eskariin taksilla..

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja harmaa
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
H

harmaa

Vieras
tietääkö kukaan onko miten kallista jos lapsi menee eskariin taksilla, vaikka olisi lyhyt matka..niin jos itse maksaa niin saako sen kyydin ja paljon maksaa? On sellainen tilanne, että kumpikaan vanhemmista ei voi kuskata tai vaikeaa olisi.

Tottakai saat kyydin, jos itse maksat. Siitä vaan soittamaan taksikeskukseen, kyllä ne auton lähettää. Ja taksimatkan pituus määrittää hinnan. Ihan normi taksimaksun maksat.

Eikö sen taksikyydin saa ihan ilmaseksi, jos koulumatkaa kertyy tarpeeks paljon. En nyt muista sitä kilometri määrää, mutta katsos oman kaupungin sivuilta, siellä varmaan on tietoa noista koulukuljetus asioista.

Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Eikö sen taksikyydin saa ihan ilmaseksi, jos koulumatkaa kertyy tarpeeks paljon. En nyt muista sitä kilometri määrää, mutta katsos oman kaupungin sivuilta, siellä varmaan on tietoa noista koulukuljetus asioista.

2km on se matka oltava yhteensuuntaan vähintään ainakin meillä päin.

Mutta minäkin haluaisin teitää ap miksi ette voi kyyditä itse?

meillä se on 3 kilsaa eskariin menijöillä/suunta ja kakkosluokasta lähtien 5km/suunta jotta saa maksuttoman kuljetuksen tai sitten matkan on oltava vaarallinen yms. Moni laittaa koulutaksiin täällä ja maksaa sovitellun omavastuuhinnan, tais olla 1,50/suunta. Ja tämä siis jos koulutaksiin sopii niiden siihen oikeutettujen lisäksi.

Porin kaupungin kouluviraston sivuilla sanotaan näin:

KULJETUKSEN JÄRJESTÄMINEN

Pääsääntö Kun oppilaan koulumatka hänelle osoitettuun lähikouluun on

1.-3. luokilla yli kolme kilometriä ja
4.-9. luokilla yli viisi kilometriä

järjestää koulutoimi maksuttoman kuljetuksen.

Luulis näin olevan muissakin kunnissa ja eskarilaisen luulis saavan kuljetuksen ainakin jos matkaa on yli 3km ellei jopa vähemmän.

Tyttö menee tänä vuonna 1.luokalle,matkaa on alle 3km eli ei saa ilmaista kyytiä.
Just tänä aamuna soitin kuntaan ja aamukyyditys onnistuu ku naapurista koulukyyti lähtee mut iltapäivät vielä avoinna.
Itse maksamme n.1?/koulupäivä,selviää kunhan soitan ja kysyn.

No mies lähtee niin aikaisin töihin ja mä pph niin hankalaa hoidokkien kans viedä ja hakea vaikka matkaa vajaa 2km.Täytyy soitella ja kysellä asiaa. kiitos vastanneille :)