Esirukouspyyntö

  • Viestiketjun aloittaja rikkinäinen e-suomi
  • Ensimmäinen viesti
rikkinäinen e-suomi
Olen itsetuhoinen, rikkinäinen, masentunut, yksinäinen. En jaksaisi elää. Haluaisin löytää luotettavan ystävän ja saada motivaatiota tutustua Raamattuun.
 
Kokeile niin, että rukoile mielessäsi, keskity puhumaan puhtaasti sydämmestäsi mitkä asiat painavat. Sano vaikka sanoa "sinä herra tiedät minun heikkoudet ja haavat jne..." ja sitten, kun olet rukoillut, avaa ihan mikä vaan sivu raamatusta, mikä osuu ensimmäisenä silmään. Yleensä sitten sieltä raamatusta löytyy ne lohduttavat sanat ja se on ehkä ensimmäinen asia, mikä antaa motivaatiota.
 
rikkinäinen e-suomi
[QUOTE="vieras";26301289]Mene johonkin seurakuntaan, esim. vapaaseurakunta, helluntaiseurakunta, rukoile Jeesusta auttamaan. Rukoilen sun puolesta, siunausta![/QUOTE]

kiitos. Jos menen Vapaasrk niin mitä se käytännössä tarkoittaa? Mitä siellä tapahtuu? Pitääkö sitoutua johonkin? Maksaa rahaa? Liittyykö vapaasrk helluntailaisiin tai lestadiolaisuuteen?

Muuten, tyhmä kysymys, mutta on mietittänyt pitkään: mitä eroa on rukoilla Jeesusta ja Jumalaa? Miksi rukoilla Jeesusta, kun Jumalakin on olemassa? Mitä eroa??
 
Harmaana nyt
Alkuperäinen kirjoittaja rikkinäinen e-suomi;26301420:
kiitos. Jos menen Vapaasrk niin mitä se käytännössä tarkoittaa? Mitä siellä tapahtuu? Pitääkö sitoutua johonkin? Maksaa rahaa? Liittyykö vapaasrk helluntailaisiin tai lestadiolaisuuteen?

Muuten, tyhmä kysymys, mutta on mietittänyt pitkään: mitä eroa on rukoilla Jeesusta ja Jumalaa? Miksi rukoilla Jeesusta, kun Jumalakin on olemassa? Mitä eroa??
Vapaaseurakunta ja helluntaiseurakunta ovat kummankin erillisiä seurakuntia.
Ei tarvitse sitoutua tai maksaa(antaa) rahaa, jos menet jomman kumman srk:n tilaisuuksiin. Siellä on puheita, henk.koht. todistuksia ja lauluja.
Isä (Jumala) ja Poika (Jeesus) ja Pyhä Henki.
Eli Jumala on kolme persoonaa, silti yks ja sama.
Jeesuksen nimessä voi rukoilla Taivaallista Isää, toki Jeesustakin saat rukoilla.
 
bhikshu
Raamattu on aika hc-opus. Altistaa itsesyytöksiin ja lievään apeuteen kun joka aukeamalla joku tappaa jonkun tai syyttelyä satelee. Tsekkaa Bhagavad Gita ja eläydy. Saa hymyilemään ja on idän viisaimpia tekstejä. (ja ennakkoluulot helvettiin jokaiselta joka tämän viestin lukee)
 
senkka
[QUOTE="vieras";26301277]Voimia ja siunausta teille molemmille. Olen uskovainen ja voin tässä juuri rukoilla teidän puolesta rukouksen.[/QUOTE]

Rukoileminen onkin kätevä tapa auttaa tekemättä mitään. Noh, pääasia että itsellä on autuas mieli.
 
"Rane"
Parasta mitä masentuneena voi tehdä on mielestäni mennä ulos. Käy vaikka maitopurkin hakemassa kävellen, jos ei muuta. Kaupungille katselemaan ja kahvia juomaan. Raitis ilma virkistää, helpottaa unen saantia joka puolestaa piristää entisestään. Ulos ja ihmisten ilmoille - edes vähän kerrallaan.

