Essayah uskoo evoluutioteoriaan!

  • Viestiketjun aloittaja vierailija
  • Ensimmäinen viesti
vierailija
Evoluutioteoria jakaa kristittyjä. Mutta se ei ole meidän porukoissa mitenkään oppikysymys, jokaiselle annetaan vapaus omaan mielipiteeseen.

Mites muuten Echo, uskotko sinä evoluutioteoriaan, luomisteoriaan tai jotain siltä völiltä?

En oo ite kristitty ja kristilisiä en ikinä äänestäis, mutta Sari E vaikutti A-Studiossa ihan fiksulta. Toisin kuin se persu.
 
Kuka loi evoluution?
Ei kukaan "ulkopuolinen" ole luonut mitään.

Evoluutio on sellaista kokeilua. Kun "alkuliman" solut alkoivat jakautumaan, niin ne jakaantuivat ja kehittyivät sattumanvaraisesti. Jos jostain kokeilusta tuli onnistunut, se jatkoi elämäänsä ja muuttui vuosien/satojen/tuhansien saatossa aina johonkin suuntaan.

Huonot jakaantumiset johtivat sen klöntin elämän loppumiseen.

Aika selkeä homma kokonaisuudessaan, vai mitä?

Elämä on kyllä ihqua kun sen oikein oivaltaa :love:
 
Mites muuten Echo, uskotko sinä evoluutioteoriaan, luomisteoriaan tai jotain siltä völiltä?

En oo ite kristitty ja kristilisiä en ikinä äänestäis, mutta Sari E vaikutti A-Studiossa ihan fiksulta. Toisin kuin se persu.
Mä näkisin että isoin kysymys ei ole luominen vs.evoluutio, vaan että onko Jumala olemassa, ja vaikuttaako Hän luontoon, vai onko kaikki kehittynyt itsestään.

Uskon...
-luomisteoriaan ainoana vaihtoehtona n. 50 %:sesti, eli tää kaikki alkoi 6000 vuotta sitten, eli evoluutioksi sanottu on vain polveutumista (pystysuoraan), ei lajiutumista yhdestä lajista toiseksi eläinkartalla (vaakasuoraan)
-40 % voisi olla luominen ja sen jälkeinen evoluutio, eli evoluutio olisi Jumalan toinen työkalu "suoran" luomisen jälkeen, mutta että tää silti alkoi 6000 vuotta sitten
- 10 %:sesti vanha maan (vuosimiljardeja) ja evoluution mahdollisuuteen, mutta että Jumala on pistänyt kaiken alulle ja valvoo.

Eli mikään noista vaihtoehdoista ei ole ilman Jumalaa.
 
  • Haha
Reactions: Latimeria
Ei kukaan "ulkopuolinen" ole luonut mitään.

Evoluutio on sellaista kokeilua. Kun "alkuliman" solut alkoivat jakautumaan, niin ne jakaantuivat ja kehittyivät sattumanvaraisesti. Jos jostain kokeilusta tuli onnistunut, se jatkoi elämäänsä ja muuttui vuosien/satojen/tuhansien saatossa aina johonkin suuntaan.

Huonot jakaantumiset johtivat sen klöntin elämän loppumiseen.

Aika selkeä homma kokonaisuudessaan, vai mitä?

Elämä on kyllä ihqua kun sen oikein oivaltaa :love:
Räkäisepäs johonkin limaklöntti ja odota.
Onko miljoonan vuoden päästä siinä sammakko?

Räkäise se klöntti mereen. Puolen tunnin päästä se on hajonnut eri puolille, ei tiivistynyt ja alkanut kehittää jotain älykkäämpää.
 
  • Haha
Reactions: Latimeria
Räkäisepäs johonkin limaklöntti ja odota.
Onko miljoonan vuoden päästä siinä sammakko?
Tuskin on, koska minä oon sen räkäissyt. Siinä on pakko olla joku hyvin älykäs olento ;)

Räkäise se klöntti mereen. Puolen tunnin päästä se on hajonnut eri puolille, ei tiivistynyt ja alkanut kehittää jotain älykkäämpää.
Räkäise joskus veteen, lima pysyy hyvin kasassa.
 
  • Haha
Reactions: Echo
Mä näkisin että isoin kysymys ei ole luominen vs.evoluutio, vaan että onko Jumala olemassa, ja vaikuttaako Hän luontoon, vai onko kaikki kehittynyt itsestään.

