Etäisän älyttömiä vaatimuksia?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja "Emmi"
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
E

"Emmi"

Vieras
Erosin kaksi vuotta sitten lapseni (nyt 6 v) isästä. Ero oli yksi iso helvetti. Exäni mm. pahoinpiteli minut eron jälkeen, kyttäsi asuntoni ulkopuolella, häiriköi työpaikallani jne. Ero tuli koska exälläni oli lukuisia muita naisia, alkoholiongelma ja hän oli väkivaltainen.
Exäni vaikeutti asiat eron jälkeen mm. tapaamisten jne suhteen siihen pisteeseen että kaikki elatusmaksuita tapaamisiin sovittiin tunnilleen ja pennilleen lastenvalvojalla. Oikeuteen hän yritti haastaa minua joka ikisestä asiasta, mutta valtion maksama oikeusavustaja sai hänen päänsä käännettyä joka kerta, koska nuo haasteet olivat aivan naurettavia (halusi mm. haastaa minut oikeuteen koska olen huono äiti, vain todistaakseen sen kaikille, mutta ei halunnut kutienkaa lapsen huoltajuutta tms)

Pari vuotta on mennyt eron jälkeen vaihtelevasti. Välillä exä on rauhallisempi, välillä sekoilee. Naiset vaihtuu jatkuvasti, jokainen esitellään lapselle. Tämä ei ole exän mielestä ongelma. Kuitenkin hän kyttää hysteerisesti sitä onko minulla uutta miestä. Nyt kun sellainen on vihdoin 2 vuoden jälkeen tullut kuvioihin, on helvetti taasen irti.

Exäni on ollut työtön eron jälkeen (joi työpaikkansa). Sovimme kirjallisesti lastenvalvojalla, että hän saa tänä kesänä ilmoittaa koska haluaa pitää lastamme kesälomalla luonaan. Tämä piti ilmoittaa huhtikuun loppuun mennessä. Hän kertoi toukokuun lopussa mitkä viikot pitää lasta luonaan.
Nyt sain häneltä raivoisan puhelun. Minun on ilmoitettava hänelle, koska pidän kesälomani. Sanoin, etten luultavasti voi tänä kesänä lomailla pahemmin koska työvoimavaje on niin valtava firmassamme. Pidän lomia muutamia päiviä aina silloin kun pystyn. Hänelle tämä ei sovi. Minun on hänen vaatimuksestaan päätettävä lomat nyt ja pidettävä kaikki 4 viikkoa ennen syyskuuta. Painotan, että ilmoitin exälleni että lomani eivät vaikuta hänen ja lapsen tapaamisiin, joten sillä pidänkö lomia vai en, ei pitäisi olla tekemistä hänen elämänsä kanssa millään tavalla. Hän vaatii minua jopa irtisanoutumaan työstäni, ellen pidä kaikkia lomiani nyt kesällä, koska lomien pitämättömyys on kuulemma todiste siitä että laitan työni lapsen edelle. Totesin vain että toisen lapsemme vanhemmista on käytävä töissä jotta pärjäämme, exältä kun ei euroakaan elaria tipu.

Kysyisinkin nyt, onko exän vaateet oikeutettuja, kun siis lomani eivät tule vaikuttamaan hänen ja lapsen tapaamisiin mitenkään, ja hän on saanut tänä vuonna valita koska lasta lomilla pitää?

Alkuperäinen kirjoittaja mitäihmettä;30048946:
Oletko tyhmä? Kysytkö tosissasi?

Olen vaan niiiiiiin väsynyt, alistettu ja loppu exän jatkuviin älyttömiin vaateisiin (hänen uusin naisensa on asianajaja, joten tulee haastamaan mut oikeuteen jollen toimi pilkulleen lain mukaan) :(

Nonii höpsö :) mitä sää edes vastaat miehen puheluihin? Tai jatkat niitä jos "keskustelun taso" on tuota.
Se ei kuulu exällesi oletko ylipäätään töissäkään., saatika sitten että milloin pidät lomasi. Tiedät kyllä itsekin.

[QUOTE="Emmi";30048951]Olen vaan niiiiiiin väsynyt, alistettu ja loppu exän jatkuviin älyttömiin vaateisiin (hänen uusin naisensa on asianajaja, joten tulee haastamaan mut oikeuteen jollen toimi pilkulleen lain mukaan) :([/QUOTE]

Et oo tosisas, minkä lain?
Taidat olla kyllä nyt vähän tyhmä.

Ei exäsi mitään tuollaista voi vaatia. Saahan hän mielipiteensä ilmaista lapsen isänä (että haluaisi lapsen saavan viettää lomaa äidin kanssa), mutta ei hän sinun elämääsi voi puuttua.

