ETTÄ MUA ÄRSYTTÄÄ tää uskontokeskustelun vastaanotto

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja tapauskovainen
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
T

tapauskovainen

Vieras
ilmeisesti lestat pelkää että täällä käydyt keskustelut eri uskonnoista aukaisee heidän aivopestyjensä silmät kun pitää olla aukomassa päätä joka ketjussa.

Uskonto keskustelunaiheena nettifoorumissa ei voi olla poissuljettu. Aihe se on siinä kuin juopottelut, pettämiset tai pahanhajuinen jalkoväli. (juu, näitä tyhjänpäiväisiä aihetita on tällä palstalla riittänyt kyllä).
Keskustelu avartaa ja mielipiteitä saa olla ja ne saa tuoda julki, on sitten postiivista tai negaa. Me emme elä kiihkoilevassa uskonnon vallassa olevassa yhteiskunnassa vaan vapaassa ja avoimessa. Miksi nämä aloitukset uskontoihin liittyen yritetään aina vesittää tai kun just äsken, POISTETAAN????

Ja vastaus poistettuun aloitukseen:

tulee mieleen aivopesty lapsirukka. oman mielipiteeni tekisin hälle hyvinkin selväksi jos omalle lapselleni tuollaista selittäisi.

Arvostelu siitä että lapsille puhutaan uskonnosta kotona noin:

kaikki oikeat uskovaiset (ei me tapauskovaiset luterilaiset) kasvattavat lapsensa oman uskontonsa oppeihin ja niiden mukaan. Oli sitten kyseessä ortodoksi, juutalainen, muslimi tai vaikka hindu. Esimerkkejä nuo.

Mikä tabu tämä uskonto keskustelun aiheena tällä palstalla oikein on? Suomi on vapaa maa ja täällä pitää saada tuoda julki mielipiteensä vaikka pressan käsväskystä. -retusoitu ruma sana-

Alkuperäinen kirjoittaja totuus satuttaa:
Alkuperäinen kirjoittaja samaa mieltä:
Voi että muä ottaa päähän väkivaltasessa perheessä asuvat lapset tai insesti-perheessä - ihan tekee pahaa

No, usein noita tapahtuu uskovaisessa lahkolaisessa perheessä.

Ja paskat! Niitä tapahtuu alkkisperheissä

Miksi täällä puhutaan paskaa taas uskonnosta. Eihän sinulla ole edes faktaa näyttää. Kunhan mustamaalaat täällä. Miksi sinua ei kiinnosta lapset joita hakataan tai raiskataan tms? Oletko psykopaatti?

Voi että muä ottaa päähän väkivaltasessa perheessä asuvat lapset tai insesti-perheessä - ihan tekee pahaa

Just. Onkohan "hiukan" yleistystä? Tuskin sen enempää kuin missään muussakaan perheessä.

ja paskat! näitä voi olla ihan vaikka kenen naapurissa, normaalissa visteria lane yhteisöissä.

satunpa kuitenkin tietämään asian, joten ala - arvoinen tapasi esittää mielipiteesi ei minua hetkauta mihinkään suuntaan. Jatketaan!

Alkuperäinen kirjoittaja tuskin:

Onko sulla kokemusta vai luuloa vaan?

Mulla on kokemusta. Siis väkivaltaisesta uskovaisesta lahkoperheestä! Ja eikä ole harvinaista!

Alkuperäinen kirjoittaja sockervadd:

Mulla on kokemusta. Siis väkivaltaisesta uskovaisesta lahkoperheestä! Ja eikä ole harvinaista!

Mullaki on kokemusta alkkisperheistä, ateistipeheistä missä helvetti valloillaan

Alkuperäinen kirjoittaja sockervadd:

Juu ja mulla on kokemusta väkivaltaisesta ei-uskovaisesta perheestä, eikä ole harvinaista.

Alkuperäinen kirjoittaja tapauskovainen:
ilmeisesti lestat pelkää että täällä käydyt keskustelut eri uskonnoista aukaisee heidän aivopestyjensä silmät kun pitää olla aukomassa päätä joka ketjussa.

Uskonto keskustelunaiheena nettifoorumissa ei voi olla poissuljettu. Aihe se on siinä kuin juopottelut, pettämiset tai pahanhajuinen jalkoväli. (juu, näitä tyhjänpäiväisiä aihetita on tällä palstalla riittänyt kyllä).
Keskustelu avartaa ja mielipiteitä saa olla ja ne saa tuoda julki, on sitten postiivista tai negaa. Me emme elä kiihkoilevassa uskonnon vallassa olevassa yhteiskunnassa vaan vapaassa ja avoimessa. Miksi nämä aloitukset uskontoihin liittyen yritetään aina vesittää tai kun just äsken, POISTETAAN????

Tässäpä läjä kunnon asiaa... :flower: =)
Ja jopahan tännekkin saapui läjä harmaita pesiytymään ja kotkottamaan

Alkuperäinen kirjoittaja tapauskovainen:

Ja vastaus poistettuun aloitukseen:

tulee mieleen aivopesty lapsirukka. oman mielipiteeni tekisin hälle hyvinkin selväksi jos omalle lapselleni tuollaista selittäisi.

