Eteisistukka ja verenvuodot

Hei, kaipailisin kokemuksia odotuksesta eteisistukan (kohdunsuulla oleva, kokonaan tai osittain) kanssa... Millaisia mutkia matkassa on ollut? Ja kuinka kävi? Neuvoja ja vinkkejäkin otan mielihyvin vastaan :|

Minulla on täydellinen eteisistukka, täysin kohdunsuulla ja viikkoja vasta 14+. Istukka alkoi jo nyt vuotamaan, hyvin runsaasti ja jouduin vuodelepoon. Vauva kuitenkin on ainakin toistaiseksi kunnossa. Kaikenlainen fyysinen rasitus pientä jaloittelua lukuunottamatta on kielletty niin kauan kuin vuoto jatkuu. Elän toivossa, että vauvaa vaarantamatta pääsisin vielä hetkeksi töihin, eihän siellä edes vielä tiedetä raskaudesta... Onneksi teen kevyttä toimistotyötä.

Osaatteko kertoa omista kokemuksista onko vuodoista mahdollisuuttakaan päästä eroon ja milloin ne alkavat uhata vauvan hyvinvointia? Minulla vuoto alkoi hyvin voimakkaana, olin jo varma keskenmenosta, nyt sentään pienempää. Eniten pelkään nyt sitä, että kun kohtu alkaa kasvaa, paine istukalle lisääntyy ja se on sitten menoa :'( Juuri mitäänhän ei kai näin varhain ole tehtävissä.

Kiitos jos jaksaisit vastata!

neuvoja ei ole,mutta kerron omistasta kokemuksesta...
mulla huomattii eteisistukka viikoilla kakskytjotain kun aloin vuotamaan. samantien lepoon,mut en kuitenkaan joutunu sängys makaamaan. ei vain saanu nostaa mitään maitopurkkia painavampaa. ja tyttö oli silloin alle vuoden vanha!
viikolla 27 jouduin sit ambulanssilla sairaalaan ku kunnon hulvahdus verta tuli. sotki vaatteet polvia myöten.
joka toinen päivä vuosin ku pistetty sika,mut aina se saatiin kuitenki tyrehdytettyä.
sit 29+5 meni lapsivedet, sen jälkeen en saanu ees istua enää. makuultaan piti tehdä kaikki!
30+1 istukka irtos lopullisesti, hätäsektio ja poika synty alle puoltoista kilosena. mutta nyt on terve 12 vuotias :)
sulle pieni ehdotus: vuodelepo... sillä voisi estää vuotamista

Kiitos tombatar sukkelasta vastauksesta. Muiden kokemukset auttaa! Vuodelepoa toki koetan mahd paljon, kotona tosin on leikki-ikäinen esikoinen ja totaalilepo ei tietystikään onnistu. Eikä mua näillä viikoilla vielä huolita osastollekaan... Kun sanoit, että vuotosi saatiin tyrehdytettyä, niin saitko jotain lääkettä? Vastaisuuden varalle kyselen ;) Hienoa, että Sinä selvisit lapsiesi kanssa hyvin!

Yhteistyössä