää toisesta näkökulmasta kuin vakituinen opettaja.

Kyllä se energia sieltä aina löytyy, muista pitää taukoja välillä, ulkoilla, syödä terveellisesti ja nukkua tarpeeksi.

Tällä viikolla oli tehotuki-ilta lääkelaskuista (ke), mutta peruin sen, kun ajattelin, että kyllähän minä nuo yksikönmuunnokset opin itseksenikin. Vaan tässä ollaan - en oppinut :((
Ja samoin tuon nestemäiset lääkkeet - lääkelaskun osasin itsekseni kämpillä laskea, vaan en sitten osannutkaan sitä enää kokeessa laskea :((

Seuraava tehotuki-ilta on vasta maaliskuun puolivälissä, joten on tämä lääkelaskutentti nyt vain jossain vaiheessa saatava tehtyä kuntoon. Näyttöhän meillä on sitten edessä maaliskuun lopussa.

Ja nyt kieltämäti noloa mennä työssäoppimaan, sanoa siellä, että minulla ei ole sitten lääkejako-oikeuksia, kun en päässyt lääkelaskutentistä läpi.

Yhteistyössä