Eskarilaisten äidit...miks ei isätkin!

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja marianna72
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
M

marianna72

Vieras
Onko teillä tyttö vai poika eskassa?
Miten on alkanut?
Onko lapsi itse tykännyt?

Meillä on tytär eskassa ja on todellakin tykännyt olla, iltaisin on kiire nukkumaan että aamulla pääsee taas oppimaan ;)

eskari on tosi kova juttu, meillä tykätään kovasti ja suurta mielipahaa aiheuttaa kun kaverit jää sinne eskarin jälkeen ja meillä tyttö tulee kotiin 12.30. itsekkäästi haluan viettää aikaa myös esikoisen kanssa kun vauva nukkuu päiväunet, lapsuus on niin lyhyt ja 6v. on aivan ihanaa seuraa vau mitä keskusteluja ja ajatuksia näillä eskareilla on. Aivan ihana ikä ja eskarista on nautittu tosi paljon.

Minulla on poika toista kertaa eskarissa ja tykkää kovasti. Toista kertaa siitä syystä että halusimme siirtää vuodella hänen kouluun menoa, sillä hän on joulukuussa syntynyt.

Mites muilla nuitten eskareitten kanssa, koska itse olen sitä mieltä ettei eskarissa tarvi vielä lukemaan ja kirjoittamaan oppia vaan se tapahtuu vasta koulussa. Meillä esim. poika luetteli kaikki aakkoset viime vuonna tuossa lokakuussa, jotka oli esikoulussa oppinut. Minä olen sitä mieltä että siellä tulisi opetella lähinnä oman vuoron odottamista, hiljaisuutta, viittaamista (siis sitä että kun opettaja antaa luvan voi puhua), ruokailutapoja, sääntöjen noudattamista ym. yleisiä asioita.

Ei minunkaan mielestä siellä tarvitse oppia lukemaan, koska koulu on sitten sitä varten!
Meillä tytär on luetellu aakkoset jo jonkin aikaa, kun on rallateltu aakkoslaulua, mutta muuten kaikki ajallaan!!
ja minusta on myös 6v aivan ihanaa seuraa, sen ikäisellä on jo niin ihania omia mielipiteitä asioista, eikä ne ole mistään satukirjasta!!

Aurinkoista syksyä eskareiden vanhemmille ja eskareille itselleen :)

Niin se aika muuttuu, nyt se on kova juttu kun oma käy esikooulua!

Meillä on ollut ihania opeja, tiedn että on paljon sellaisia mitkä vaativat liikaa, mun mielipide on että se on sosiaalisten taitojen kehitymistä, leikkejä pallopelejä yhdessä, osataan käytää kiitos ja anteeksi, opitaan käyttymään ryhmässä ettei ole aina se oma nokka ensimmäisenä, ja oma mieli leikki, vaan otetaan huomioon kaverit.

\
Alkuperäinen kirjoittaja 07.09.2004 klo 13:54 Viivi kirjoitti:
Minulla on poika toista kertaa eskarissa ja tykkää kovasti. Toista kertaa siitä syystä että halusimme siirtää vuodella hänen kouluun menoa, sillä hän on joulukuussa syntynyt.

Mites muilla nuitten eskareitten kanssa, koska itse olen sitä mieltä ettei eskarissa tarvi vielä lukemaan ja kirjoittamaan oppia vaan se tapahtuu vasta koulussa. Meillä esim. poika luetteli kaikki aakkoset viime vuonna tuossa lokakuussa, jotka oli esikoulussa oppinut. Minä olen sitä mieltä että siellä tulisi opetella lähinnä oman vuoron odottamista, hiljaisuutta, viittaamista (siis sitä että kun opettaja antaa luvan voi puhua), ruokailutapoja, sääntöjen noudattamista ym. yleisiä asioita.

Meillä on poika myös eskarissa toista kertaa. Synytynyt marraskuussa. Poika ilmoitti jo viime syksynä ettei halua sitten mennä ekalle kun siellä täytyy opetella lukemaan. Psykologilla vaadittiin silti käymään vaikka opettaja ja me vanhemmat olimme samaa mieltä pojan kanssa. Sielläpä sitten todettiin että koulukypsä on testien mukaan mutta ei ole järkevää mennä kouluun jos lapsi haluaa vielä leikkiä enemmän kuin opiskella. Lukemaan oppii kyllä kaikki ajallaan ja se ei kuulu vielä eskariin. Tosin jotkut oppivat nykyään jo eskarissa sanaleikkien avulla. Eskarin tehtävähän on valmistaa kouluun ja opiskeluun jotta ekalla luokalla kaikki olisivat halukkaita oppimaan.

Yhteistyössä