Espoon kotihoidettujen kerhot?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja ugh
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
U

ugh

Vieras
Olemme kolmihenkinen perhe ja muuttamassa Espooseen Vantaalta. Lapsemme 2v 7kk on käynyt täällä kerhossa 2krt viikossa 2h, joka on ollut ihan pelastus sillä yritän vääntää tässä sivussa lopputyötä. Muutto on pian edessä, osaako joku sanoa pääseekö Espoossa kerhoon jos ikää vähän vaille 3v (3-4kk alle) ja onko siellä tilaa miten hyvin? Onko Espoon kerhoissa minkä verran lapsia? Täällä ryhmä on tosi pieni, 6 pikkuista vaan ja kaksi ohjaajaa :)

(haukilahti, tapiola, westend, niittykumpu alueella)

Avointen päiväkotien kerhoista ainaki Olariin pääsee muistaakseni 2 v. Siitä, kuinka täyttä noissa kerhoissa on, en osaa sanoa. Meidän lapsi on seurakunnan kerhossa (ei kylläkään mainitsemillasi alueilla) ja sinne pääsi 2v:na ja ainakin meidän lapsen ryhmässä on vielä tilaa, joskin muut meidän asuinalueen kerhot oli kai jo täynnä.

Helsingissä ainakin käsittääkseni ollaan tosi tarkkoja noista ikärajoista.

Oma taaperoni (nyt 2v10kk) aloittaa kaupungin tarjoamassa kerhossa tammikuussa, mutta oma huolenaiheeni on nyt että mitä tarkoittaa kaupungin vaatimus siitä että lapsen pitää osata käydä itse vessassa.... Mulla on täysi työ yrittää saada tuota edes päiväkuivaksi siihen mennessä (ei ole innostunut pottailusta vaikka yli 1,5v ollaan vähän väliä yritetty kaikin keinoin ja wc pönttöä pelkää..) mutta ihan mahdoton ajatus että oppisi itse hoitamaan koko vessareissun tässä 4kk:ssa... Ja täällä nuo kerhot on suunnattu 2-5 vuotiaille, moni sen ikäinen osaa itse käydä vessassa? (varsinkin siis 2-3v)

Tämän takia olen miettinyt, että se virikehoitopaikka puolipäiväisenä tarhassa olisi ollut parempi kun ei olisi tarvinnut stressata tätä.. -.-

Ei paljoa auttanut ap:ta tämä :)

Yhteistyössä