eskarin vanhempainilta

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja meillä
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
M

meillä

Vieras
Eilen sitten oltiin siellä istumassa ja kuuntelemmassa kasvatus ja "opetus" suunnitelmia!
Sitten meille esiteltiin eskarin aikaan saannoksia sekä eskari kirjaa...
Seinälle oli tehty juttu "meidän perhe"....
Mitä meidän perhe tekee yhdessä? eskari vastasi siivoaa ja käy kaupassa!!!! sitten muiden kysymysten yhteydessä mitä haluiasit tehdä? leikkiä!!!! mitä eihän se muuta teekkään!!
kivoin kesä muisto? piirrustus meidän oli piirtänyt lasten vaunut .... ei meillä ole vauvaa eikä ole tulossaan.... (illalla kun tultiin ei ehtitty paljoo tytön kanssa puhuun mietin kyllä että en puhukkaan että mitä se piirrustus tarkotti...)
olin ihan h.moilasena!!!! Illalla keskusteltiin miehen kanssa ja naurettiin että mitä ihmettä...
muilla oli kaiken maailman hienoja kesä muistoja... kyllä mekin kierrettiin Suomea muumimaailmasta-puuhamaahan-linnanmäet sun muut eläintarhat...
olin aika hämmentynyt "pettynyt"...

Eipä niiden juttuja kannata niin vakavasti ottaa..Olihan meidänki neidin paras kesämuisto jonku levähdyspaikan liukumäki...Ja kierrettiin aikas paljon puistoja ym kivja paikkoja.

Lapsen mieli on arvaamaton, älä vaan mene arvostelemaan lapsen aikana hänen tekemiään piirustuksia ja sanomisia..Eikö se oo hyvä että ei sano ja tee miten muutkin vaan niin kun itsestä tuntuu..

tarkotan meidän tyttöä joka käy eskaria! ja hänen tuotoksiaan/ puheitaan joita tätit oli kirjoittanut seinällä olevaan "meidän perhe" juttuun...jossa oli kysymyksiä mihin meidän eskari oli vastaillut.... olin jotenkin tosi "pettynyt" kun tehdään me nyt muutakin yhdessä kun siivotaan esim. joka viikoo uimassa, usein yleisö luistelussa niin neiti oli laitttanut että siivotaan/ käydään kaupassa!
Paras kesäloma muisto oli lopussa johon oli piirtänyt lastenvaunut enkä todellakaan tiedä mitä se tarkoittaa... Eskari kirjaakin kun katselin olin jotenkin "pettynyt"...
tuntuu tyhmältä tuntea "häpeää" omaa lastaan kohtaan mutta oon varmaa ainoo joka tuntee tälläin odotin vaan jotain ihan muuta... odotukset vaan tais olla liian korkea varsinkin kun muilla oli piirretty esim. uinti kuvia kerrottu tyyliin meidän perhe käy/ tekee yhdessä esim.pyöräilee...

kai mää sitten oon "hassu"... itseeni mää varmaan häpeen.. mutta silti olin pettynyt...odotin varmaan liikoja!
Anteeksi että edes kirjotin.. oon varmaan ainoo joka on tuntenut näin...
olin eskarin kanssa meilkein 6 vuotta kotona ja kun huhtikuussa kuopus täytti 3v menin töihin ja teen 8-9H työpäivää 5pv/ viikko ja lapset tarhassa niin...eka kesä koko lapsen elin aikana olin töissä mutta lapset oli mummolassa... eikä tarhassa alottivat elokuun alussa ja ekaa kertaa kävin vanhempain illassa... no näin nyt sitten kävi...

Kannattaako nyt olla pettynyt tollasesta?! Lapsella on vähän eri odotuksia kuin aikuisella. Mekin käytiin vaikka missä huvipuistoissa kesän aikana ja syksyn tullen eskarissa piirrettiin joku kiva kesämuisto niin meidän tyttö piirsi kuvan jossa pyydystää etanoita enon kanssa :D Että pienen ihmisen ilon aiheet on aitoja, ei siihen paljoa tarvita.

no joo...
mutta kun kuvassa oli vauvan vaunut! ei meillä ole vauvaa eikä oo tulossakaan! mikä kesä muisto toi on???
ja mitä perhe tekee yhdessä käy kauppassa... no joo... mutta se eskari kirjakin kotona on huolellinen ja näppärä tyttö mutta ei nähtävästi siellä! kunhan oli hutassu! jotenkin vaan odotin jotain muuta... tytön kanssa ei tosiaan ole puhunut mitään...

no meillä oli vähän vastaavanlainen tilanne pari vuotta sitten. poika oli tarhassa tehny äitienpäivä kortin, johon piti kirjoittaa jotain mukavaa äitistä. niin poika oli kirjoittanut "äiti siivoo keittiöö sitten siivottiin yhdessä" ja toinen juttu siin oli "äiti antaa pusun" olin alkuun vähän hölmistynyt ku kaikenlaista kivaakin tehdään ja sit muistaa jonku siivous jutun! ne on niitä arkipäivän pieniä iloja..

