Espoossa vanhempia sakotetaan kun he vievät lapsia päiväkotiin

  • Viestiketjun aloittaja vierailija
  • Ensimmäinen viesti
vierailija
Jutussa puhuttiin ympärivuorokautisesta parkkeerausmahdollisuudesta. Mainintaa siitä, ovatko ne maksullisia, ei ollut. Kuten tuossa alhaalla todettiinkin, 100 metriä on arvioitu alakanttiin.
Kauan muuten menee kävellä kahden alle kouluikäisen kanssa 200- 300 metriä aamulla?
Jos ei ehdi kävellä niin voi toki valita sakon maksun. Ja kuten tekstistä käy ilmi ne autot tukkii kulun, jolloin muut jumittaa paikalla odottaen eteenpäin pääsyä. Ehkä yhtä pitkään kuin mitä kävelyyn kuluu aikaa?
Arvovalintoja. Onko sinun aikasi arvokkaampaa kuin muiden? Minun ei.
 
Jos ei ehdi kävellä niin voi toki valita sakon maksun. Ja kuten tekstistä käy ilmi ne autot tukkii kulun, jolloin muut jumittaa paikalla odottaen eteenpäin pääsyä. Ehkä yhtä pitkään kuin mitä kävelyyn kuluu aikaa?
Arvovalintoja. Onko sinun aikasi arvokkaampaa kuin muiden? Minun ei.
Kuka sanonut, ettei ehdi kävellä? Olenko myöskään arvottanut kenenkään aikaa? Mielestäni en?
 
Koko ketjuhan perustuu siihen.
Parkkipaikka pitää olla oven vieressä tai sitten ei saisi sakottaa tien tukkeena olevia koska kiire.
Vai mistä kuvittelit ketjun kertovan?
Eikö sulle saa esittää kysymyksiä?
Sinähän se näytät tekevän oletuksia jonkun toisen sanomisista ja pärähdät kysymyksistä. Koita nyt rauhottua vähän, äläkä oleta muiden sanoneen sellaista mitä ei ole edes sanottu.
 
vierailija
Kommentissa, johon vastasin.
Koita nyt rauhoittua vähän. Sulla menee ihan yli.
Edelleen mä en väittänyt mitään.
sinä vedät kilarit kun et ymmärrä lukemaasi.
Muiden tien tukkiminen ajan säästämiseksi on oman ajan arvottamista tärkeämmäksi kuin sen joka jää jumiin väärin parkkeeratun auton taakse. En puhunut sinusta.
Kysyin kyllä sinulta asiaa, mut en väittänyt et sinä siellä tukit autollasi liikennettä.
 
Edelleen mä en väittänyt mitään.
sinä vedät kilarit kun et ymmärrä lukemaasi.
Muiden tien tukkiminen ajan säästämiseksi on oman ajan arvottamista tärkeämmäksi kuin sen joka jää jumiin väärin parkkeeratun auton taakse. En puhunut sinusta.
Kysyin kyllä sinulta asiaa, mut en väittänyt et sinä siellä tukit autollasi liikennettä.
Olenko olettanut, että väitit minun tukkineen autollani siellä liikennettä? Mielestäni en.
Kysyit mistä oletan ketjun kertovan ja sen lisäksi kysyit eikö minulle saa esittää kysymyksiä, joihin vastasin, että koita rauhoittua vähän. En ole mielestäni osoittanut millään tavalla, etteikö minulle voisi esittää kysymyksiä tai ettäkö olisin puhunut paljonkin ohi ketjun aiheen. Sinä sensijaan tunnut flippaavan ihan täysin ja pyysin, että rauhoittuisit vähän, jotta keskustelua voi käydä keskusteluna sensijaan, että sinä vaahtopäissäsi oletat muiden suhtautuvan asiaan jollakin tavalla.