Alkuperäinen kirjoittaja mitäihmettä;30048958:
Et oo tosisas, minkä lain?
Taidat olla kyllä nyt vähän tyhmä.

Toisen elämästä voi tehdä ihan helvettiä laeista riippumatta. Ap:han jo kirjoitti, että on aikaisemmin jotain oikeusjuttuja yrittänyt viritellä. Tsempiä ap:lle ja toivottavasti saisit jostakin apua.

[QUOTE="vieraana";30048973]Toisen elämästä voi tehdä ihan helvettiä laeista riippumatta. Ap:han jo kirjoitti, että on aikaisemmin jotain oikeusjuttuja yrittänyt viritellä. Tsempiä ap:lle ja toivottavasti saisit jostakin apua.[/QUOTE]

Pitää olla aika tyhmä jos kuvittelee, että noin vaan haastetaan ihmisiä oikeuteen. Ainahan kaikkea voi puhua, mutta kuka on niin tyhmä että uskoo?

[QUOTE="Emmi";30048951]Olen vaan niiiiiiin väsynyt, alistettu ja loppu exän jatkuviin älyttömiin vaateisiin (hänen uusin naisensa on asianajaja, joten tulee haastamaan mut oikeuteen jollen toimi pilkulleen lain mukaan) :([/QUOTE]

Ota yhteys lastenvalvojaan. Ei exäsi voi sanella sinulle, miten elät.
Älä jatka keskusteluja hänen kanssaan puhelimessa, jos hän aloittaa tuon linjan.
Nyt hae apua, että jaksat.

Onko lapsellasi kuitenkin jonkinlainen kesäloma (ei päivähoidossa koko kesää)?
Voiko esim. isovanhemmat, kummit tai joku muu lapselle tuttu ihminen auttaa?

Ei tää ole mikään jenkkilä, missä oikeusjutun voi viritellä perusteilla, että toisen naama v*tuttaa.

Mikäli se exän nyksä oon lakia lukenut, luulisi senkin tajuavan, että nyt ei mitään perusteita jutulle ole, ja jos se ikinä millään perustein mihinkään oikeusasteeseen saadaan, exäsi sen häviää ja joutuu maksumieheksi.

Exä ei ilmeisesti saanut edes ajoissa ilmoitettua sulle, koska aikoo lapsen kanssa itse lomaa viettää, ja sä olet silti suostunut järjestämään aikataulut sen mukaan, miten hän haluaa. Se on jo sun puolelta pelkkää hyväntekekväisyyttä (ja ihan pätevä argumentti, jos asiaa täytyy jossain viranomaisasteissa selvitellä).

Exälle ei pätkän vertaa kuulu, miten sinä kesääsi vietät, ei edes niiltä osin kun lapsi on sulla, jos lapsi kuitenkn on turvallisessa ja asianmukaisessa hoidossa silloin, kun sä olet töissä.

Mikäli tässä nyt on kerrottu kaikki oleellinen, ja se eksäsi nykyinen on fiksu asianajaja, niin ei kyllä noilla perusteilla tuhlaisi aikaansa mihinkään oikeusjuttuun. Ei, vaikka olisi kuinka rakastunut.

Ex:n piti ilmoittaa huhtikuun loppuun saakka millä viikoilla haluaa tytön luokseen. Jos nämä ei sovi, sovitte uudet ajat lastenvalvojan kanssa.

Ja sinun kesälomat on täysin sinun ja työnantajan välinen asia. Ellei lomia pysty pitämään lomakautena, sinä olet oikeutettu lisälomapäiviin.

Etkä suostu mihinkään ylimääräiseen. Piste.

[QUOTE="Ellis";30048992]
Onko lapsellasi kuitenkin jonkinlainen kesäloma (ei päivähoidossa koko kesää)?
[/QUOTE]

Valitettavasti kaikki ei voi pitää lomaa heinäkuussa, mutta kyllä loma on lomaa myös muina vuodenaikoina.

Siirry nyt hyvä nainen viestittelemään VAIN tekstiviestein ja sähköpostein, että tuosta idioottimaisesta toiminnasta jää sinulle todiste. Äläkä usko tuollaisen miehen juttuja. En nyt edes olisi ihan varma tuosta uudesta "asianajaja" naisestakaan. Miksi lukenut nainen valitsisi exäsi joka selvästi on työtön ja tasapainoton jos ei sitten ole ihan mielettömän hyvän näköinen niin et joku menisi siihen ansaan.

Yhteistyössä