Että mulla menee hermot tuon teinin kanssa !!!!!!!!

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja d
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
D

d

Vieras
Mistä sitä saisi lujuutta olla provosoitumatta ! Teini kun tietää tasan tarkkaan, miten minua ärsyttää.
Olen esimerkiksi suunnitellt jo kauan ja tosi tarkkaan rippijuhlia ja joka ikinen meidän perheessä tietää mitä olen laittamassa tarjottavaksi.
Eilen teini sitten alkoi v*ttuilemaan: yök en varmasti syö kylmää ruokaa (ajattelin tarkotat buffet pöydän ja 50:lle hlölle vaikea tehdä LÄMMIN RUOKA) ja minä kuulemma pilaat juhlat kun teen niin paskaa ruokaa ja suunnitellut kakutkin on pahoja ja ällöttäviä ja teini ei kuulemma syö. Ja minun vika on sekin että jos hän ei saa rahaa lahjaksi vaan pelkästään Koko -astioita (joita on itse toivonut)
Vähän tuli paha mieli ! tekisi mieli alata mykkäkouluun ....

Voi hyvä ihme! teet mitä teet ja jos joku haluaa muuta, niin tehköön itse! teinit on teinejä ja ei ne ajattele aina mitä sanovat! Muista että sinä päätät koska maksat ja olet aikuinen!

siitä ei ole kysymys. Minä teen mitä olen suunnitellut ( ja teini tietää mitä olen suunnitellut) ja silllä selvä. olkoon itse syömättä, jos ei kelpaa.
Mutta se, että provosoidun ja pahoitan mieleni tuollaisesta, on se ongelma. Miten voisin vain antaa mennä toisesta korvasta ulos ?

Kuulostaa siltä kun teiniäsi jännittäisi ja purkaa sitä sitten suhun. Koita vaan ajatella, että sitä jännittää, niin saat lisää hermoja. Jatkat juuri niinkuin ajattelitkin ja kyllä se teinikin sieltä pöydästä syö kunhan et kiinnitä asiaan huomiota.

Siis aikamoiset rippijuhlat...
Ehkäpä olisi voinut kysäistä myös juhlakalun mielipiteitä (vaikkapa edes muodovuoksi) tarjoiluista ja muista juhliin liittyvistä asioista. Näin ainaski minä teen.

Mä olen myös tuota mieltä, että teiniä jännittää nyt todella paljon. On iso asia päästä ripille, se on yksi suuri askel kohti aikuisuutta eikä teini tiedä itsekkään haluaako vielä oikeasti olla niin iso vai olisiko kuitenkin vielä pieni.

Luulen, että teinisi kaipaa vain äidin jämäkkyyttä näyttää, että äiti on vielä läsnä eikä teinistä kasva yhdessä päivässä aikuista. Ja ehkä juhlien tohinassa kaipaa myös sitä rauhottumista, ehkä jopa äidin kanssa kahden vietettyä aikaa. Mitä jos iltasella, kun muut lapset (jos niitä on) niin jäisitte kaksin valvomaan, vuokraisitte leffan tai tekisitte jotain, mistä teini tykkää? Voi kyllä olla, ettei teini tähän susotu, mutta olisit itse kuitenkin hereillä ja lukisit keittiönpöydän ääressä vaikka kirjaa. Olisit siinä vain sitä teiniä varten, tulee lähelle jos haluaa.

Meidän oma äiti ei tätä koskaan tehnyt ja nyt teini-ikäiset veljeni tulevat minun luokseni, kun kaipaavat aikuista kahdenkeskistä seuraa. Joskus haluavat pelata lautapelejä, joskus istua vaan rauhassa jutellen piharappusilla. Se rauhoittaa, ainakin meidän teinejä (siis veljiäni).

Alkuperäinen kirjoittaja äiti:
Ehkäpä olisi voinut kysäistä myös juhlakalun mielipiteitä (vaikkapa edes muodovuoksi) tarjoiluista ja muista juhliin liittyvistä asioista. Näin ainaski minä teen.

