Etsin itselleni seurakuntaa, vinkkejä?

  • Viestiketjun aloittaja vierailija
  • Ensimmäinen viesti
vierailija
Erosin juuri luterilaisesta kirkosta sen raamatunvastaisuuden vuoksi ja aion nyt etsiä itselleni konservatiivisen ja raamatullisen seurakunnan. Vaihtoehtoja on paljon ja kaikki tuntuvat mielenkiintoisilta. Olisi kiva saada vinkkejä jos jollakulla (samassa tilanteessa olevalla/olleella) niitä olisi antaa.
 
Vapaista suunnista vapaakirkko ja helluntai ovat jees. Sama teologia, mutta vapis on rauhallinen ja armollinen, helluntai räväkämpi ja "polleampi."

Sanoisin että huonona päivänä kannattaa käydä vapiksella ja hyvänä päivänä helluntaissa. ;)

Mutta vaikka et enää luterilaisessa pyörikään, niin sieltä Kansanlähetys on vielä jämäkkä.
 
Mutta jos ihan reippaasti konservatiivista etsit, niin onhan nuo lestadiolaiset. Mutta itse pidän heitä rajoittuneina, koska sulkevat pelastuksen oman seurakunnan ulkopuolelle.
Jumala silti on toiminu iät ja ajat lähetystyössä vaikka missä vinkuintiassa.

One way mission on semmoinen luterilaisen ja vapaiden suuntien välimuoto, kehuvat kovasti, en ole päässy koskaan käymään siellä.
 
vierailija
Vapaista suunnista vapaakirkko ja helluntai ovat jees. Sama teologia, mutta vapis on rauhallinen ja armollinen, helluntai räväkämpi ja "polleampi."

Sanoisin että huonona päivänä kannattaa käydä vapiksella ja hyvänä päivänä helluntaissa.

Mutta vaikka et enää luterilaisessa pyörikään, niin sieltä Kansanlähetys on vielä jämäkkä.
Entä onko sley millainen? Adventismi, baptismi, metodismi ja anglikaanisuus kiinnostavat eniten. Samoin katolisuus ja ortodoksisuus.
Ap
 
Entä onko sley millainen? Adventismi, baptismi, metodismi ja anglikaanisuus kiinnostavat eniten. Samoin katolisuus ja ortodoksisuus.
Ap
Sley on ihan jees. (y)

Babtisteista ja metodisteista ei ole kokemusta, aika pienehköjä porukoita taitavat olla.

Katolinen ja ortodoksisuus...nohh, mä olen yhden palsta-katolisen ja palsta-ortodoksin kans eri mieltä..:)
Molemmista kirjoista saisi kaapia 80 % muotomenoja pois, ja lakata noteeraamasta Mariaa tai pyhimyksiä oikeestaan yhtään: ihmistä ei saa korottaa kristinuskossa yhtään jumalallisemmaksi, vaan rukoukset vain Jumalan osoitteeseen.
Ja niissä saisi selkeämmin painottaa uskonratkaisun merkitystä, vaikka se usko syntyisi jossain ihmisessä hiljaa.
 
Viimeksi muokattu:

Yhteistyössä