Espoolaiset! Minne näistä muuttaisit?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja esbo
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Nostan vielä..
Osaako joku kertoa onko Kivenlahdessa Puosunrinne ja Kipparinkuja jotenkin erityisen huonoja alueita? Tai mitkä ovat ylipäätänsä pahamaineisimpia alueita siellä?
-ap

Matinkylään! Nuottalahti ja nuottaniemi on kivoja alueita ja sielläkin on pienempiä ja halvempia rivareita jne, ei pelkästään hulppeita merenrantataloja. :) Matinkylässä on ranta ihan lähellä, ison omenan palvelut lähellä, erinomaiset kulkuyhteydet (metrokin tulossa). Vanha ostari aika ankee ja hieman levotonkin, eli sinne en muuttaisi. Omenan seutukin on kivaa esim. nelikkotie...Siistejä melko uusia kerrostaloja siisteine pihoineen.

Metron tulo Kivenlahteen on toistaiseksi vain satusetä Kokkisen (Läns1metr0n toimitusjohtaja) fantasiaa. Oletettavasti satusetää on syötetty ja juotettu tunnollisesti louhintafirmojen toimesta. Kaitaan ja Finnoon asukkaat tuskin metroa haluaisivat, jos tietäisivät sen vaikutuksen rakennuskantaan. Kerrostalot nousee.

Valtio ei oo myöntänyt sentinkään rahoitusta jatkeella ja erikseen kysyttäessä Kyllönen on aika suoraan sanonut, että täysin turha edes toivoa.

Nostan vielä..
Osaako joku kertoa onko Kivenlahdessa Puosunrinne ja Kipparinkuja jotenkin erityisen huonoja alueita? Tai mitkä ovat ylipäätänsä pahamaineisimpia alueita siellä?
-ap

Tuttu asui Puosunrinteessä ennen. Siinä kadun ekassa talossa oikealla, kun tulee kirkolta päin, oli vissiin vähän meteliä ja sellaista... Tuttu ei asunut siinä, ja tykkäsi kyllä, mutta jotain häiriötä oli heidänkin talossa joskus. Tosin, niinhän saattaa olla missä vain.

Itse asun Matinkylässä Tiistilän puolella nyt, tykätään valtavasti. Lyhyt matka Omenaan ja Länsiväylän bussipysäkille, mutta luontoa ympärillä. Tosin harkitaan asunnon ostamista Olarista.

Kaikilla mainitsemillasi alueilla on minusta mukavia katuja ja taloja. Menkää katselemaan ja katsokaa miltä vaikuttaa eri alueilla. Mistä tykkäisitte, miltä näyttää.

Täällä asustelen jo kahdeksatta vuotta - ensin kaksiossa, nykyään kolmiossa, sama talo, mutta eri rappu. Myös monet muut naapurit ovat pitkäaikaisia, jotka ovat vain asunnon kokoa välissä muuttaneet.
Eli olen viihtynyt, on ihan rauhallista ja hyvä naapurihenkikin on.

Olen syntynyt Espoossa, ja ehtinyt elämäni aikana asua useammassa eri paikassa pk-seudulla. Espooseen olen kuitenkin aina palannut.

Olen asunut Haukilahdessa, Matinkylässä (Tiistilä), Olarissa, Espoonlahdessa, Kivenlahdessa ja Leppävaarassa, eli listastasi vain Soukka ei ole minulle tuttu asumisen puolesta, muuten kyllä.

Noista yllä mainituista sanoisin oman kokemukseni mukaan Leppävaaran, Kivenlahden ja Soukan olevan levottomimpia alueita. Kivenlahdessakin tosin on eri alueita, rikasta asuinaluettakin löytyy heti merenrannalta.

Olari ja Espoonlahti ovat suositukseni sinulle listastasi, kolmantena Matinkylä.

Yhteistyössä