Uskon...
-luomisteoriaan ainoana vaihtoehtona n. 50 %:sesti, eli tää kaikki alkoi 6000 vuotta sitten, eli evoluutioksi sanottu on vain polveutumista (pystysuoraan), ei lajiutumista yhdestä lajista toiseksi eläinkartalla (vaakasuoraan)
-40 % voisi olla luominen ja sen jälkeinen evoluutio, eli evoluutio olisi Jumalan toinen työkalu "suoran" luomisen jälkeen, mutta että tää silti alkoi 6000 vuotta sitten
- 10 %:sesti vanha maan (vuosimiljardeja) ja evoluution mahdollisuuteen, mutta että Jumala on pistänyt kaiken alulle ja valvoo.

Eli mikään noista vaihtoehdoista ei ole ilman Jumalaa.
Mä oon luullut että vaan pahimmat hörhöt, kuten Sarah Palin uskoo tuohon 6.000 v:n evoluutioon :eek:

Miten sä selität kun tiedemiehet pystyy nykytekniikalla selvittämään esim. dinosaurusten fossiileista, että viimeisetkin kuoli mullistuksen seurauksena 65 miljoonaa v sitten?!

Ja tätä sa aina rakastat :ROFLMAO::ROFLMAO::ROFLMAO:

 
Mä oon luullut että vaan pahimmat hörhöt, kuten Sarah Palin uskoo tuohon 6.000 v:n evoluutioon :eek:

Miten sä selität kun tiedemiehet pystyy nykytekniikalla selvittämään esim. dinosaurusten fossiileista, että viimeisetkin kuoli mullistuksen seurauksena 65 miljoonaa v sitten?!

Ja tätä sa aina rakastat :ROFLMAO::ROFLMAO::ROFLMAO:

Huomenna työpäivä joten en jää väittelemään, mutta vastaus: yhtä paljon on evoilla selittelemistä siitä räkäklöntin muuntumisesta joksikin briljantiksi otukseksi.

Kuvittele kylpyamme/lammikko/lampi. Mieti näitä 2 asiaa. Aineella on tapana
- levitä (atomit leviävät annetussa tilassa, eivät yhdisty ja tomerasti vielä järjestäydy)
-rappeutua.
 
Huomenna työpäivä joten en jää väittelemään, mutta vastaus: yhtä paljon on evoilla selittelemistä siitä räkäklöntin muuntumisesta joksikin briljantiksi otukseksi.

Kuvittele kylpyamme/lammikko/lampi. Mieti näitä 2 asiaa. Aineella on tapana
- levitä (atomit leviävät annetussa tilassa, eivät yhdisty ja tomerasti vielä järjestäydy)
-rappeutua.
Samma häär, Nukku-Alkuapina-Matti heittää hiekkaa ja kutsuu valmistautumaan aamuun ;)

Onneksi isot viisaat tytöt ja pojat tietää niin paljon enemmän räkäklönteistä, niin todennäköisyyttä tässä:


"Elämän synnystä ei ole olemassa yhtä yleisesti hyväksyttävää kattavaa selitystä, mutta sen kehittymiselle oli oleellista tuolloin vallinneissa olosuhteissa kehittyiden neljän erilaisen nukleotididin muodostamien DNA:n ja RNA:n kyky säilyttää, siirtää ja monistaa geneettistä tietoa kahdentuessaan.

Kahdentuneet kopiot tuottivat edelleen kopioita itsestään eli tuottivat kaltaisiaan jälkeläisiä, mikä tarkoittaa biologiassa lisääntymistä. Kaikki tunnetut eliöt lisääntyvät, ja lisääntymistä pidetäänkin yhtenä elävän luonnon muusta luonnosta erottavana seikkana."


 
Räkäisepäs johonkin limaklöntti ja odota.
Onko miljoonan vuoden päästä siinä sammakko?

Räkäise se klöntti mereen. Puolen tunnin päästä se on hajonnut eri puolille, ei tiivistynyt ja alkanut kehittää jotain älykkäämpää.
Tuskin on, koska minä oon sen räkäissyt. Siinä on pakko olla joku hyvin älykäs olento



Räkäise joskus veteen, lima pysyy hyvin kasassa.
Mitäs jos molemmat lakkaisitte räveksimästä, kun muu luomakunta ihmisineen ja eläimineen joutuu sitte kävelemään ja uimaan teijjen kahden räkälimpeissä!:eek::eek:
Joulukin tulossa ja silleen...nyt bailataan!
 