Raamattuihin yms. hömppään tukeutuminen tekee homman äkkiä vain pahemmaksi. Oikea maailma on paljon ihanampi kun sitä osaa katsoa.
 
sexhullu Jumalalle
Rukoilemme selityksin ja luovalla tasolla yhteyttä menneestä irtautua siinä, missä tapaus sex tai psykologinen ihmeiden mailma selitetty, (Jumalalta ei Salassa) rukoilemme kysymme saada viisautta missä olemme saavttamaton Isämme on Taivaissa, me olemme Maassa
 
vierailija
Raamattu on aika hc-opus. Altistaa itsesyytöksiin ja lievään apeuteen kun joka aukeamalla joku tappaa jonkun tai syyttelyä satelee. Tsekkaa Bhagavad Gita ja eläydy. Saa hymyilemään ja on idän viisaimpia tekstejä. (ja ennakkoluulot helvettiin jokaiselta joka tämän viestin lukee)
Bhagavad-gita on yksi kuuluisimmista ja vanhimmista ihmiskunnan tuntemista henkisistä kirjoituksista. Se on osa Mahabharataa, ja se sisältää paitsi sen filosofisen ytimen, myös koko Vedojen viisauden. Taistelukentällä, vaunuissa kahden armeijan välissä, Jumala paljastaa ystävälleen Arjunalle sielun, Absoluutin ja maailmankaikkeuden tieteen. Paikan valinta keskustelulle ei ole sattumaa, sillä taistelukenttä symboloi ihmiselämää maailmassa, jossa käydään jatkuvaa kamppailua totuuden ja erheen, hyvän ja pahan välillä. Bhagavad-gitan ajatusten viisautta ja syvyyttä ihailivat Hesse ja Tolstoi, Einstein ja Gandhi jne. Tämän teoksen periaatteet ovat muinaisuudestaan huolimatta yhä nykyäänkin ajankohtaisia kaikille, olivatpa he keitä tahansa tai mitä tahansa he tekevätkin. Siinä kerrotaan tietoisuuden ja aineen eri tiloista, kuvataan vedalaisten kirjoitusten hierarkia jne.

Vuosisatojen kuluessa Gitaa on tutkittu ja kommentoitu eri teologisissa koulukunnissa. Ne voidaan periaatteessa luokitella kahteen oppiin: Shankaran johtamaan Mayavada-koulukuntaan, jonka filosofia on lähellä buddhalaisuutta, ja Sri Chaitanyan koulukuntaan, joka julistaa elämän tarkoitukseksi rakkauden - preman - saavuttamisen Jumalaa kohtaan. Sri Chaitanya -koulukunta, joka perustuu Bhagavad-gitan ja Srimad Bhagavatamin kaltaisiin Pyhiin kirjoituksiin, ei kiellä Brahmanin olemassaoloa, sen henkisen ulottuvuuden, jonka saavuttamiseen Shankaran seuraajat pyrkivät. Sen korkein saavutus ei kuitenkaan ole vapautuminen materian maailmasta vaan ikuisen suhteen saavuttaminen Herraan, joka perustuu bhaktiin, itseään rakastavaan omistautumiseen. Bhagavad-gitaa voidaan sananmukaisesti kutsua erilaisten henkiseten maailmankatsomusten antologiaksi tai erilaisten joogajärjestelmien tietosanakirjaksi. Bhagavad-gita on kuitenkin enemmän kuin tietosanakirja. Vilpitön ja ajattelevainen lukija pystyy jäljittämään tämän kirjan sivuilta sielun nousupolun. Jo ensimmäisistä luvuista lähtien tämä ikivanha kirjoitus paljastaa, että sielu (atma) on täysin erilainen kuin aineen maailma. Gita selittää, että vain harhainen samaistuminen ruumiiseen syöksyttää kuolemattoman tietoisuuden kipinän, sielun, tietämättömyyden kuiluun.
 