Alkuperäinen kirjoittaja meillä :
no joo...
mutta kun kuvassa oli vauvan vaunut! ei meillä ole vauvaa eikä oo tulossakaan! mikä kesä muisto toi on???
ja mitä perhe tekee yhdessä käy kauppassa... no joo... mutta se eskari kirjakin kotona on huolellinen ja näppärä tyttö mutta ei nähtävästi siellä! kunhan oli hutassu! jotenkin vaan odotin jotain muuta... tytön kanssa ei tosiaan ole puhunut mitään...

Ettei tarkoittaisi nukenvaunuja? Ja jos sillä vain on jäänyt jostain paikasta jotkut vaunut mieleen..

Alkuperäinen kirjoittaja meillä :
no joo...

No älä nyt ainakaan mitään kolmannen asteen kuulustelua järjestä!! Jos asia sua oikeasti noin paljon rassaa niin voithan nätisti kysyäistä että olit piirtänyt hienot vauvan vaunut kesämuisto-kuvaan. Ehkä tyttö sitten kertoo miksi piirsi ne, voihan ne olla vaikka nukenvaunut joita kärräili kesällä?! Sellainen kun on tyttöjen mielestä mukavaa ja siitä saattaa oikeasti jäädä paras kesämuisto! Taitaa olla porvoosta koko juttu mutta onhan meitä joka lähtöön...

Mitä tuota nyt vakavasti ottaa :D Yleensä ihan pikku arjen asiat jää lapsille mieleen mukavina muistoina. Asiasta vähän viidenteen mua nauratti viime vuonna kun eskarissa olivat piirtäneet kuvat perheistään. Meidän tytön kuvassa oli jumalattoman isolla piirretty meidän gerbiilit ja muu perhe oli ihan pienellä siellä kuvan alareunassa. Hyvin kertoi ketkä niitä rakkaimpia perheenjäseniä onkaan :D :D

No voih! Kannattaako tuollaisesta nyt meteliä nostaa. Lapsi ehkä ajatteli nukenvaunuja tai nähnyt lomalla jotkut hienot vaunut, joista ei ole tullut teille puhuneeksi. Eihän noita lasten juttuja kannata vakavasti ottaa. Ole onnellinen että lapsesi pärjää eskarissa ja osaa työskennellä siellä ryhmässä.

Siitähän näkee just sen, mistä usein puhutaan, että se arki ja kaupassakäynnit ja siivoukset, ne on sitä elämää, josta on hyväkin jäädä hyvät muistot lapselle. Muut herkut sitten siihen päälle =) Muumimaat sun muut.

Mun luulo yleensäkin on, että jos pienten lasten kanssa käydään kesällä monessa eri huvipaikassa niin niistä tulee lapsen päässä "yhtä mössöä" eli ei osaa erottaa niitä muistoja toisistaan ja mieleen jääkin sitten ihan joku yksinkertainen asia esim. juuri p-paikan liukumäki.

Ei meilläkään lapset juuri talvisin muistele huvipuistokokemuksia vaan esim. kun tutkivat kalan sisältä, kävivät polkemassa pokuautoilla, mökillä uimista jne. eli näitä ilmaisia ja aikuisille mitäänsamomattomia huveja.

en mää nyt yksin tarkota niitä vaunuja mutta muutenkin...
Eskari kirjakin oli kun jonkun muun tekemä...
Huitastu vaan kirjaimet ja numerot sinnepäin tyyliin... kun kysyin että kuinka tyttö pärjää niin ihan hyvin...
Oli vaan jotenkin hämmentävä kokemus...
kun en siellä ole ennen käynyt isi vie (ite meen töihin klo 7 lähen kotoo 6.15 ) ja mummo hakee ( omasta tahdosta ettei tule niin pitkä päivä pääsen klo 15-16 lähteen kotona olen 16-16,45 )