Arvostelu siitä että lapsille puhutaan uskonnosta kotona noin:

kaikki oikeat uskovaiset (ei me tapauskovaiset luterilaiset) kasvattavat lapsensa oman uskontonsa oppeihin ja niiden mukaan. Oli sitten kyseessä ortodoksi, juutalainen, muslimi tai vaikka hindu. Esimerkkejä nuo.

Mikä tabu tämä uskonto keskustelun aiheena tällä palstalla oikein on? Suomi on vapaa maa ja täällä pitää saada tuoda julki mielipiteensä vaikka pressan käsväskystä. -retusoitu ruma sana-

:flower: :flower:

Mikähän siinä on et uskonto on niin karvoja nostattava aihe? Antaa kaikkien uskoo vaikka vaatekomeron mörökölliin mut ei sitä tarvi muille alkaa tuputtamaan tai nostaa itseään paremmaks ihmiseks koska uskoo just siihen vaatekomeron mörökölliin eikä uunitonttuun.

Alkuperäinen kirjoittaja McGarmiwa:
Mikähän siinä on et uskonto on niin karvoja nostattava aihe? Antaa kaikkien uskoo vaikka vaatekomeron mörökölliin mut ei sitä tarvi muille alkaa tuputtamaan tai nostaa itseään paremmaks ihmiseks koska uskoo just siihen vaatekomeron mörökölliin eikä uunitonttuun.

Perässähiihdän :flower:

Mä luulen, että uskontoketjuja poistetaan sen vuoksi, että niissä mennään herkästi asiattomuuksiin. Aletaan siis nimitellä yms. Musta uskontokeskustelut ovat mielenkiintoisia, koska niiden avulla oppii ymmärtämään toisin uskovien ajatusmaailmaa. Ja niissä keskusteluissa voi ihan omalla käyttäytymisellään vaikuttaa siihen, millaisen kuvan antaa kyseiseen uskontoon uskovista. Niin hyvässä kuin pahassakin.

Alkuperäinen kirjoittaja Keittiönoita:
Mä luulen, että uskontoketjuja poistetaan sen vuoksi, että niissä mennään herkästi asiattomuuksiin. Aletaan siis nimitellä yms. Musta uskontokeskustelut ovat mielenkiintoisia, koska niiden avulla oppii ymmärtämään toisin uskovien ajatusmaailmaa. Ja niissä keskusteluissa voi ihan omalla käyttäytymisellään vaikuttaa siihen, millaisen kuvan antaa kyseiseen uskontoon uskovista. Niin hyvässä kuin pahassakin.

Peesi tälle ja eikö sitä sanota että jokaine tulee uskollaan autuaaksi. Uskoo sitte mihin tahansa.

Mä en ainakaan enää nykysin halua kauheesti ottaa uskonasioihin kantaa kun aina tulee kuset ja paskat niskaan kun kerron oman näkemykseni asioihin.Olen siis uskossa.Se että ketjut poistetaan niin johtuu ihan vaan niistä idiooteista jotka laukoo jotain "todella" viisaita kommentteja.

Alkuperäinen kirjoittaja HyacinthBucket:
Kukaan ei oikeesti halua myöntää, että se on vaan ihminen ittessään hyvä tai paha. Niin tylsää se on, että pahuus ois mein oma vika... :ashamed: Kivampi ajatella, että vaikka joku buddha on tehnyt meit näin vajaiksi. :D

Niinpä. Samoin ajattelen, tosin ilmaisen sen niin, että jokainen on sen erilailla nimennyt. Jollekin se on Jumala, jollekin Saatana, jollekin Allah. Kuitenkin kyse on siitä ihan samasta asiasta, siitä joka jokaisesta meistä itsestämme löytyy.

Alkuperäinen kirjoittaja mimmali:
Mä en ainakaan enää nykysin halua kauheesti ottaa uskonasioihin kantaa kun aina tulee kuset ja paskat niskaan kun kerron oman näkemykseni asioihin.Olen siis uskossa.Se että ketjut poistetaan niin johtuu ihan vaan niistä idiooteista jotka laukoo jotain "todella" viisaita kommentteja.
Älä välitä :hug: Mä saan myös kusta ja paskaa niskaan, lähinnä uskovaisilta. Mutta eipä se mua haittaa, itsehän he itsestään antavat sellaisen kuvan kuin haluavat.

En tiiä mitä keskustelua tämä avaus koskee, mutta ne lesta-keskustelut mitä täällä on osunu silmiin on olleet melkein alusta loppuun pelkkää pilkantekoa. Muutamia asiallisia kommentteja puolin ja toisin. En ihmettele että ne loukkaa tai niitä poistetaan. Joskus kun keskusteluja on vain "siivottu", jäljelle on jäänyt kuitenkin kasa asiattomuuksia. Joitakin vaan pitäis saada solvata loputtomiin?...

Yhteistyössä