vierailija
Raamattu on aika hc-opus. Altistaa itsesyytöksiin ja lievään apeuteen kun joka aukeamalla joku tappaa jonkun tai syyttelyä satelee. Tsekkaa Bhagavad Gita ja eläydy. Saa hymyilemään ja on idän viisaimpia tekstejä. (ja ennakkoluulot helvettiin jokaiselta joka tämän viestin lukee)
Srila Bhaktivinod Thakur toteaa, että totuutta ei voi kadottaa - sen voi vain unohtaa. Bhagavad-gita on kaunis teos, joka voi näyttää meille heräämisen ja muutoksen tien. Gitan kautta voimme ymmärtää, että koko aineellinen maailma on lukuisia toisiinsa kytkeytyneitä olemassaolon tasoja, joista jokaista voidaan elää miljoonia elämiä. Henkilökohtaisen evoluution tiellä ne ovat kuitenkin vain ponnahduslautoja kohti henkistä itsetuntemusta ja Jumalan tuntemusta. Jos Bhagavad-gitaa ei olisi, voisimme vaeltaa ikuisesti näillä olemassaolon tasoilla kuin osallistujat monimutkaisessa tietokonepelissä ilman mitään käsitystä siitä, mihin mennä seuraavaksi. Gita on suurin kompassi, joka on annettu antanut ihmiskunnalle ja jonka avulla voi tehdä matkan kuoleman maailmasta ikuisen tietoisuuden maailmaan. Ja magneetti, joka vetää puoleensa nuolen, joka osoittaa tien täydellisyyteen, on bhakti. Gitan metafyysinen kompassi osoittaa myös muita maamerkkejä, kuten maallisen toiminnan, meditatiivisen joogan tai tiedon viljelyn. Tästä syystä sen opetukset ovat merkityksellisiä niin monille eri henkisille koulukunnille. Vain jumalallinen rakkaus ja kauneus voivat pelastaa maailman...

Upanishadeja ("keskusteluja tietäjien kanssa") kunnioitetaan vedalaisista kirjoituksista puhtaana henkisen ajattelun mallina, jota maalliset intressit eivät ole turmelleet, viisautena, joka ei ole "tästä maailmasta". Bhagavad-gitan sanoma ylittää kuitenkin jopa Upanishadien paljastukset ja paljastaa henkisen todellisuuden uusia syvyyksiä. Gitaa juhlitaan kaikkien Upanishadien, Vedojen viisauden ytimenä.

Ei ole harvinaista, että eurooppalainen lukija lukee Bhagavad-gitaa ilman kommentteja ja tutkii vain akateemista käännöstä. Henkisen tiedon siirtämistä koskevan vedalaisen järjestelmän mukaan Bhagavad-gitan kääntäjien tulisi kuitenkin kuulua tiettyyn teologiseen perinteeseen (sampradaya) ja opetuslapseusketjuun (parampara), jossa tieto siirtyy opettajalta oppilaalle. Tätä menetelmää kuvataan itse Bhagavad-gitassa, tiedon hankkimista käsittelevässä neljännessä luvussa. Vain tällaisen lähestymistavan avulla voi ymmärtää Gitan syvällisen merkityksen. Yhtä tärkeitä ovat kommentaarit. Intian eri filosofiset koulukunnat jatkavat Gitan tutkimista ja kommentoivat sitä samalla jatkuvasti. Näin pidetään yllä perusperiaatetta, jonka mukaan Gita on elävän henkisen tiedon kantaja eikä kuolleiden uskonnollisten lakien kokonaisuus. Kaksi päävirtaa, joihin Gitan kommentaattorit kuuluvat, ovat impersonalistit, jotka pyrkivät sulautumaan Absoluutin persoonattomaan aspektiin (Brahmāna), ja personalistit, jotka etsivät ikuista suhdetta persoonalliseen Jumalaan.
 
vierailija
Srila Bhaktivinod Thakur toteaa, että totuutta ei voi kadottaa - sen voi vain unohtaa. Bhagavad-gita on kaunis teos, joka voi näyttää meille heräämisen ja muutoksen tien. Gitan kautta voimme ymmärtää, että koko aineellinen maailma on lukuisia toisiinsa kytkeytyneitä olemassaolon tasoja, joista jokaista voidaan elää miljoonia elämiä. Henkilökohtaisen evoluution tiellä ne ovat kuitenkin vain ponnahduslautoja kohti henkistä itsetuntemusta ja Jumalan tuntemusta. Jos Bhagavad-gitaa ei olisi, voisimme vaeltaa ikuisesti näillä olemassaolon tasoilla kuin osallistujat monimutkaisessa tietokonepelissä ilman mitään käsitystä siitä, mihin mennä seuraavaksi. Gita on suurin kompassi, joka on annettu antanut ihmiskunnalle ja jonka avulla voi tehdä matkan kuoleman maailmasta ikuisen tietoisuuden maailmaan. Ja magneetti, joka vetää puoleensa nuolen, joka osoittaa tien täydellisyyteen, on bhakti. Gitan metafyysinen kompassi osoittaa myös muita maamerkkejä, kuten maallisen toiminnan, meditatiivisen joogan tai tiedon viljelyn. Tästä syystä sen opetukset ovat merkityksellisiä niin monille eri henkisille koulukunnille. Vain jumalallinen rakkaus ja kauneus voivat pelastaa maailman...

