ETÄLUKION kävijöitä taikka käyneitä!

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja suunnittelija
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
S

suunnittelija

Vieras
Mieleni tekisi hoitovapaalla käydä etälukiota. Kolmas lapsi vaan syntyy juuri elokuussa, enkä suoraan haluaisi silloin sitä aloittaa, kun haluan vauvaan ja uuteen elämäntilanteeseen tutustua. Enkä imetyksiltä pääsisi rauhassa kokeisiinkaan jne.
Mutta. Kun olen ajatellut sen 3v olla kotona, niin miten mahdotonta olisi painaa tuo lukio läpi 2 vuodessa, jos aloittaisin sen sitten 2008 syksyllä? Olisi mukava saada esim ruotsin kieltä petrattua ja vähän kai sitä yleissivistystyksessäkin olisi aukkoja... Ammatinvaihtokin olisi terveyssyistä edessä tulevien kolmen vuoden jälkeen ja auttaisi varmasti opiskelupaikan saannissa, jos olisin muutakin tehnyt kuin "vain" kotiäiteillyt viimeiset vuodet.
Kertokaahan kaikenlaisia kokemuksianne ko aiheesta =)

Tuttavani kävi just parissa vuodessa, ja kun aloitti, niin poika oli vajaa vuoden vanha. Hyvin se onnistui! Päiväunien aikana luki aina, ja iltaisin. Ja välillä sai lapsen isovanhemmille hoitoon, tai niin, että mummo tuli heille, ja touhusi lapsen kanssa toisessa huoneessa, kun tämä äiti luki toisessa. Nyt äiti on yliopistossa =)

olen aikuislukion kirjoilla,mulle ekku syntyy ens kuussa ja nyt on jo 15.pv kokeet enkusta ja äikästä.(olen ollut "koululainen"jotain 2 viikkoo)
niitä ainaki meilläpäin saa tentittyä aika kivasti ihan ku vaan sopii open kanssa.
otin nyt ekalle vuodelle vaan enkkua ja äikkää kun ne on mulle niitä helppoja.
myöhemmin sit matikat ja fysiikat yms mitkä vaatii vähän enempi keskittymistä.
mulla on tarkoituksena saada sieltä vaan mahdollisimman hyvät paperit meni siihen sitten aikaa 2 tai 6 vuotta...

Mä suoritin noin puolet lukiosta ja sit se jotenkin jäi...Pitäis kai taas joskus skarpata, mutta kun jäljellä ei oo kun enkku ja ruotsi, eli aineita, joita joutuu lukemaan, kaikki helpot ja kivat tuli suoritettua :/
Mutta tosi vapaata on! Kokeisiin voi mennä muuallekin kun omaan kouluun, jos vaan saa sovittua, eli mäkin kävin lähimmässä lukiossa kokeissa vaikka olin Turun iltalukion etäopiskelija.

Mun mielestä ainakin voi lapset laittaa hoitoon vaikka olis jossain etälukiossa.
Mulle tulee "piika"vahtimaan vauvaa+tekee jotain kotitöitä jo syksystä lähtien.
Onpahan sitten aikaa opiskella kunnolla.Jos sitten seuraavana vuonna veis päivähoitoon kun tulee ne vaikeat aineet.
Kattoo nyt onhan tässä aikaa miettiä

Yhteistyössä