Et pääse sairaan lapsen kanssa edes yksityiselle lääkärille ilman rokotepassia

  • Viestiketjun aloittaja vierailija
  • Ensimmäinen viesti
vierailija
Miksi pitää päästä yksityiselle? Julkinen on (lapsille) laadukasta ja ilmaista. En siis kannata passia mutta en usko myöskään yksityisten palvelujen olevan hyvä asia.
 
vierailija
Olen käynyt yksityisellä kohta 10 vuotta koska omassa terveyskeskuksessa eikä lähikunnan tkssa ole lääkäriä, joka olisi erikoistunut reumaan tai gynekologia. Ylipäätään harvemmin on ketään lääkäriä. Alueemme sairaalassa ei ole reumapolia vaan olisi lähdettävä 150 km päähän.
Olen saanut apua nopeasti ja hoito on ollut todella hyvää. Myös hammaslääkärin palvelut samassa.
 
9MM
Yksityiseltä pois kela korvaukset. Se vie satoja miljoonia veronmaksajien rahaa ja niillä säästetyillä miljoonilla saadaan julkisen puolen hoitajille lisää liksaa ja palkattua lissöö väkkee.
 
vierailija
Yksityiseltä pois kela korvaukset. Se vie satoja miljoonia veronmaksajien rahaa ja niillä säästetyillä miljoonilla saadaan julkisen puolen hoitajille lisää liksaa ja palkattua lissöö väkkee.
Ne korvaukset tänä päivänä on 15% eli ei juuri mitään. Jos siirtyisin yksityiseltä julkiselle maksaisi se yhteiskunnalle huomattavasti enemmän. Jos jokainen yksityisenpuolen potilas siirtyisi julkiselle niin 3,3 milj käyntiä tulisi niiden olemassa olevien asiakkaiden käyntien lisäksi. Aika monen yrityksen työterveyshuollosta vastaa yksityiset.
 
9MM
Ne korvaukset tänä päivänä on 15% eli ei juuri mitään. Jos siirtyisin yksityiseltä julkiselle maksaisi se yhteiskunnalle huomattavasti enemmän. Jos jokainen yksityisenpuolen potilas siirtyisi julkiselle niin 3,3 milj käyntiä tulisi niiden olemassa olevien asiakkaiden käyntien lisäksi. Aika monen yrityksen työterveyshuollosta vastaa yksityiset.
No tottahan tuokin
 
vierailija
No, tässä voi toki olla sitten eroja paikkakunnan/toimijan/pärstäkertoimen mukaan. Itse pääsin esittämättä mitään rokotuspassia (vaikka sellainen löytyisikin tarvittaessa, mutta ei kyselty) lapsen kanssa juurikin Mehiläiselle.
Joo varmasti on toimintaeroja. Siitähän ei tietenkään ole kyse, että avaus on vaan yksinkertaisesti täyttä skeidaa. :rolleyes:
 

Yhteistyössä