Etsikää mulle kohtuullinen auto pääkaupunkiseudulta

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja autoton
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
A

autoton

Vieras
Täältä saa jatkuvasti lukea, kuinka autoja saa jopa alle tonnilla.

Tässä sitten haaste, etsikää mulle auto pääkaupunkiseudulta. Hinta saa olla ihan maksimissaan 4 tonnia, mielummin kuiten alle.

Haluaisin autoon mahdollisimman pitkän leiman, tilaa viidelle hengelle, eli neli- tai 5-ovisen.
Haluaisin auton, jota voisin suhteellisen vähällä vaivalla ajaa.

Olen itse nyt kuukauden verran selannut netin auton myyntisivuja. Jahkaan ja vatvon.

Minkä merkkiset autot luotettavimpia, minkä merkkisten autojen huoltokulut ovat edullisia?

Minkämoisia kilometrejä ajetaan pienillä autoilla? Eli onko esim. 120.000 km ajetulla pikku Fiatilla paljon kilometrejä jäljellä. Entä mimmoisia ovat A Mersut jne.

Mitä autoa ei missään nimessä kannata ottaa.

Tuntuu, että kaiken olen nähnyt jo tässä kierrellessäni. Esim. eräässä autossa, joka oli menossa katsastukseen seuraavalla viikolla, katsastetaan siis uutta omistajaa varten, ei toiminut jarrut. Auto vinkui ja kitisi ajettaessa. Toisessa autossa, ja aika vasta katsastetussa, oli molemmat toisen puolen renkaat tyhjänä ja lisäksi auto puhallin ei toiminut, huuru ei poistunut autosta - tästä olin sopinut koeajon ja nämä karmeudet paljastuivat paikan päällä. Viimeisin on tänään, auto, jonka olisin halunnut koeajaa - siinä paloikin varoitusvalo - koeajamatta jäi.

Minä en osaa itse autoa huoltaa, katson kyllä öljyt ja jäähdytysnesteet, täytän pissapojan ja tankkaan. Siinä suurin piirtein se, eli tämän vuoksi toivon myös huoltokustannusten olevan mahdollisimman edulliset.

Auttakaa naista pulassa!

Autolla ajaa vaikka miljoona kilometriä jos sitä vain huoltaa ja korjaa tarpeen vaatiessa.

Tonnilla, jopa allekin saa luotettavia menopelejä. Neljällä tonnilla saa jo oikein hyvän auton.

Ranskalaisia en suosittele, laatuautot tehdään saksassa.

autan sen verran että kysy apua ihan jostain muualta, täältä saat neuvot tunteisiin perustuen etkä tosiasioihin.
täältä saaduilla neuvoilla ostat jotain mihin ei pitäis koskea pitkällä tikullakaan.

Ja siellä mistä trah tulee, ollaan näköjään rääväsuita ja epäkohteliaita.

En haluaisi heittää 4 tonnia roskikseen - ja valitettavasti mun tuttavapiirissäni ei ole sellaista henkilöä, jolta saisin luotettavaa apua. Tai no tutuista löytyy esim. audi-mies ja citikka-mies. He eivät muihin autoihin päin katsokaan. Muut autot eivät ole edes autoja.

ihan sama kun joku nainen menis overdrivelle kyselmään asioita synnyttämisestä. paljon puhetta mutta vähän asiaa olis lopputuloksena. :laugh:

Jos itse olisin ostamassa käytettyä, niin seuraavilla kriteereillä etsisin:
- ei ranskalaisia
- diesel, koska esitetyssä hintaluokassa en ostaisi bensakonetta
- manuaali/ automaatti kumpikin ok
- farkku

Kattele Audeja, niitä oli nettiautos noilla kriteereillä.

Löytyy blingblingiä, tomaattia ja vaikka mitä.

Audi on laadukas hyvä auto.

[QUOTE="ville";29381669]Sisälukutaito ei tosiaan ole vahvin puolesi.[/QUOTE]

Älä sä läähätä siinä.

Ihmisiähän tässä ollaan, for god sake. Et se sinäkään mikään täydellinen ole.:D

Joo älä täältä neuvoja kysy tai ainakaan usko niitä.. Tyhmiä vastauksia tuli jo.
Mutta sellanen vinkki että kun menet autoa katsomaan (varsinkin jos liikkeeseen menet) niin älä missään nimessä kerro myyjälle ettet tiedä mistään mitään, sitten sua ainakin kusetetaan.

• Tykkää
Reactions: päätön
Alkuperäinen kirjoittaja päätön;29381784:
mitäs mä just äsken sanoin. :laugh:

No mutta Audihan on niin hyvä auto.:D
Ja halus heposti ajettavan, eli automaatti.:laugh:

Itse ainakin jos alkaisin autoa vaihtamaan, niin auton pitäisi ehdottomasti olla bensakoneella, farmarimallia ja mittarissa alle 200 000. Niin ja tietenki manuaalivaihteilla. :) Myös ilmastointi ja keskuslukitus ois hyvä olla, mutta niitä ei tämän hetkisessa autossa ole...

Nykynen auto on maksanut 500€ ja täyttää hyvin nuo kriteerit. :) On myös halpa ja helppo huoltaa ja rempata itse, jos jotakin vikoja tulee.

Kuitenkin on tärkeintä se, että auto on varma lähtemään liikkeelle, eikä ole paljoa tyyppivikoja... Siksi ainakin renaultit kannattaa kiertää kaukaa.

Yhteistyössä