Upanishadeja ("keskusteluja tietäjien kanssa") kunnioitetaan vedalaisista kirjoituksista puhtaana henkisen ajattelun mallina, jota maalliset intressit eivät ole turmelleet, viisautena, joka ei ole "tästä maailmasta". Bhagavad-gitan sanoma ylittää kuitenkin jopa Upanishadien paljastukset ja paljastaa henkisen todellisuuden uusia syvyyksiä. Gitaa juhlitaan kaikkien Upanishadien, Vedojen viisauden ytimenä.

Ei ole harvinaista, että eurooppalainen lukija lukee Bhagavad-gitaa ilman kommentteja ja tutkii vain akateemista käännöstä. Henkisen tiedon siirtämistä koskevan vedalaisen järjestelmän mukaan Bhagavad-gitan kääntäjien tulisi kuitenkin kuulua tiettyyn teologiseen perinteeseen (sampradaya) ja opetuslapseusketjuun (parampara), jossa tieto siirtyy opettajalta oppilaalle. Tätä menetelmää kuvataan itse Bhagavad-gitassa, tiedon hankkimista käsittelevässä neljännessä luvussa. Vain tällaisen lähestymistavan avulla voi ymmärtää Gitan syvällisen merkityksen. Yhtä tärkeitä ovat kommentaarit. Intian eri filosofiset koulukunnat jatkavat Gitan tutkimista ja kommentoivat sitä samalla jatkuvasti. Näin pidetään yllä perusperiaatetta, jonka mukaan Gita on elävän henkisen tiedon kantaja eikä kuolleiden uskonnollisten lakien kokonaisuus. Kaksi päävirtaa, joihin Gitan kommentaattorit kuuluvat, ovat impersonalistit, jotka pyrkivät sulautumaan Absoluutin persoonattomaan aspektiin (Brahmāna), ja personalistit, jotka etsivät ikuista suhdetta persoonalliseen Jumalaan.
Bhagavad Gita. 2.13
Ruumiillistunut sielu vaihtaa vähitellen lapsen kehosta nuoren miehen kehoon ja sitten vanhan miehen kehoon, ja samalla tavalla sielu siirtyy kuoleman jälkeen toiseen kehoon. Henkilö, joka on tietoinen omasta henkisestä luonteestaan, ei hämmenny tällaisesta muutoksesta.

Bhagavad Gita 2.20
Sielu ei synny eikä kuole. Hän ei ole koskaan syntynyt, ei synny eikä tule koskaan syntymään. Hän on syntymätön, ikuinen, aina olemassa oleva ja alkuperäinen. Hän ei tuhoudu, kun keho kuolee.


Bhagavad Gita. 2.12
Koskaan ei ole ollut aikaa, jolloin Minua, sinua ja kaikkia näitä kuninkaita ei olisi ollut olemassa, eikä kukaan meistä lakkaa olemasta tulevaisuudessakaan.
 
vierailija
Raamattu on aika hc-opus. Altistaa itsesyytöksiin ja lievään apeuteen kun joka aukeamalla joku tappaa jonkun tai syyttelyä satelee. Tsekkaa Bhagavad Gita ja eläydy. Saa hymyilemään ja on idän viisaimpia tekstejä. (ja ennakkoluulot helvettiin jokaiselta joka tämän viestin lukee)
Joka päivä vaihdamme vaatteet: otamme likaiset vaatteet pois ja puemme puhtaat päälle. Kun vaatteet kuluvat loppuun, emme pue niitä uudelleen. Aineellisessa maailmassa jiva vaihtaa kehoja aivan kuten keho vaihtaa vaatteita. Kun ruumis vanhenee tai tuhoutuu sairauden vuoksi, sielu jättää sen ja hankkii uuden. Yksi kerrallaan se vaihtaa kehoa syntymän ja kuoleman aaltojen myötä. Jiva ei koskaan häviä ruumiin kuoleman myötä. Se on ikuinen, tuhoutumaton, aktiivinen ja tietoisuuden täyttämä.
 
