eskari ja vanhempien vuorotyö

• Viestiketjun aloittaja 1asta
  • Ensimmäinen viesti
1asta
Oisko kenelleäkään kokemusta siitä, kun lapsi aloittaa/on esikoulussa ja myöhemmin peruskoulussa, miten hoitojärjestelyt oikein käytännössä kannattaa toteuttaa kun vanhemmilla on vuorotyö? Meillä esim. itse olen kolmivuorotyössä (vuoroja "miten sattuun") ja miehellä joka toinen viikko säännöllistä ilta- ja aamuvuoroa?

Vaimo-otus
Meillä ei varsinaista vuorotyötä, mutta järjestelyjä aiheuttaa tämäkin tilanne. Isäntä yksityisyrittäjä eli töissä aina ja minulla 8-16 työ.
Eli poikamme joka ekalla herätetään aamuina jolloin isäntä ei voi olla ohjaamassa kouluun jo 7 alkoi koulu mihin aikaan hyvänsä. Tällöin minä pienemmän pojan kanssa alan touhuta meitä lähtöön. Laitan aamupalat vanhemmalla puolivalmiiksi että voi syödä kun siltä tuntuu. Töistä sitten soitan että milloin on lähdettävä kouluun. Näin talvella helpompaa kun taksi hakee pihasta , mutta keväällä joutuu mennä pyörällä , joten aina arveluttaa kuinkahan se onnistuu tuolla liikenteen seassa. Iltapäivällä poika sitten soittaa heti kun tulee koulusta kotia minulle töihin että on tullut ja annan ohjeita mistä löytää välipalasta ja mitä pitää ja saa tehdä. ( Poika on siis yksin iltapäivät kotona, koska kylällä ei ole iltapäiväkerhotoimintaa. Se löytyy tuolta keskustasta johon ei ole kuljetusta ja jos itse lähtisin töistä hakeen pojan niin se olisi tunnin reissu, mikä ei taas sovi työnantajalle. Onneksi poika on niin rohkea ja sillä lailla ajattelevainen , ettei vielä ainakaan ole sattunut mitään vahinkoa. Ja vaikka työnantaja joskus karsaasti katsookin sitä että kesken töiden puhun kännykkään, niin sen teen koska pojan täytyy saada minut kiinni oli tilanne mikä hyvänsä, vaikka vain kysyäkseen, että saako ottaa mehua. Tietysti on aamuja jolloin Isäntä pystyy järjestämään työnsä niin , että voi olla kotona ettei tarvitse pojan lähteä tyhjästä kodista yksin kouluun ja samoin iltapäiviä jolloin Isäntä on kotona kun hän tulee koulusta , mutta ne ovat sitten sitä harvinaista herkkua.

Yhteistyössä