Kun esitän kysymyksen, että kauankohan kahden alle kouluikäisen kanssa kestää kulkea 300 metriä, asia ei pidä sisällään sen kummampaa tunnelatausta. Kun muistelen omia lapsiani niin pieninä, niitä oli vaikea saada liikkuumaan millään tasolla reippasti, kun ne kyönäsivät ojanpohjat ja valuivat maahan makaamaan, koska heillä ei ollut kiire. Se, että minä kävelen 300 metriä on vaan eri asia kuin se, että matka pitäisi kulkea kahden pikkuisen kanssa. Toki, lapsia on erilaisia. Meidän tapaukset tuntuvat hidastuvan sitä enemmän, mitä kovempi kiire on. Muistelen myös, että pienten kanssa aikataulun arvioiminen on hemmetin vaikeaa. Toisaaltaan niitä ei viitsisi herättää ihan hirveän ajoissa turhaan, mutta toisaaltaan ei voi tietää millainen päivä tänään on. Itselleni nämä asiat ovat olleet aina yhdentekeviä, koska noudatan kokonaistyöaikaa eikä työtuntejani seuraa kukaan. Sensijaan ymmärrän kyllä vanhempia, joiden on oltava töissä kello kahdeksan.

Se, että lasten vieminen hoitoon ja hakeminen sieltä toimii jouhevasti tekee hyvää ihan kaikille. Mitä vähemmän stressaantuneita ihmisiä, sen parempi kaikilla olla. Parkkeerauksen sunnitteluun olisi voinut käyttää vähän aikaa ja vaivaa siten, että se sujuisi mahdollisimman jouhevasti. Toki rakennustyömaa aiheuttaa aina ongelmia alueille ja nämä ongelmat ovat määräaikaisia, mutta siitä huolimatta näinkin oleellisen asian miettimiseen olisi voinut käyttää hetken.
Minusta on typerää viisastella siitä, että "pakkoko on käyttää autoa" ja eikö sitä nyt voi kävellä yhtä kilometriä ylämäkeen jääradalla joka aamu, kun ollaan niiin "polleita" auton omistajia.
Auton omistaminen on perseestä ja kallista. Suurin osa lapsiperheistä on persaukisia hyvistä tuloista huolimatta, joten tämänkaltainen moralisointi on niin sairaan tyhmää ja ärsyttävää.
 
vierailija
Olenko olettanut, että väitit minun tukkineen autollani siellä liikennettä? Mielestäni en.
Kysyit mistä oletan ketjun kertovan ja sen lisäksi kysyit eikö minulle saa esittää kysymyksiä, joihin vastasin, että koita rauhoittua vähän. En ole mielestäni osoittanut millään tavalla, etteikö minulle voisi esittää kysymyksiä tai ettäkö olisin puhunut paljonkin ohi ketjun aiheen. Sinä sensijaan tunnut flippaavan ihan täysin ja pyysin, että rauhoittuisit vähän, jotta keskustelua voi käydä keskusteluna sensijaan, että sinä vaahtopäissäsi oletat muiden suhtautuvan asiaan jollakin tavalla.

Kun esitän kysymyksen, että kauankohan kahden alle kouluikäisen kanssa kestää kulkea 300 metriä, asia ei pidä sisällään sen kummampaa tunnelatausta. Kun muistelen omia lapsiani niin pieninä, niitä oli vaikea saada liikkuumaan millään tasolla reippasti, kun ne kyönäsivät ojanpohjat ja valuivat maahan makaamaan, koska heillä ei ollut kiire. Se, että minä kävelen 300 metriä on vaan eri asia kuin se, että matka pitäisi kulkea kahden pikkuisen kanssa. Toki, lapsia on erilaisia. Meidän tapaukset tuntuvat hidastuvan sitä enemmän, mitä kovempi kiire on. Muistelen myös, että pienten kanssa aikataulun arvioiminen on hemmetin vaikeaa. Toisaaltaan niitä ei viitsisi herättää ihan hirveän ajoissa turhaan, mutta toisaaltaan ei voi tietää millainen päivä tänään on. Itselleni nämä asiat ovat olleet aina yhdentekeviä, koska noudatan kokonaistyöaikaa eikä työtuntejani seuraa kukaan. Sensijaan ymmärrän kyllä vanhempia, joiden on oltava töissä kello kahdeksan.