Ja nyt kysyin kakuista, minkälaisia haluaa. Tilaan osan työpaikan ruokalasta ettei tarvi itse tehdä. Mutta nyt hän olisikin halunnut jotain muuta (miksi VAIN kakkuja makeaksi, liian vähän, väärin tehtyjä, vääränlaisia jne vaikka koko kakkuja ei edes tilattu. Ja sitten ruokakin oli paskaa jne

Alkuperäinen kirjoittaja hermot menee:

Ja nyt kysyin kakuista, minkälaisia haluaa. Tilaan osan työpaikan ruokalasta ettei tarvi itse tehdä. Mutta nyt hän olisikin halunnut jotain muuta (miksi VAIN kakkuja makeaksi, liian vähän, väärin tehtyjä, vääränlaisia jne vaikka koko kakkuja ei edes tilattu. Ja sitten ruokakin oli paskaa jne

Mäkin voisin kysyä, että miksi vaan kakkuja makeaksi?
Mä en syö täytekakkua, jos se ei näytä esim kunnolla kostutetulta.
Laita jotain keksejä edes lisäksi, anna vaikka teinin valita tai leipoa ne keksit.

Alkuperäinen kirjoittaja hermot menee:

Mäkin voisin kysyä, että miksi vaan kakkuja makeaksi?
Mä en syö täytekakkua, jos se ei näytä esim kunnolla kostutetulta.
Laita jotain keksejä edes lisäksi, anna vaikka teinin valita tai leipoa ne keksit.

ja ehkä juustokakku.
Mutta teini viittaa tässä normaaleihin synttäreihin, jonne yleensä teen paljon ERILASIA makeita juttuja. Ripppijuhliin en halua tehdä, kun kuitenkin on ruoka ja ei ihmiset jaksa määrättömästi makeaa syödä ruuan jälkeen

Tämä ratkaisee sen, että oma lapseni lähtee teinivuosiksi jonnekin sisäoppilaitokseen. =D
Mutta oikeesti, toihan on perusteinikiukuttelua. Toisesta korvasta sisään ja toisesta ulos. Ehdota toki hänelle, että tehkööt itse mieluisammat tarjoilut.

Alkuperäinen kirjoittaja ap:
ja ehkä juustokakku.
Mutta teini viittaa tässä normaaleihin synttäreihin, jonne yleensä teen paljon ERILASIA makeita juttuja. Ripppijuhliin en halua tehdä, kun kuitenkin on ruoka ja ei ihmiset jaksa määrättömästi makeaa syödä ruuan jälkeen

Oukei.
Koita jaksaa kiukkupussin kanssa.
:)

Ilmeisesti tämä rippijuhla ei ole ainoa kerta. Mitäpä jos jonakin päivänä (tai useampanakin) istuisit rauhassa alas lapsen kanssa. Ehkä isäkin voisi olla mukana, mutta ei sisaruksia. Kysy mitä mättää. Kerro tunteistasi. Isän pitäisi puolustaa sinua. Kerro, että lapsen käytös ei ole normaalia, ja haluaisit tietää mistä tuollainen johtuu. Lapsi saa olla asioista eri mieltä, mutta pitää osata ilmaista asiat luokkaamatta. Kaikkea ei voi selitellä teini-iällä. Jos rippijuhlan tarjoilut eivät kelpaa, minä laittaisin lapsen tekemään listan mitä siellä pitäisi olla ja hän ITSE tekee ne tarjottavat pöytään. Laita lapsi osallistumaan juhlien järjestelyyn. Lapsi saa vastuuta ja kokemusta.

Teet sinä mitä vaan niin teinin mielestä se on väärin. Teinin vanhempi kun ei voi koskaan tehdä mitään oikein, täysin riippumatta siitä mitä vanhempi tekee. Tuon kun tajuaa niin menee paljon helpommin... ;)