Espoolaiset! Minne näistä muuttaisit?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja esbo
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
E

esbo

Vieras
Eli mikä alue näistä olisi miellyttävin asua lapsiperheelle :) asunnonosto mielessä siis.
Matinkylä, Olari, Kivenlahti, Espoonlahti, Soukka?
Tiedän, että kaikilla näillä on enemmän tai vähemmän huono maine, mutten itse usko että ovat täysin maineensa kaltaisia. Tai sitten ovat ennen olleet rauhattomampia alueita, muttei enää? Moni sanoo esim. Soukan olevan kamala spurgujuopponarkkariskini-paratiisi, mutta paikallisilta olen kuullut pelkkää hyvää. Ostarit ja siellä pyörivät ihmiset iltaisin eivät useinkaan ole viihtyisiä, mutta sen tiesinkin jo.
Kiitän :)

Kiva saada vastauksia! Hassua miten tuntuu että juuri nää alueet jakaa mielipiteitä, ei siis juuri tässä keskustelussa vaan yleensäkin. Tosin tuntuu myös että monesti suurimmat paheksujat eivät itse ole asuneet edes kyseisillä alueilla :)

Kohta kaksvuotta asunut, ja hemmetin hyvin viihtynyt, nasta paikka ja mainettaan parempi. Muutin tääne ennakkoluuloisena matinkylästä. Olen positiivisesti yllättynyt ainut mikä puuttuu on Uimahalli, ja alueen hintataso nouseen metron myötä joten teretulemast.

Kaupat ja palvelut lähellä, ei hulinaa öisin, hyvät liikenneyhteydet ja kivoja leikkipuistoja...Mitä vielä, aluekriiterinä sanoisin että Nuottaniemen pääty iskussa, vanhan osatrin ympärystöä kun välttää ja kattelee Olarin puolen uudempaa rakennuskantaa, niin uskoisin että et investoi tuokkoselliseen sitä itseään

Olaria suosittelen, ihan ton ostarin seudun jättäisin välistä, mutta eipä sielläkään oo koskaan mitään oikeasti pelottavaa ollu, lähinnä vähän ankeen näköinen paikka. Olarissa paljon pieniä leikkipuistoja ja kiva asukaspuisto. Ja Matinkyläkin on jees paitsi vanhan ostarin ympäristöön en muuttaisi lasten kanssa, enkä ehkä ilmankaan. Molemmista hyvät yhteydet Helsinkiin ja Ompun palvelut myös Olarissa asuville järkevän matkan päässä.

Matinkylästä missä tarkalleen on ostari? Onko Matinkuja "huonompaa" aluetta? Entäs Tiistilän puoli?

Eli tuo ns. vanhan Matinkylän puoli mikä rajautuu Matinkadusta kohti matinkylän rantaa,
ja sielläkin se jäähallin puoli rauhallisempi. Siinä vanhalla ostarilla on mm. r-kioski, Alepa ja muutama pubi.Tuo ns. Vanhaostari on ympäröity sosiaalisilla vuokrakasarmeilla...Mitä tulee sitten tähän ns. uuden puolen Matinkylään, niin rajautuu Matinkadusta kohti Isoa omenaa ja länsiväylää on omien havaintojeni mukaan rauhallista, no Tiistilä on Siistilä, ja siellä ei esim. kaupat ole enää järkevästi kävellen lähellä, tästä missä itse asun on omppuun n. 150 eli lähikauppoina kitymarket ja prisma, bussipysäkille dallaa 5 min ja vartissa ytimeen. Leppävaaraan missä kuljen töissä menee yhdellä vaihdolla n. 25 min...

Matinkuja jää muistaakseni siihen ns. puiston ja jäähallin puolelle, eli jo hieman rauhallisempaa, mutta yhtä kaikki ei täällä ole oikeastaan yhtään superlevotonta kolkkaa, mutta itse en henk koht muuttaisi kolmea korttelia lähemmäksi tuota Juoppohulinaostaria :D Ei vaan jaksa kuunnella sitä ördäämistä mikä lähtee näistä arjen sankareista kun baarit sulkevat ovensa :D

Olen kotoisin Olarista ja asun nyt Soukassa ja molemmista pidän. Olarin miinuksena tällä hetkellä olisi taloyhtiöiden tekemättömät putkiremontit ja alueen koulujen huono kunto. Soukassa on merenranta ja mukavat ulkoilualueet. Soukan koulut on peruskorjattu eli lapsesi ei joudu homekouluun. Kun metroa jatketaan, niin linjaus kulkee Soukan kautta, ri Olarin.
Matinkylä on muuttunut paljon ja edukseen. Kivenlahden merenpioleinen osa on kiva.
Olen asunut myös Vantaalla ja Helsingissä, mutta muuttanut takaisin Espooseen. En viihdy muualla.

http://kuluttaja.etuovi.com/crometapp/product/realties/common/public/search/item/item.jsp?portal=eo&list_id=13755981253790&itemcmd=move53&listSize=109&doListClickStat=true&itemgroup_id=50.1&itemgroup_id=50.7&item_id=41.2033040

Tämä talo ei ehkä hurmaa ulkomuodollaan, mutta isot remontit on tehty äskettäin. Kiva pohja ja kodinhoitohuone keittiön vieressä. Talossa on hissi. Rauhallisella alueella Soukassa.

Olen asunut Matinkylässä kauan sitten, ja silloin kyllä tykkäsin siitä. En siihen vanhan ostarin liepeille muuttaisi, mutta se rannan puoli on kiva. Olarikin ok, mutta sen meren takia valitsisin Matinkylän. Soukka oli silloin ainakin ihan lohduttoman ruma, mutta sielläkin se ranta-alue oli ok.

Etelä-Espoo kiva, eli Espoonlahti-Soukka. Kohta metro tulee Espoonlahteen, joten hinnat kohta nousevat!

Meri, hyvät kulkuyhteydet (bussilla pääsee nopeasti Kamppiin-> 20min:ssa), kaupat (Lippulaiva) ja hienot ulkoilumahdollisuudet.

Tervetuloa vaan!

Yhteistyössä