Etsin ystävää/ kirjekaveria yksinäisistä kotiäideistä joilla ei ole sitä rakastavaa tukiverkkoa lähellään.

Onko täällä sellaisia YKSINÄISIÄ KOTIÄITEJÄ joilla ei ole sitä läheisten ihmisten tukea ympärillään esim. omia vanhempia tai sukulaisia? Oma sukuni ei halua olla läsnä poikani elämässä tuntemattomista syistä. Nämä ovat näitä ikuisia ihmissuhde ongelmia ja se on todella kuluttavaa.
Puuttuuko teidän elämästänne se henkinen tuki ja turva omalta äidiltä/ vanhemmilta joka/ jotka ei ole kyennyt tai pystynyt olemaan mukanasi raskausaikana eikä vauva-aikana mukana jakamassa elämäsi ilopillerin kehitystä ja kasvua. Oletteko kaivanneet joskus
ihmistä jolle puhua omista suruistaan ja iloistaan myös lapsiarjessakin? Oletko kokenut erilaisen lapsen äitinä jääneesi yksin vaille vertaistukea samanlaisia asioita käyneistä ihmisistä?
Erilaisen lapsen äitinä jää helposti yksin tälläisten asioiden kanssa.
Onneksi lasten psykologi löysi huulihalkio yhdistyksen ja sieltä tukihenkilön pojallemme.
Itse olen joutunut koko elämäni ajan hakemaan apua hetkittäisistä terapioista ja lasten psykologi oli se joka auttoi mua raskausaikani.
Myös neuvolan perhetyöntekijä on tukenani tässä lapsiarjessa ollut.
Olen huulihalkio pojan äiti joka on tuntenut ja kokenut sukujen puolelta myös hiljaista "hyljeksintää" selkien takana. En synnyttänyt sitä "täydellistä"lasta.

Tuntuuko teistä sille, että olette jääneet ihan yksin omien ajatustenne kanssa ja kukaan ei ymmärrä teitä?
Eivät edes ystävänne tai miehenne voi teitä auttaa? He eivät osaa tai kykene.
Onko lapsiarki väsyttämässä sinua koko ajan vaan enemmän ja enemmän???
Voimavarat ovat loppumassa ja mistään ei tule enää mitään. Tarvitsetko lohduttavaa olkapäätä joka auttaisi sinua ja olisi elämässäsi läsnä aina? Ihan jokaisessa asiassa. Ihmistä joka haluaisi olla aidosti läsnä kaikessa täydellä sydämellään ilman teeskentelemistä?

Sain itsestäni sen verran irti, että neuvolaan on tulossa tälläinen vertaistuki ryhmä yksinäisille kotiäideille joilla ei ole sitä tukiverkostoa.
Ja aion jatkaa tälläisen vertaistuki toiminnan yms. jatkamista meille yksinäisille kotiäideille ja erilaisten lasten vanhemmille.
Ja tukihenkilö toiminnan puolesta puhumistakin aion myös viedä eteenpäin vielä, koska sellaiselle on tarvetta täällä!

Jos tunnistat kokeneesi samanlaisia asioita/ ajatuksia lävitse kirjoita rohkeasti minulle.
S-posti: soihtu79@gmail.com
Minulle voit kirjoittaa täysin luottamuksella aina!
 
Viimeksi muokattu:

Yhteistyössä