Estääkö terolut ovulaation vai ei?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Sekasin...
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Ei se sitä ainakaan estä... Itellä oli kyllä Clomit lisänä, jotka käsittääkseni sai aikaan ovulaation. Musta toi Terolut ei ovulaatiota tee, mutta saatan olla väärässä...ja luultavasti olenkin. Mutta jotain tällästä mulle lapsettomuuslääkäri mun mielestä sanoi.

Terolut EI aiheuta ovulaatiota, vaan tasoittaa menkkojen kierron 28 päivään, tai miksi se nyt halutaan. Esim. clomifen-lääke puolestaan aiheuttaa ovulaation, ja näin ollen siis paremmat mahdollisuudet raskautua. Terveisin clomeja ja teroja käyttäny, ja niiden avulla raskautunu.

Alkuperäinen kirjoittaja Sisu:
Terolut EI aiheuta ovulaatiota, vaan tasoittaa menkkojen kierron 28 päivään, tai miksi se nyt halutaan. Esim. clomifen-lääke puolestaan aiheuttaa ovulaation, ja näin ollen siis paremmat mahdollisuudet raskautua. Terveisin clomeja ja teroja käyttäny, ja niiden avulla raskautunu.

Minä päivinä söit teroja? Odottelitko eka oviksen ennenkuin aloitit ne?

Alkuperäinen kirjoittaja ap:

Minä päivinä söit teroja? Odottelitko eka oviksen ennenkuin aloitit ne?

Söin clomit eka 5.-9. kp, tikuttelin ovista, terot aloitin 15. kp, oli ovis ollu tai ei. Ovis tuli mulla noihin aikoihin aina 16. tai 17. kp, eli mulla ei siis nuo terot tehonnu kunnolla, niiden kun olis pitäiny tasoittaa mun kierto 28päivään, mutta ei onistunu. Tulin tuolla yhdistelmällä kuitenkin 3. kierrosta raskaaksi.

Alkuperäinen kirjoittaja ap:
Mullakaan ei terot tasoittanut kiertoa päivälleen, vaan kierto oli 22-32päivää terokuurin aikana.

Mulla pysy kierto teroista huolimatta pidempänä kun se 28päivää, mikä mulla on aina ollu normaali, luonnollinen kk-kierto.

Siis saattaa estää siinä ekassa kierrossa, jos uslla ny on pitkä kierto.

Eli jos sun kierto on niin pitkä ettei ovis oo ehtiny tulla sillon kun syöt ekan kierron teroja, niin ovis ei todennäkösesti tuu. Mut terot nopeuttaa hormonitoimintaa niin paljon että seuraavassa kierrossa ehit ovuloida ennen teroja.

Jos kierto on jo valmiiks niin lyhyt että ovis on ennen terojen aluttamista, niin sitten ei oo vaikutusta asiaan.

Terot on siis keltarauhashormonia, jota erittyy oviksen jälkeen. Jos niitä syö, keho luulee että ovis oli jo, eikä enää kasvata folleja. Jos ovis oikeastikin oli jo, ei väliä.

Alkuperäinen kirjoittaja Niin:
Siis saattaa estää siinä ekassa kierrossa, jos uslla ny on pitkä kierto.

Eli jos sun kierto on niin pitkä ettei ovis oo ehtiny tulla sillon kun syöt ekan kierron teroja, niin ovis ei todennäkösesti tuu. Mut terot nopeuttaa hormonitoimintaa niin paljon että seuraavassa kierrossa ehit ovuloida ennen teroja.

Jos kierto on jo valmiiks niin lyhyt että ovis on ennen terojen aluttamista, niin sitten ei oo vaikutusta asiaan.

Terot on siis keltarauhashormonia, jota erittyy oviksen jälkeen. Jos niitä syö, keho luulee että ovis oli jo, eikä enää kasvata folleja. Jos ovis oikeastikin oli jo, ei väliä.

Okei. mun kierto oli aluks 26-30 päivää mut nyt 3 viimesintä kiertoa ollut jotain päälle 30. Pisin 37päivää. Viimesin tais olla 34.

Mä olen raskautunut kesken terokuurin, vaikka mulla pco, eikä ois ees pitänyt olla luomuovista. Aiemmin olin saanut oviksen siis aikaan vain clomeilla ja teroja söin, että saisin vuodon tulemaan, että voisin aloittaa clomit... Eli ei estä.

Terot säännöllistää kiertoa, sillä kun aloittaa terojen napsimisen esim. 15pv kiertoa, alkaa kohdun limakalvo vahvistua terojen keltarauhashormonin takia. Teroja napataan pari viikkoa ja muutama päivä niiden lopettamisen jälkeen tulee vuoto, sillä limakalvo ei enää saa lisävahvistusta, koksa nappailu on lopetettu. Teroilla ei siis ole MITÄÄN TEKEMISTÄ itse ovulaation kanssa, ne saavat aikaan vain limakalvon vahvistumisen ja niiden lopettaminen aikaansaa 'kuukautiset' eli kohdun tyhjentymisen.

