eskaritappelua

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja hyvät neuvot tarpeen!
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
H

hyvät neuvot tarpeen!

Vieras
mieheni mielestä poikamme ei tarvitse mennä ensi syksynä eskariin,koska joutuisi viemään ja hakemaan pojan(poika olisi samalla puolpäivähoidossa)..itse en voi viedä koska matkaa sinne on aika pitkä..en omaa ajokorttia ja meillä pojan lisäksi kaksi pienempää lasta..mieheni voisi viedä hänet ennen töihin menoa,ennen seitsemää ja hakea puoli neljältä..mutta ei kuulema käy!päikkärikin on ihan työmatkan varrella..hänen mielestä eskari on aivan turha juttu..no,minusta ei ole..ja neuvolassakin sanottiin et kannattaa viedä eskariin,koska poikamme on huono keskittymään jne..mitä teen?

Aika pitkät hoitopäivät lapselle tulisi. Eikö lähempänä ole eskaria? Etkö voisi ajaa ajokorttia ennen ensi syksyä?

Eskari on mun mielestä tärkeä, mutta ei niin tärkeä että lapsen pitäisi olla yli 40 tuntia viikossa päiväkodissa, vaikka äiti on kotona :|

tytöt ovat kotihoidossa,kyllä..lähimpään eskariin 4km matkaa..minustakin eskarilaisen päivä olisi pitkä 7-15.30,mutta milläs haet päivällä pois,kun ajokorttia ei ole..olen kyllä mietittinyt muuttoa lähemmäs..jos miehessäni ei mitään muutoksen merkkejä ala näkymään..:(

Alkuperäinen kirjoittaja hyvät neuvot tarpeen!:
tytöt ovat kotihoidossa,kyllä..lähimpään eskariin 4km matkaa..minustakin eskarilaisen päivä olisi pitkä 7-15.30,mutta milläs haet päivällä pois,kun ajokorttia ei ole..olen kyllä mietittinyt muuttoa lähemmäs..jos miehessäni ei mitään muutoksen merkkejä ala näkymään..:(

4 km? Ei se ole paljon.
Isä voisi viedä pojan aamulla, ja sinä voisit käydä hakemassa lapsen kotiin: pienemmät rattaissa, eskarilainen pyöräilee tai kävelee.
Eikö paikkakunnallanne ole lainkaan julkista liikennettä?

Kyllä tuon 4 km minusta vielä käveleekin, vaikka niin että miehesi vie aamulla ja sinä haet kävellen eskarin päätyttyä. Minkä ikäisiä pienemmät ovat? Rattaisiin päiväunille vain!

4km? Minusta se ei todellakaan ole matka eikä mikään. Pienemmät lapset vaikka kaksostenrattaisiin ja eskarilainen vieressä pyörällä.

Ei minullakaan ole ajokorttia, mutta olen kulkenut esim 5 alle 7v kanssa yli 5km matkoja. Eikä ole ollut raskasta.

jos tuo mun mies suostuis esim.just viemää pojan eskariin,ni kyllähän mä sen ite hakisin...syksy ja keväällä se menis hetkessä pyörällä..(tytöillä on polkupyörän peräkärry)..talvella kävellen...ja meidän poika menee eskariin,sen oon jo päättäny ajat sitte..sanokoon ukko mitä lystää..

Alkuperäinen kirjoittaja Keijuliini:
Eikös kunnilla ole velvollisuus kuljettaa myös eskarilaiset tietyn matkan päähä ja takaisin? Meillä se matka taitaa olla 3 km. Otahan selvää päivähoito- tai koulutoimistosta :wave: !

Joo,kyselty on!nyt se on 3km,mutta ensi syksystä alkaen 5km..joko on minusta aivan typerää..

Alkuperäinen kirjoittaja Keijuliini:
Eikös kunnilla ole velvollisuus kuljettaa myös eskarilaiset tietyn matkan päähä ja takaisin? Meillä se matka taitaa olla 3 km. Otahan selvää päivähoito- tai koulutoimistosta :wave: !

Meillä kuljetetaan kaikki eskarit taksilla. Oli sitten pph tai ryhmiksessä.

Oletko kysynyt paljonko siitä pitää maksaa jos silti pääsee taksilla, 4 km on ihan liikaa edes ekaluokkalaiselle sitten vuoden päästä eli teidän täytyy asia ratkaista jo nyt.

Yhteistyössä