Se, että lasten vieminen hoitoon ja hakeminen sieltä toimii jouhevasti tekee hyvää ihan kaikille. Mitä vähemmän stressaantuneita ihmisiä, sen parempi kaikilla olla. Parkkeerauksen sunnitteluun olisi voinut käyttää vähän aikaa ja vaivaa siten, että se sujuisi mahdollisimman jouhevasti. Toki rakennustyömaa aiheuttaa aina ongelmia alueille ja nämä ongelmat ovat määräaikaisia, mutta siitä huolimatta näinkin oleellisen asian miettimiseen olisi voinut käyttää hetken.
Minusta on typerää viisastella siitä, että "pakkoko on käyttää autoa" ja eikö sitä nyt voi kävellä yhtä kilometriä ylämäkeen jääradalla joka aamu, kun ollaan niiin "polleita" auton omistajia.
Auton omistaminen on perseestä ja kallista. Suurin osa lapsiperheistä on persaukisia hyvistä tuloista huolimatta, joten tämänkaltainen moralisointi on niin sairaan tyhmää ja ärsyttävää.

parkkeeraus on ongelma hetken kun vieressä on rakennustyömaa.

se kerrottu sekä uutisessa ja pari kertaa ketjussakin.

koita nyt rauhottua ja lue mistä on puhuttu.
 
vierailija
Ota ihan rauhassa, en väittänytkään, että työmaa olisi ikuinen, vai mitä?
enkä mä väittänyt et väitit.

parkkialueen suunnittelu hetkellisen haitan takia taitaa olla hieman ylimitoitettu toive, jos pk pihalla kuitenkin on pari paikkaa eikä läheiseltä parkkipaikalta kohtuuton matka ole kulkea.
Ja ainahan voi valita sakon maksamisen jos haluaa.
 
vierailija
Me kaikki emme asu pääkaupunkiseudulla. On hienoa, kun julkinen liikenne toimii. Minäkin heivaisin mieluusti meiltä toisen auton hevonkuuseen, jos julkinen liikenne palvelisi minua mitenkään työmatkoilla. Sensijaan julkista käyttäessä työmatkoihini palaisi yhteen suuntaan 1 h 15 min. Päivässä se olisi 2 h 30 min. Autolla matkaan kuluu päivässä kaikenkaikkiaan 20 min.

Uskon, että melkeimpä jokainen, jolla on mahdollisuus kulkea työmatkat inhimillisessä ajassa julkisilla, jalan tai pyörällä, sen varmasti tekee. Autoilu on niin järjettömän kallista, ettei kukaan keskituloinen halua pitää autoa turhan takia pihassaan. Ennekuin julkisia tyrkytetään kaikille, niiden pitäisi edes toimia jollakin tasolla ihmisiä palvellen.

Eli, hienoa, jos työssäkäynti onnistuu julkisilla mukavasti. Kannatan.
SIlti ihmiset muuttavat autolähiöihin ja äänestävät puolueita jotka edistävät autoilukeskeistä kaupunkisuunnittelua.

Kaupungit olisi täysin mahdollista suunnitella sellaisiksi, että autoilemalla ei voita juuri mitään, mutta näin ei vaan haluta toimia, vaan suunnitellaan asiat siitä lähtökohdasta, että autoa käytetään, jolloin muiden liikennemuotojen kilpailukyky heikkenee.

Kaikesta päätellen autoilu on itseisarvo eikä suinkaan välttämätön paha.
 
enkä mä väittänyt et väitit.

parkkialueen suunnittelu hetkellisen haitan takia taitaa olla hieman ylimitoitettu toive, jos pk pihalla kuitenkin on pari paikkaa eikä läheiseltä parkkipaikalta kohtuuton matka ole kulkea.
Ja ainahan voi valita sakon maksamisen jos haluaa.
En ole ehdottanut parkkialueen suunnittelua väliaikaisen ongelman takia. Vai olenko?

Kun asioista tiedottaa etukäteen ja uhraa pienen ajan hyvälle suunnitelmalle, ei jengi ala nipottaa sankoin joukoin. Pointtina siis se, että asiat voi hoitaa hyvin tai huonosti. Kun ne hoidetaan huonosti, seuraus on tämä. Iso määrä stressaantuneita ihmisiä, jotka ärsyyntyvät eri syistä.