Sen sijaan: jos on ovulaatio esim. kp16 tai myöhemmin, ja aloittaa terot jo kp15, ei oviksesta mahdollisesti hedelmöittyvä munasolu pysty enää tarttumaan kiinni kohdun limakalvoon!!!

Jos siis syöt teroja ja yrität tulla raskaaksi, aloita terojen syönti VASTA OVULAATION JÄLKEEN!!! Muuten teroista ei raskaaksi tulossa ole hyötyä. Klomifeenisitraatti eli nimellä Clomifen markkinoitava aine saa aikaan ovulaation, jos siitä kiikastaa.

Tarkistakaa halutessanne faktat lääkäriltä seuraavan kerran siellä käydessänne :), mutta nämä ovat itse monen lääkärin kanssa kerrattuja ohjeita!

Tsemppiä raskautumiseen kaikille sitä haluaville!!!

Alkuperäinen kirjoittaja OIKEAA TIETOA:
Terot säännöllistää kiertoa, sillä kun aloittaa terojen napsimisen esim. 15pv kiertoa, alkaa kohdun limakalvo vahvistua terojen keltarauhashormonin takia. Teroja napataan pari viikkoa ja muutama päivä niiden lopettamisen jälkeen tulee vuoto, sillä limakalvo ei enää saa lisävahvistusta, koksa nappailu on lopetettu. Teroilla ei siis ole MITÄÄN TEKEMISTÄ itse ovulaation kanssa, ne saavat aikaan vain limakalvon vahvistumisen ja niiden lopettaminen aikaansaa 'kuukautiset' eli kohdun tyhjentymisen.

Sen sijaan: jos on ovulaatio esim. kp16 tai myöhemmin, ja aloittaa terot jo kp15, ei oviksesta mahdollisesti hedelmöittyvä munasolu pysty enää tarttumaan kiinni kohdun limakalvoon!!!

Jos siis syöt teroja ja yrität tulla raskaaksi, aloita terojen syönti VASTA OVULAATION JÄLKEEN!!! Muuten teroista ei raskaaksi tulossa ole hyötyä. Klomifeenisitraatti eli nimellä Clomifen markkinoitava aine saa aikaan ovulaation, jos siitä kiikastaa.

Tarkistakaa halutessanne faktat lääkäriltä seuraavan kerran siellä käydessänne :), mutta nämä ovat itse monen lääkärin kanssa kerrattuja ohjeita!

Paino sanalla mahdollisesti. Mutta niitäkin on, missä munasolu tarttuu limakalvoon, ja lähtee kasvamaan, ja kehittymään alkioksi, ja raskaus jatkuu normaalisti.
Muoks Tarkennetaan. Eli siis mulla alko aina terot kp 15. Ovis kierrossa, missä raskauduin, oli kp 16.

Keltarauhashormonilla ei mitään tekemistä oviksen kanssa? Öö?

Keltrauhashormonia muodostaa - ylläri ylläri - keltarauhanen, joka kehittyy munarakkulaan munasolun tilalle sen irrottua. Huono keltarauhasen toiminta on yleensä seurausta huonosta munarakkulan kehityksestä.

Kaikki riippuu kaikesta, ja todellakin ovat tekemisissä keskenään.

Keltarauhashormonia pelkiltään jopa ehkäisyvalmisteena (minipillerit), koska se vaikuttaa haitallisesti munasolun kypsymiseen ja irtoamiseen (ja muuttaa kohdunkaulan liman koostumusta siittiöille vähemmän suotuisaksi). Eli kyllä vaan se ovikseen vaikuttaa.

Paino sanalla mahdollisesti. Mutta niitäkin on, missä munasolu tarttuu limakalvoon, ja lähtee kasvamaan, ja kehittymään alkioksi, ja raskaus jatkuu normaalisti.
Muoks Tarkennetaan. Eli siis mulla alko aina terot kp 15. Ovis kierrossa, missä raskauduin, oli kp 16.

Kyllä toi on ihan mahdollista, jos ovis on suunnilleen samoihin aikoihin kun terojen alotus. Mutta jos oviksen pitäis olla esim. 22 päivä, ja terot alottaa 15, niin ovis jää pois.

Better often known as VF firm, Dockers might make actions this coming year, since they're known regarding reinvigorating brand names. These have completed consequently together with Timberland in addition to Uggs, consequently it looks like Dockers will be future around the number to help increase just for this effective organization. That makes it on the list of much better Rick Cramer inventory choices on the market with regard to 2013. prentice capital zimmerman Choose the particular viewpoint that you'll be at this time there first to resolve complications intended for customers, Not to promote these people a lot of products.

Yhteistyössä