Etelä-Ranska vai Sisilia lapsien kanssa? Kumpaan sinä matkustaisit?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja idunnor
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti

idunnor

Aktiivinen jäsen
14.06.2008
12 321
1
36
Ilmeisesti viikon matkasta kyse. Mä olen matkustanut Tukholmaan laivalla, siinä se. Eli molemmat kohteet ois unelmien täyttymys :D
En kuitenkaan osaa päättää, että kumpi kun ei kokemusta ole... Googlella olen tutustunut paikkoihin, mut aika vähän lapsiperheiden kokemuksia...

Lapset matkan aikoihin 1,5v ja 4,5v.

Kuka tarjoaa matkat, kun olet noin tietämätön, muka.

Molemmissa paikoissa ja missä tahansa maailman kolkassa arvostetaan lapsia ja se ei ole ongelma, minne mennään, vaan lapsien ehdoilla mennään ja se on todella mielenkiintoista, kun se oikein oivaltaa aidosti.

[QUOTE="Vieras";25332742]Kuka tarjoaa matkat, kun olet noin tietämätön, muka.

Molemmissa paikoissa ja missä tahansa maailman kolkassa arvostetaan lapsia ja se ei ole ongelma, minne mennään, vaan lapsien ehdoilla mennään ja se on todella mielenkiintoista, kun se oikein oivaltaa aidosti.[/QUOTE]

"Anopin" mukana mennään. Hän hoitaa järjestelyt, joten todellakaan en tiedä aiheesta sen enempää.

Lähinnä nämä lapset aiheena tässä siksi, että jos jollain olisi näkökulma siltä kannalta asiaan. Kokemusta kun ei ole kummastakaan paikasta.

Aika monet kallistunu Ranskaan... Mua kiehtois Sisilia, mut enpä ole varma, rikollisuus mietityttää ensinnäkin (kuullut hieman negatiivisia juttuja eräältä matkalta), kummassa suurempi riski ihmisryöstöön jne.

Ja toisaalta ne nähtävyydet... Blah. Pitää väsätä joku -/+-lista.

En ole Sisiliassa käynyt, mutta uskon vahvasti, että Ranska on kokemuksena isompi. Sisilia tuntuu itselle vähän toisarvoiselta paikalta, johon mennään vaan kun halutaan johonkin lämpimään, mutta Etelä-Ranska on must kokemus.

Sisiliassa on kivempi olla, jos voi autolla reissata ympäriinsä, vierailla pikkukaupungeissa, käydä Etnalla ja uida. Noin pienten lasten kanssa menisin ennen Ranskaan. Sisilian reissu menee tavallaan vähän hukkaan, kun ei sinne sitten varmaan toista kertaa mene mentyä.

[QUOTE="vieras";25333808]Turisteille Sisilia on ihan turvallinen ja tavallinen. Eivät mafiatouhut siellä mitenkään näy.[/QUOTE]

Näin mäkin olen ajatellut, vain yhden kertomuksen kuullut, 2 naishenkilöä joutuivat uhkaavan toiminnan kohteiksi. Siinä se kuitenkin...

Ja kuten joku sanoi, Sisiliassa liikkuminen tapahtuisi autolla, kuulostaa mun korvaan vaivattomammalta kuin Ranskassa junilla ja busseilla meneminen.

[QUOTE="vieras";25333800]Sisiliassa on kivempi olla, jos voi autolla reissata ympäriinsä, vierailla pikkukaupungeissa, käydä Etnalla ja uida. Noin pienten lasten kanssa menisin ennen Ranskaan. Sisilian reissu menee tavallaan vähän hukkaan, kun ei sinne sitten varmaan toista kertaa mene mentyä.[/QUOTE]

Aivan... Eli Sisilia ois parempi kohde ilman lapsia, pieniä lapsia? Etna olis ihana nähdä.

