Eskarin aloitus ja kesäloma elokuussa

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Tihis
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
T

Tihis

Vieras
Mitäs mieltä palstalla ollaan?

Meillä on miehellä neljän viikon kesäloma elokuussa ja vanhempi lapsi aloittaa esikoulun puolessa välissä kuuta. Nuorempi lapsi on kotona isän kanssa. Aikovat olla kotona, reissata sukulaisissa ja käydä marjassa.

Mitä seuraavista tekisit:
a) et veisi lasta eskariin kuin vasta loman loputtua syyskuun alussa
b) veisit eskariin silloin tällöin tai muutamana päivänä viikossa
c) veisit eskariin aloitusviikolla ja sen jälkeen eskarilainenkin olisi kaksi viikkoa lomalla
d) veisit eskariin eka päivänä ja sen jälkeen eskarilainenkin olisi 3 viikkoa lomalla
e) veisit eskariin joka päivä
f) jotain muuta, mitä?

Molemmat lapset ovat lomalla lisäksi heinäkuun minun kanssani.

e) eli veisin joka päivä, pääsee ryhmään ja rytmiin mukaan heti alusta, muuten saattaa tuntea olonsa aika orvoksi jos toiset käyneet 3 viikkoa jo eskaria ja yksi menee vasta sitten, kaveripiirit ja päivärytmi muodostuneet+opettaja ja eskarin käytännöt ovat ehtineet tulla muille jo tutuiksi.

Kysyisin eskariopen mielipidettä, eskareita on niin monenlaisia. Jos eskari on koululainen, vesiin eskariin muina paitsi reissupäivinä. Jos taas päiväkotimainen, lapsi olisi pois koko elokuun.

No se riippuisi vähän asioista. Meillä eskarilaiset ovat jo valmiiksi päiväkodista tuttuja pojalle joten luultavasti olisi lomalla eli a). Mut jos tulevat eskarikaverit ja eskariope ovat uusia tuttavuuksia, veisin pojan heti alussa. On helpompaa tutustua ja mennä mukaan touhuihin:)

jos eskarissa on jo valmiiksi vanhoja tuttuja kavereita niin veisin ehkä ekaksi viikoksi ja sit lomalle.
Jos ihan uusi paikka ja uuden kaverit niin pitäisin ma ja pe lomaa eli pidennetty viikonloppu

Veisin eskariin joka päivä, tai jos joku reissu on juuri tiedossa niin ei satunnaisilla päivillä niin väliä, mutta muuten veisin. Jotta lapsi pääsee ryhmään mukaan heti alusta lähtien, kaverisuhteet on alkaneet jo hakea muotoaan sen kolmen viikon aikana.

e

Tosin eskariopen kanssa kannattaa jutella, jos vaikka pitäisi pitkän viikonlopun (yksi ylimääräinen päivä) ensimmäisen viikon jälkeen. Kyllä sitä ehtii puuhata monenlaista vielä sen neljän tunnin eskaripäivän jälkeenkin ja viikonloppuina.

meillä lomaa kylläkin vain eskarin eka viikko mutta ajattelin viedä joka päivä mutta vain eskarin ajaksi eli ei aamu/iltapv hoitoa sillä viikolla.Ehkä tuo että vain reissupäivinä pois voisi olla hyvä vaihtoehto. meillä ainakin eskari loppuu jo klo 13 niin ehtiihän siinäkin sitten touhuilla vielä vaikka mitä.

Meillä oma lapsi lähti syksyllä eskariin ja itse olin lomalla vielä sen viikon ku hän aloitti. Pikkusisko oli myös kotona! Poika pääsi heti samantien ryhmään mukaan ja kaikki meni loistavasti. Poika ei ole päiväkodin eskarissa vaan eskarissa, jossa ovat vain 4h/pvä ja siellä vain eskarilaisia.

En itse kyllä välttämättä viivyttäisi menoa, vaan veisin sillon ku eskari alkaa. Pääsisi saman tien ryhmään mukaan ja tutustuisi alusta asti, vaikeampaa on aina tulla kesken kaiken mukaan!

Yhteistyössä