Et kai sä enää imetä? Kyllä kannattaisi jo lopettaa.

• Viestiketjun aloittaja ap
  • Ensimmäinen viesti
ap
Siis näitä kommentteja kuulee koko ajan. Vauva nyt 9 kk ja hyvin menee kiinteitä, mutta KYLLÄ imetän vieläkin (myös öisin). Ajatuksia? Miksi toisen imetys kuuluu muille?

Mä päätin, että vaikka kuka sanois mitä niin meidän tuleva vauva tulee saamaan tissimaitoa vähintään 1,5v jos vaan kaikki sujuu hyvin ja se tuntuu meistä molemmista oikealta.

ÄLä välitä toisten mielipiteistä. Mun "ystävä" piti mua liki pedofiilinä kun imetin kolmostamme 1v2kk iässä...

ap
Nää samat ihmiset oli myös tyrkyttämässä meidän vauvalle heti kiinteitä 4 kk ikäisenä, kun niitä nyt vihdoin sai antaa. Alotettiin kiinteet kuitenkin vasta 5,5 kk ikäisenä.

meillä vauva 7kk ja mä imetän yöllä monta kertaa... eikä sen mun nähdäkseni pitäis ketään ulkopuolista häiritä, niiden kun ei siihen tarvi herätä :whistle:
silti oon monta kertaa kuullu, että kyllä ton ikänen jo pärjää ilman yösyömisiä... no ehkä pärjäis, mutta kyllä mä mieluummin imetän ja pääsen 5min takasin nukkumaan kun se että vauva heräis kunnolla ja olisin 2h hereillä...

mutta siis mun mielestä on jokaisen oma asia miten kauan imettää, niin kauan kun se ei äitiä liikaa väsytä tai vauvaa ärsytä...

Katriina _
Joo, mä en kanssa ymmärrä tota. Se on ihan jokaisen oma asia kuin kauan imettää, jos nyt ihan kohtuudessa pysytään eikä puhuta useista vuosista. Itse imetin n. vuoden, lapsi lopetti imemisen tuolloin itse ja toisaalta luonnollistakin se oli siinä vaiheessa, kun palasin työelämään.

ap
Alkuperäinen kirjoittaja vicy:
tuo on kyllä niiiiiiin ärsyttävää!! Ja maailman loppu tulee monille jos ei 2kk ikäinen vauva osaa vielä juoda pullosta |O |O
no meidän 9 kk ikäinen ei osaa vieläkään. eikä syö edes tuttia!!! *kauhistushymiö*

Alkuperäinen kirjoittaja ap:
Nää samat ihmiset oli myös tyrkyttämässä meidän vauvalle heti kiinteitä 4 kk ikäisenä, kun niitä nyt vihdoin sai antaa. Alotettiin kiinteet kuitenkin vasta 5,5 kk ikäisenä.
joo, meillä oli kanssa tätä... joka kerta kun yhtäkin sukulaista näin se ehdotteli millä kaikilla soseilla ois hyvä alottaa... kun siis alotettiin "vasta" 5kk

Ihan yhtä mukavia on ne kauhistelut toiseen suuntaan:
"Etkö sä enää imetä? Sehän on vasta 2kk..."

Eihän se muiden imettäminen kenellekään periaatteessa kuulu, mutta moni kokee sen asiaksi, josta saa kysellä ja johon saa puuttua.

Alkuperäinen kirjoittaja ap:
Alkuperäinen kirjoittaja vicy:
tuo on kyllä niiiiiiin ärsyttävää!! Ja maailman loppu tulee monille jos ei 2kk ikäinen vauva osaa vielä juoda pullosta |O |O
no meidän 9 kk ikäinen ei osaa vieläkään. eikä syö edes tuttia!!! *kauhistushymiö*
meillä ei toi kolmonen oppinut koskaan pullolle tai tutille. Mut mitä niillä tekeekään :D Mä olin sit vauvan tutti :saint:

noin justiinsa!
Alkuperäinen kirjoittaja meah:
Ihan yhtä mukavia on ne kauhistelut toiseen suuntaan:
"Etkö sä enää imetä? Sehän on vasta 2kk..."

Eihän se muiden imettäminen kenellekään periaatteessa kuulu, mutta moni kokee sen asiaksi, josta saa kysellä ja johon saa puuttua.
Teit niin tai näin niin aina se on jokun mielestä väärinpäin!

nimim. juuri 6viikon ikäisen pullovauvan äidin kanssa keskutellut

Samanlaisia kommentteja minäkin kuulin kun imetin poikaa 14,5kk. Laskee toisesta korvasta sisään toisesta ulos, sillä siitä selviää :hug:
Aina löytyy ihmisiä joiden mielestä kaikkien muiden asiat kuuluu niille mutta en jaksa sillä turhaan vaivata päätäni. Itse kuitenkin kannan teoistani vastuun ja jos tykkään että imetys on lapselleni hyväksi vielä jossain tietyssä iässä niin silloin imetän edelleen.

Toisaalta kyllä sitä kuuli niitäkin kommentteja, että ihana kun imettää pitkään joten kiva että edes joku oli tyytyväinen valintaani :saint:

Yhteistyössä