estrog lopetus

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja lääkkeell PAS
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
L

lääkkeell PAS

Vieras
Hei,
Voitteko neuvoa... Onko täällä ketään, joka olisi onnistunut lääkkeellisessä PAS:ssa (ei PAS omassa kierrossa siis) estrogeenin ja keltarauhashormonin avulla. Kysyisin, miten lopetitte lääkkeiden käytön? Klinikkani on kesätauolla, eikä sieltä saatu muuta ohjetta kuin suullinen heitto, että ""käytä 10 viikkoa"". Ilmeisesti muut ovat saaneet ohjeita lopettamisesta rv 9 tienoilla, ensin estrogeenista ja sekin portaittain. Onko kenelläkään tallessa saamaanne ohjetta lopetuksesta, paljonko vähennetään estroja ja millä aikataululla?
Kiitos avusta!

En nyt valitettavasti tarkalleen muista, mutta itte käytin lääkkeitä aloitusannosten mukaan ekaan ultraan asti (joka näissä hoidoilla alkunsa saaneissa raskauksissa tehhään noin raskausviikolla 8) ja sitte ultran jälkeen klinikan lääkäri määräsi annostuksen pikkuhiljaa lakevasti. Eli niitä ei lopeteta kuin seinään.
Sinuna jatkaisin lääkitystä ennallaan kunnes klinikka palaa työelämään...

Mulla lääkkeellinen pas 1.4 ja jatkoin lugeja sekä estradottia viikolle 11 asti. Viikolla yhdeksän mulla oli ultra minkä jälkeen siirryin käyttämään 50 mg estradottia kolmen päivän välein (mulla oli laastarit) ja lugeja oli alussa kolme aamuisin ja kolme iltaisin niin tuon ultran jälkeen vähensin pikkuhiljaa kahteen, kahteen, kahteen yhteen, yhteen yhteen, yhteen ja sitten pois.

Mulla Luget ja estrogeeninä Progynovat 11 viikolle asti. Ohjeet oli, että kymmenennellä viikolla vähensin yhden lääkkeenottokerran pois. Eli kun oli kolme kertaa päivässä, otin vain aamuin illoin. Näin kolme päivää ja sitten vähennettiin yhteen kertaan päivässä ja niin muutama päivä ja sitten loppui. En saanut ohjetta automaattisesti vaan piti erikseen kysyä, että miten lopetetaan. Oli aluksi kerrottu vain että käytetään 11 viikolle asti.

Yhteistyössä