Etäisyys parisuhteessa

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Etäisyys/läheisyys
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
E

Etäisyys/läheisyys

Vieras
Olenko ainoa, jolle säännöllinen pieni etäisyys parisuhteessa tekee hyvää? Minä rakastan miestäni ja hän minua. Minä kuitenkin ärsyynnyn helposti miehen pikkujutuista - sotkuisuudesta, epäjohdonmukaisuudesta ym.. Kun käyn yksin yhden yön reissussa mökillä, työmatkalla tms., kaipaan miestäni ja pienet jutut palaavat taas oikeisiin mittasuhteisiinsa. Yksinolo siis tarkoittaa nimenomaan yksin olemista, ei muiden miesten huomion hakemista, bilettämistä tms. Nautin välillä hiljaisuudesta ja siististä ympäristöstä, kynttilöistä jne. Mies puolestaan ei halua itselleen tällaista, mutta harvakseltaan käy oman alansa illanistujaisissa tms. Ja osaa niistä nauttia. Taidan olla myös vähän ääniyliherkkä ja kolmilapsisessa perheessä ääntä riittää, vaikka lapset ovat ihania ja normaalisti meluisia. Välillä mietin jopa, että onko minulla ihan lieviä Asperger-ominaisuuksia, vaikka sosiaalinen olenkin vai onkohan ääni- ja sotkuyliherkkyys vain ihan normaali ominaisuus kolmilapsisen perheen äidille.

tällaisia pohdiskelin. Jos jollakulla ajatuksia asiasta heräsi, niin kiva olisi niitä lukea :).

Meillä mies on tuollainen. Välillä tuntuu, eikö hän rakasta minua. Tarvitsee siis usein etäisyyttä, ja sen huomaa siitä että hän ärsyyntyy helposti. Nuo kaudet ovat aika lyhyitä, pari päivää max. on sellainen läheinen, sitten taas haluaa etäisyyttä.

Alkuperäinen kirjoittaja eräs:
Meillä mies on tuollainen. Välillä tuntuu, eikö hän rakasta minua. Tarvitsee siis usein etäisyyttä, ja sen huomaa siitä että hän ärsyyntyy helposti. Nuo kaudet ovat aika lyhyitä, pari päivää max. on sellainen läheinen, sitten taas haluaa etäisyyttä.

Minulla on toisin päin, että vajaan kuukauden jaksan olla mukava vaimo ja äiti ja sitten kaipaan yksinoloa hetken (=ilta, vrk tai max viikonloppu ). Mutta en ole muutenkaan sellainen, että nauttisin esim. Kainalossa nukkumisesta tai halaisin ketä vain. Olen varmasti välillä torjuvakin ja se harmittaa minua. Seksiä on 2-3krt/kk ja se on molemmille nautinnollista. Mies sanoo päivittäin rakastavansa, minä harvemmin, mutta rakastan ja arvostan paljon. Olisi vaikea ajatella elämää ilman toista. Voi olla niinkin, että lapset saavat minulta niin paljon rakkautta, hellyyttä ja läheisyyttä ja mieheen kohdistuu helpommin ärtymys :(. Noloa, mutta totta. Ehkä olen kuin jotkut miehet, osoitan sitä rakkauttani monilla teoillani. Sitten, kun olen yksin, lähetän rakkaus- ja ikävöintiviestejä. On se omituista!

Alkuperäinen kirjoittaja Kumma juttu:
Alkuperäinen kirjoittaja eräs:

Minulla on toisin päin, että vajaan kuukauden jaksan olla mukava vaimo ja äiti ja sitten kaipaan yksinoloa hetken (=ilta, vrk tai max viikonloppu ). Mutta en ole muutenkaan sellainen, että nauttisin esim. Kainalossa nukkumisesta tai halaisin ketä vain. Olen varmasti välillä torjuvakin ja se harmittaa minua. Seksiä on 2-3krt/kk ja se on molemmille nautinnollista. Mies sanoo päivittäin rakastavansa, minä harvemmin, mutta rakastan ja arvostan paljon. Olisi vaikea ajatella elämää ilman toista. Voi olla niinkin, että lapset saavat minulta niin paljon rakkautta, hellyyttä ja läheisyyttä ja mieheen kohdistuu helpommin ärtymys :(. Noloa, mutta totta. Ehkä olen kuin jotkut miehet, osoitan sitä rakkauttani monilla teoillani. Sitten, kun olen yksin, lähetän rakkaus- ja ikävöintiviestejä. On se omituista!

olen siis ap. Tajusin vasta kirjoitettuani, ettei se tuosta automaattisesti ilmene.

Kyllä, tarvitsen omaa tilaa ja aikaa enkä jaksa joka ikinen ilta nysvätä kylki kyljessä. Silloin tällöin on kivaa olla omissa oloissaan, vaikka eläisi parisuhteessakin.

Meillä mies kävi, ja joskus käy edelleen, viikoittain Italiassa. Saattoi olla siellä vain päivän tai sitten 3. Ei koskaan koettu ongelmaksi, molemmat saivat haluamaansa tilaa ja vapautta. Meillä on suht väljä parisuhde, koskaan ei olla toisia kytätty eikä haluta vain nyhjöttää kahdesti kotona. Toisen menemisiä ei kyseenalaisteta eikä yksin matkustelusta valiteta.

Ja kyllä, rakkaus kukoistaa. :D

Yhteistyössä