eskari
Tyttöni on/olisi syksyllä aloittamassa eskarin enkä haluaisi häntä sinne laittaa.Olen myös harkinnut kotikoulua.Onko muita näin ajattelevia vanhempia.
Eiköhän se kirjainten opettaminen kuitenkin kuulu juuri sinne kouluun...Alkuperäinen kirjoittaja 09.03.2006 klo 09:11 Vieras kirjoitti:Olen ala-asteen opettaja ja sen huomaa kun lapsi ei ole syystä tai toisesta käynyt eskaria. Lapsi ei välttämättä osaa kirjaimista muita kuin omassa nimessä on.
Ja nykyaikana luokka koot ovat suuria ettei ole aikaa liikaa panostaa vain yhdelle oppilaalle.
Näitä lapsia on onneksi luokassa vaan muutama, mutta silti suosittelen eskaria. Ihan vain koulu maailmaa ajatellen.
Kyllä, kirjaimet kuuluu kouluun, mutta niitä harjoitellaan jos eskarissakin. Lapsen on hyvä osata pirtää esim O-kirjain.Alkuperäinen kirjoittaja 09.03.2006 klo 09:46 maria5 kirjoitti:\Eiköhän se kirjainten opettaminen kuitenkin kuulu juuri sinne kouluun...Alkuperäinen kirjoittaja 09.03.2006 klo 09:11 Vieras kirjoitti:Olen ala-asteen opettaja ja sen huomaa kun lapsi ei ole syystä tai toisesta käynyt eskaria. Lapsi ei välttämättä osaa kirjaimista muita kuin omassa nimessä on.
Ja nykyaikana luokka koot ovat suuria ettei ole aikaa liikaa panostaa vain yhdelle oppilaalle.
Näitä lapsia on onneksi luokassa vaan muutama, mutta silti suosittelen eskaria. Ihan vain koulu maailmaa ajatellen.
Koulumaailma on yhdyssana, samoin pilkut puuttuu Oletkohan opettaja ollenkaan...?Alkuperäinen kirjoittaja 09.03.2006 klo 09:11 Vieras kirjoitti:Olen ala-asteen opettaja ja sen huomaa kun lapsi ei ole syystä tai toisesta käynyt eskaria. Lapsi ei välttämättä osaa kirjaimista muita kuin omassa nimessä on.
Ihan kuulen olen saanut opettajan koulutuksen 10 vuotta sitten. Nyt vain ei liiemmin aikaa jää tarkkailla omaa kielioppia, kun jaloissa pyörii 2v ja 6kk ikäiset lapset. Eli kiireessä kirjoitettua tekstiä todella...Alkuperäinen kirjoittaja 10.03.2006 klo 14:29 oikea opettaja kirjoitti:\Koulumaailma on yhdyssana, samoin pilkut puuttuu Oletkohan opettaja ollenkaan...?Alkuperäinen kirjoittaja 09.03.2006 klo 09:11 Vieras kirjoitti:Olen ala-asteen opettaja ja sen huomaa kun lapsi ei ole syystä tai toisesta käynyt eskaria. Lapsi ei välttämättä osaa kirjaimista muita kuin omassa nimessä on.
Ja minä kun olen saanut vain positiivista palautetta eskariakäymättömistä lapsistani, kun ovat niin rauhallisia ja tasapainoisia ja heistä huomaa, että ovat saaneet olla rauhassa kotona ekaan luokkaan asti. Ja näitä lapsia on koulumaailmassa jo kolme, kaikki eri opettajilla. Niin ja lukuaineissa ovat luokkiensa parhaimmistossa, kavereita on jokaisella, eikä muitakaan sosiaalisia ongelmia ole ilmennyt.Alkuperäinen kirjoittaja 09.03.2006 klo 09:11 Vieras kirjoitti:Olen ala-asteen opettaja ja sen huomaa kun lapsi ei ole syystä tai toisesta käynyt eskaria. Lapsi ei välttämättä osaa kirjaimista muita kuin omassa nimessä on.
Alkuperäinen kirjoittaja 11.03.2006 klo 09:06 eskari kirjoitti:Minulla 5 1/2v tyttö ja oppi lukemaan pari kuukautta sitten ja osaa jo monia laskutehtäviä.Oppinut nuo kaikki ihan itekseen.Mitenköhän opettajat huolehtivat tällaisten oppilaiden mielenkiinnon säilyvyyden kun lapsi on jo tasoltaan toisella luokalla.Eskari on jo eka ja puoliluokka.Enkä usko eristäväni lapsiani muusta maailmasta taikka kavereista jos alan itse heitä kotona opettamaan.Harrastuksia lapselle voi myös tarjota.Enkä aio rakentaa mitään muureja kodin ympärille yhdeksäksi vuodeksi.Moni asiantuntija on samaa mieltä siitä että koulussa lapsen on nykyään hankalampaa olla(ulkonäköpaineet,suorituspaineet,koulukiusaamiset ym.)
Enhän minä nyt hyvänen aika sanonutkaan että eskari tekee lapsista rauhattomia! Luitko tekstiäni oikeasti? Vastasin vain "opettajan" väitteeseen, että kotona olleista tulee koulussa näitä hankalia häiriötapauksia... Jos luokalla on yksi häirikkö, joka on käynyt eskarin ja 20 muuta eskarin käynyttä, jotka pärjäävät OK, niin väitänkö silloin että eskari tekee lapsista niitä häiriköitä? No en. Sanoin vain, ettei sitä tee kotihoitokaan.Alkuperäinen kirjoittaja 11.03.2006 klo 09:05 Misu kirjoitti:Minnalle sanoisin, että ei se eskarivuosi lapsista mitään rauhattomia sekopäitä tee... Omani olivat kotihoidossa eskarivuoteen asti ja kummasti ovat hekin saaneet palautetta rauhallisuudestaan ja hyvistä käytöstavoistaan...
Eskariin lapset menivät, kun halusin, että tutustuisivat mahdollisiin tuleviin luokkakavereihin!
ei kukaan sanonut noin. mutta lapsesta huomaa, hyvällä tai pahalla, kun ei ole käynyt eskaria.Alkuperäinen kirjoittaja 11.03.2006 klo 22:56 Minna kirjoitti:\Enhän minä nyt hyvänen aika sanonutkaan että eskari tekee lapsista rauhattomia! Luitko tekstiäni oikeasti? Vastasin vain "opettajan" väitteeseen, että kotona olleista tulee koulussa näitä hankalia häiriötapauksia... Jos luokalla on yksi häirikkö, joka on käynyt eskarin ja 20 muuta eskarin käynyttä, jotka pärjäävät OK, niin väitänkö silloin että eskari tekee lapsista niitä häiriköitä? No en. Sanoin vain, ettei sitä tee kotihoitokaan.Alkuperäinen kirjoittaja 11.03.2006 klo 09:05 Misu kirjoitti:Minnalle sanoisin, että ei se eskarivuosi lapsista mitään rauhattomia sekopäitä tee... Omani olivat kotihoidossa eskarivuoteen asti ja kummasti ovat hekin saaneet palautetta rauhallisuudestaan ja hyvistä käytöstavoistaan...
Eskariin lapset menivät, kun halusin, että tutustuisivat mahdollisiin tuleviin luokkakavereihin!
En mielestäni kitjoittanut tekstissäni mitään eskaria vastaan, en sanaakaan. Sanoin vain, että sitä ilmankin voi elämässä selvitä vallan mainiosti.