Etelän aurinko+UV-suojapuku+eskarilainen?

  • Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja kun tietäis
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
K

kun tietäis

Vieras
Oletteko käyttäneet noin isoilla näitä uv-suojahaalareita, -paitoja tai -shortseja? Meillä ei aikaisemmin ole ollut kuin tavalliset uimashortsit ja välillä myös t-paitakin uidessa. Lapsi kyllä on pitänyt kiltisti märkää t-paitaa vaikka ei varmasti tunnu kovin kivalta (itse en suostuisi pitämään...) Kyllästyttää vaan tuo ainainen rasvaaminen joten siksi taas pulpahti pintaan näiden uv-paitojen kirjo. Se kuitenkin tuntuu mukavammalta päällä märkänä kuin tav. paita, sekä kuivuukin nopeammin.
 
Suojaako märkä t-paita jotenkin paremmin auringolta kuin kuiva t-paita? Ja miksikäs ei eskarilainen voisi käyttää uv-suojavaatteita? Ei se iästä ole kiinni, ja varmasti on helpompaa kuin jatkuva rasvailu.
 
Alkuperäinen kirjoittaja rew:
Suojaako märkä t-paita jotenkin paremmin auringolta kuin kuiva t-paita? Ja miksikäs ei eskarilainen voisi käyttää uv-suojavaatteita? Ei se iästä ole kiinni, ja varmasti on helpompaa kuin jatkuva rasvailu.

Hih no ei suojaa paremmin... Muttaa tuppaa se t-paita etelässä olemaan enemmän märkä kuin kuiva koska nuo uima-altaat kiinnostavat kuitenkin jossain määrin. Olimme viimeksi reissussa vuosi sitten ja en yhtään muista että oliko noita pukuja isommilla. Pienillä lapsilla niitä oli ja myös vauvoilla.
 
Alkuperäinen kirjoittaja karvakorvakirppu:
Meillä on ollut pitkät uimashortsit ja uimapaita käytössä. Uimapaitoja on isommillekin, jopa aikuisille. Tarjonta taitaa olla lomakohteessa parempi kuin Suomessa.

Eli siis teillä on ollut juuri tällainen UV-suojapaita, ei tavallinen paita. Suomessa valikoima on varmaan surkea, mutta olenkin katsellut ja aion myös ostaa sen ulkomaan nettikaupoista.
 
kyllä saa, esim. jesper-juniorissä myydään hyphen -merkkiä, jota saa vaikka aikuisille. isommissa tai vesiurheiluun erikoistuneisa urheilukaupoissa on myös uv-suojapaitoja myynnissä. meillä 5-vuotiaalla on aina etelässä uv-suojapaita rannalla, koska suojaa paremmin kuin t-paita ja materiaali ei tunnu märkänä sen epämiellyttävämmältä kuin uimapukukaan. isommalla toimii hvyin lyhythihainen, kädet, jalat ja naama tietysti rasvataan, mutta ei tarvitse niin usein kuin selkää tai varsinkin olkapäitä joutuisi.
 
Poika 6v on pärjännyt hyvin etelänreissuilla (Turkki, Kreikka ja Tunisia ) laadukkaalla aurinkovoiteella suojakerroin +50 ja kerran päivässä ollaan laitettu. Nuoremmalla on ollut aurinkosuoja uima-asu ja se oli helpotus :)
Malalta saa ainakin kaksiosaisia suojakerroin asuja paita+shortsit.
 
Alkuperäinen kirjoittaja ap:
Alkuperäinen kirjoittaja karvakorvakirppu:
Meillä on ollut pitkät uimashortsit ja uimapaita käytössä. Uimapaitoja on isommillekin, jopa aikuisille. Tarjonta taitaa olla lomakohteessa parempi kuin Suomessa.

Eli siis teillä on ollut juuri tällainen UV-suojapaita, ei tavallinen paita. Suomessa valikoima on varmaan surkea, mutta olenkin katsellut ja aion myös ostaa sen ulkomaan nettikaupoista.

Jep. Mun mielestä noita on nykyään ollut kaikissa lomakohteissa ja hintakin on aika kohdallaan. Samoin uimahousuja ja uimashortseja, joissa suojaus. Me ollaan ostettu lomakohteiden retkikaupoista, koska retkeilutavaroiden tarjonta on aina pitänyt katsastaa :D
 
Katsoin noita kotimaisia uv-pukuja ja niiden hintoja. Taidan ostaa ulkomailta koska näköjään saman valmistajan puku maksaa kotimaan nettikaupoissa paljon enemmän. Sinällään harmi että ei voi tukea kotimaista kauppaa, mutta hintaero on kuitenkin niin suuri että ulkomaiden puoleen taidan kääntyä. Todennäköisesti ostan pelkän uv-uintipaidan tai jos löytyy kivan hintainen 2-os setti niin sitten sekin on mahdollinen. Lyhyet hihat riittänevät?
 
meillon ollut hypheniä ja sunblockia. Ollaan matkusteltu paljon ja mitä olen välimerellä katsellut ovat olleet siellä kalliimpia/ tai halvempia mutta sitten huonolaatuisia).
Nuo hyphenit on ohuempia ja varmaan mukavampia. Kannattaa ottaa vähän reilumpi koko niin menee pari kesää. Ja nuo 'niskaläppäiset' lippikset on molemmilla tosi hyviä.
 
Alkuperäinen kirjoittaja ovat hyviä:
meillon ollut hypheniä ja sunblockia. Ollaan matkusteltu paljon ja mitä olen välimerellä katsellut ovat olleet siellä kalliimpia/ tai halvempia mutta sitten huonolaatuisia).
Nuo hyphenit on ohuempia ja varmaan mukavampia. Kannattaa ottaa vähän reilumpi koko niin menee pari kesää. Ja nuo 'niskaläppäiset' lippikset on molemmilla tosi hyviä.

Noita hypheneitähän on apteekeissa myös. Meillä on ollut pitkähihaiset ja lahkeiset asut. suosittelen.
 
http://www.beachfactory.com/catalog.php?item=1155&catid=Two%20Piece%20%20UV%20Sets%20%28Boys%29&ret=http%3A%2F%2Fwww.beachfactory.com%2Fcatalog.php%3Fpage%3D1%26amp%3Bcategory%3DTwo%2520Piece%2520%2520UV%2520Sets%2520%2528Boys%2529
tässä olisi kohtuullinen hinta ja pojan lempiväri on punainen...
 
Ostaisin valmiiksi suomesta, pidä vaikka laput kiinni ja paketissaan niin voit palauttaa sen 14 vrk sisällä jos satut löytämään ulkomailta. Koska voi käydä niin ettei kohteessa olekaan syystä tai toisesta.
 
Ihan kuin olisin toisella silmällä nuita nähnyt myös Lindexillä? Vilkaisin vain poikien uimahousuja, ja aivan kuin alarivissä olisi ollut näitä uv-vaatteita esillä. Voin olla väärässä, mutta joku t-paitamallinen uimapukukankainen homma siinä taisi roikkua :)
 

Yhteistyössä