  • Haha
Reactions: Echo
Mitäs jos molemmat lakkaisitte räveksimästä, kun muu luomakunta ihmisineen ja eläimineen joutuu sitte kävelemään ja uimaan teijjen kahden räkälimpeissä!:eek::eek:
Joulukin tulossa ja silleen...nyt bailataan!
Äläs nyt, mehän tehdään tarkkaa ja tieteellistä tutkimusta! :D

 
vierailija
Sotkette nyt termejä.
Evoluutioteoria ei oikeasti liity alkuräjähdykseen, vaan se liittyy lajien muuttumiseen. Alkuräjähdys on kosmologiaa.
Olen kristitty, uskon että Jumala on luonut maailman, ja uskon myös evoluutioon koska se on tieteellisesti todistettavissa ihan nykypäivänäkin. Alkuräjähdystä ei voida tieteellisesti todistaa että alkoiko se tyhjästä vai antoiko Jumala sille alkusysäyksen.
Vuosilukuja ja tapahtumaketjujen ikää ei voida todentaa yksiselitteisesti, en edes viitsi väitellä onko maailma 6000 vai miljoonia vuosia vanha.
Tärkeintä on se, että maailmassa on korkein voima, Jumala, ja siitä on täällä käynyt konkreettisesti todistamassa yksi ihminen joka on Jeesus Kristus ja josta on oikeat todisteet ja kirjoitukset.
 
  • Tykkää
Reactions: Echo
vierailija
Mä näkisin että isoin kysymys ei ole luominen vs.evoluutio, vaan että onko Jumala olemassa, ja vaikuttaako Hän luontoon, vai onko kaikki kehittynyt itsestään.

Uskon...
-luomisteoriaan ainoana vaihtoehtona n. 50 %:sesti, eli tää kaikki alkoi 6000 vuotta sitten, eli evoluutioksi sanottu on vain polveutumista (pystysuoraan), ei lajiutumista yhdestä lajista toiseksi eläinkartalla (vaakasuoraan)
-40 % voisi olla luominen ja sen jälkeinen evoluutio, eli evoluutio olisi Jumalan toinen työkalu "suoran" luomisen jälkeen, mutta että tää silti alkoi 6000 vuotta sitten
- 10 %:sesti vanha maan (vuosimiljardeja) ja evoluution mahdollisuuteen, mutta että Jumala on pistänyt kaiken alulle ja valvoo.

Eli mikään noista vaihtoehdoista ei ole ilman Jumalaa.
Ja lehmät lentää..
 
Sotkette nyt termejä.
Evoluutioteoria ei oikeasti liity alkuräjähdykseen, vaan se liittyy lajien muuttumiseen. Alkuräjähdys on kosmologiaa.
Olen kristitty, uskon että Jumala on luonut maailman, ja uskon myös evoluutioon koska se on tieteellisesti todistettavissa ihan nykypäivänäkin. Alkuräjähdystä ei voida tieteellisesti todistaa että alkoiko se tyhjästä vai antoiko Jumala sille alkusysäyksen.
Vuosilukuja ja tapahtumaketjujen ikää ei voida todentaa yksiselitteisesti, en edes viitsi väitellä onko maailma 6000 vai miljoonia vuosia vanha.
Tärkeintä on se, että maailmassa on korkein voima, Jumala, ja siitä on täällä käynyt konkreettisesti todistamassa yksi ihminen joka on Jeesus Kristus ja josta on oikeat todisteet ja kirjoitukset.
Isoin ongelma lienee VT:n sukupuut, jotka menee Aatamiin asti, hetkestä kun Aatami luotiin. Niiden mukaan maailma on vähän reilut 5500 vuotta vanha.

Kuitenkaan me ei voida ajatella että vuodet ovat eripituisia: sen sukupuun ihmiset ovat eläneet samanpituisia vuosia kuin mekin.

Deal with it. :)
 
vierailija
Evoluutioteoria jakaa kristittyjä. Mutta se ei ole meidän porukoissa mitenkään oppikysymys, jokaiselle annetaan vapaus omaan mielipiteeseen.
On se sillä tavalla oppi ja pelastuskysymys, että jos ei usko Raamattuun niin ei voi olla uskovainen. Ja Raamatussahan lukee aika tarkkaan miten Jumala loi maailman. Ja oikeasti tiedekin tukee tätä.
 
  • Haha
Reactions: Latimeria

Yhteistyössä