[QUOTE="Noo";25333880]Kyllä Ranskaa voi koluta ihan samalla tavalla autolla kuin Sisiliaakin.[/QUOTE]

Voi, mut oon käsittänyt, että siellä parempi on mennä kuitenkin julkisilla, jotka ovat edullisiakin ja menevät hyvin joka puolelle.

Näin mäkin olen ajatellut, vain yhden kertomuksen kuullut, 2 naishenkilöä joutuivat uhkaavan toiminnan kohteiksi. Siinä se kuitenkin...

Ja kuten joku sanoi, Sisiliassa liikkuminen tapahtuisi autolla, kuulostaa mun korvaan vaivattomammalta kuin Ranskassa junilla ja busseilla meneminen.
Ei se ole vaivatonta reissata pienillä teillä lapset takapenkillä, eikä siellä ole liikennekään niin turvallista kuin täällä. Kyllä on minusta enemmän aikuisten paikka, jos haluaa irti siitä oikeasti jotakin muuta kuin päivänvarjon alla kahvilassa istuskelua. Mutta kannattaa mennä joskus kyllä.

[QUOTE="vieras";25333931]Siis mikä paikka olisi kyseessä? Jos joku yksi kaupunki, niin julkiset pelaavat, mutta maaseudulla kiertely taas sopii minusta paremmin aikuisille.[/QUOTE]

MUOKS.

Muisti tekee tepposet, majoitus olis Cerbère tai Collioure. Carcassonneen joku 150-200km matkaa, eli yksi nähtävyyskohde joka on must-listalla.

Viimeksi muokattu:
[QUOTE="vieras";25333921]Ei se ole vaivatonta reissata pienillä teillä lapset takapenkillä, eikä siellä ole liikennekään niin turvallista kuin täällä. Kyllä on minusta enemmän aikuisten paikka, jos haluaa irti siitä oikeasti jotakin muuta kuin päivänvarjon alla kahvilassa istuskelua. Mutta kannattaa mennä joskus kyllä.[/QUOTE]

Juu, ei se liikenne varmasti samalla tasolla ole kuin täällä. Ehkäpä mä alan kallistua Ranskaan.

Sisilia <3 Rakastuin siihen kun käytiin miehen ja vauvan kanssa ja kesällä lähdetään kiertämään koko saari autolla 1v, 5v ja 7v lasten kanssa :) Todella kaunista ja italialaiset rakastavat lapsia. Tosin riippuu mihin paikkaan olette menossa, Palermo ei kovin kiva lasten kanssa mutta pienemmät kohteet kuten Cefalu ja Taormina ihania <3 Ranskassa en ole käynyt, joten siitä en osaa sanoa.

[QUOTE="katti";25333992]Sisilia <3 Rakastuin siihen kun käytiin miehen ja vauvan kanssa ja kesällä lähdetään kiertämään koko saari autolla 1v, 5v ja 7v lasten kanssa :) Todella kaunista ja italialaiset rakastavat lapsia. Tosin riippuu mihin paikkaan olette menossa, Palermo ei kovin kiva lasten kanssa mutta pienemmät kohteet kuten Cefalu ja Taormina ihania <3 Ranskassa en ole käynyt, joten siitä en osaa sanoa.[/QUOTE]

Castellammare del Golfo olis se kaupunki ilmeisesti Sisiliassa :)

Castellammare del Golfo olis se kaupunki ilmeisesti Sisiliassa :)

Onko teillä autoa kätössä? Siinä hyvin lähellä on San vito lo capo joka on Italian kauneimpia rantoja, sinne suuntaamme itsekin kesällä. Kannattaa hakea vaikka Googlen kuvahaulla noista paikoista. :) Näyttää kivalta myös tuo Castellammare del Golfo, mutta Sisiliassa tosiaan kannattaisi olla auto jolla voisi vähän kierrellä. Lähellä myös hieno Ericen kaupunki vuorella.

Yhteistyössä