Jos kerran 100 metrin päässä tosiaan on iso parkkipaikka, olisi päiväkoti voinut järjestää sinne parkkeerauksen kokonaan työmaan ajaksi ja jättää päiväkodin edessä olevat parkit esim. inva ja taxi käyttöön, jolloin tällaista episodia ei olisi tullut alunalkaenkaan. Kaikki olisivat tienneet, että kävelymatkaa tulee enemmän ihmiset olisivat osanneet suhtautua siihen, sekä varata aamuun 20 minuuttia enemmän aikaa. Nyt sinne on jätetty pari täkypaikkaa, johon on aina halukkaita ja kun ne ovat täynnä, ei kukaan enää aja 100 metrin päähän takaisin jättämään autoa.
 
vierailija
parkkeeraus on ongelma hetken kun vieressä on rakennustyömaa.

se kerrottu sekä uutisessa ja pari kertaa ketjussakin.

koita nyt rauhottua ja lue mistä on puhuttu.
Samalla logiikalla kaikki muutkin ongelmat kestävät vain hetken kun vieressä on rakennustyömää. Miksi tätä keskustelua siis edes käydään? Mitä väliä, jos autoja pysäytellään ja tukitaan kulkuväylät kun se ongelma kuitenkin poistuu kun työmaa poistuu. Siihen asti jokainen voi vaan chillailla.

Ja lopeta tuo rauhoittelu. Kukaan tässä ketjussa ei tekstistä päätellen ole käynyt millään tavalla kierroksilla. Tahallinen väärintulkintasi on näin ollen pelkkää kiusaamista ja keskustelun sotkemista.
 
  • Tykkää
Reactions: AivanSama
vierailija
Autoilu on statuskysymys.
No sitä se ei kyllä ole. Tässä vuosien varrella olen tunnistanut ainoastaan kaksi statukseen liittyvää kulkemismuotoa. Toinen on pyöräily, jolla varsinkin Helsingin vihreät signaloivat paremmuuttaan. Se käy hyvin myös ilmi juuri tällaisissa keskusteluissa. Ja toinen statusryhmä olivat Uberin käyttäjät silloin kun se tuli. Se oli niin kova juttu kulkea Uberilla kun jenkkisarjoissakin tehtiin niin, että asiasta oli syytä mainita ääneen ja kenties näyttää kännykästä sovellusta. Sieltä se Uber tulee. Auto on sen sijaan ihan vaan kulkuneuvo, joka on helppo ja nopea.
 
vierailija
SIlti ihmiset muuttavat autolähiöihin ja äänestävät puolueita jotka edistävät autoilukeskeistä kaupunkisuunnittelua.
Kaupungit olisi täysin mahdollista suunnitella sellaisiksi, että autoilemalla ei voita juuri mitään, mutta näin ei vaan haluta toimia, vaan suunnitellaan asiat siitä lähtökohdasta, että autoa käytetään, jolloin muiden liikennemuotojen kilpailukyky heikkenee.
Kaikesta päätellen autoilu on itseisarvo eikä suinkaan välttämätön paha.
Mistä verottaisit yli 8000 miljoonaa autojen sijaan?
 
vierailija
Samalla logiikalla kaikki muutkin ongelmat kestävät vain hetken kun vieressä on rakennustyömää. Miksi tätä keskustelua siis edes käydään? Mitä väliä, jos autoja pysäytellään ja tukitaan kulkuväylät kun se ongelma kuitenkin poistuu kun työmaa poistuu. Siihen asti jokainen voi vaan chillailla.

Ja lopeta tuo rauhoittelu. Kukaan tässä ketjussa ei tekstistä päätellen ole käynyt millään tavalla kierroksilla. Tahallinen väärintulkintasi on näin ollen pelkkää kiusaamista ja keskustelun sotkemista.
Kukaan ei käynyt ylikierroksilla? Voit siis sanoa tuolle toiselle rauhoittelijalle samat sanat?
 

Yhteistyössä