vierailija
Raamattu on aika hc-opus. Altistaa itsesyytöksiin ja lievään apeuteen kun joka aukeamalla joku tappaa jonkun tai syyttelyä satelee. Tsekkaa Bhagavad Gita ja eläydy. Saa hymyilemään ja on idän viisaimpia tekstejä. (ja ennakkoluulot helvettiin jokaiselta joka tämän viestin lukee)
Toimintamme menneissä elämissä ja tässä elämässä luovat nykyisen elämän käsikirjoituksen. Jokaisessa elämässä tapahtuu samanaikaisesti kaksi prosessia: ensinnäkin saamme aikaisempien tekojemme seuraukset (työstämme karmaa) ja toiseksi muodostamme (kehitämme) uutta karmaa, suoritamme hyveellisiä tai syntisiä tekoja. Voidaan sanoa, että työstämme karmaa ja luomme kohtalon. Toisin sanoen meidän on otettava vastaan menneiden tekojemme seuraukset ("karmareaktiot"), mutta olemme vapaita valitsemaan, mitä teemme ja miten toimimme nykyhetkessä

Kaikki teot ovat energiaa.

Mitä ihminen tekee, olipa se sitten fyysistä tai henkistä, sama energia tulee lopulta takaisin. Kultainen sääntö tekee meidät tietoisiksi teoistamme, jotta voimme pohtia lopputulosta ennen kuin ryhdymme mihinkään toimiin tai käytämme voimaa.
Karma, kuten predestinaatio, syntyy vapauden elementistä. Yleisesti ottaen elävän olennon valinta on se, mihin hän käyttää energiaa. Kun olemme sijoittaneet energiaa, vapautemme loppuu, predestinaatio alkaa. Elämässämme on aina sekä vapauden että ennalta määräytymisen elementti. Ennalta määräämisen elementti tulee meille menneisyydestä, vapauden elementti on läsnä tulevaisuuttamme koskevassa suunnitelmassa. Mitä enemmän vääriä valintoja olemme tehneet menneisyydessä, sitä kapeampi on vapauden käytävämme tulevaisuudessa. Teot ovat energiaa. Mihin sijoitamme energiaa, on meistä itsestämme kiinni, meillä on vapaus valita. Useimmiten laukaisemme tämän energian horisontaalisessa syklissä, toisin sanoen otamme sen itsellemme ja sitten tulee vastuu - karma. Elämme liukuhihnalla - yhden karman työstämme pois, toisen ansaitsemme. Karman pois työstäminen ja karmasta eroon pääseminen ovat eri asioita.

Phalon mukkha
Tämä vaihe tulee toiminnan jälkeen. Ketjureaktio on alkanut ja karman pyörä on pyörinyt. Ja sen seurauksena tämän reaktion viimeinen ketju olen jälleen minä. Edellisissä vaiheissa vallinnut vapaus on päättynyt.
jne.
Karman luokat:
Sanchita karma .
Tämä on kaiken aikaisemmissa elämissä ja ihmissyntymissä kertyneen karman kokonaissaldo.

Prarabha karma .
Tämä on tämän syntymän "suotuisia" ja "epäsuotuisia" seurauksia. Prarabha karmaa ei voi muuttaa, sitä voi vain sietää ja tehdä siitä asianmukaiset johtopäätökset.
jne.
Kriyaman karma
Tämä on vapaan valinnan alue, joka rajoittuu prarabha karman ominaisuuksiin. Tässä maailmassa tehdyt teot luovat karmaa tulevia syntymiä varten (hyviä tai huonoja) tai johtavat vapautumiseen syntymien ja kuolemien kierrosta.
Toiminnan laadun valinta riippuu tietoisuutemme laadusta. Tämä voi olla joko hurskas tai ei-hurskas.
jne.
Agami karma
Tämä on tulevien syntymien karma, jos nykyinen syntymä ei ole viimeinen.
Vikarma
Väärät teot johtavat ...lakien laiminlyöntiin, syntymän ja kuoleman kiertokulkuun, loputtomaan kärsimykseen ja eläimellisiin elämänmuotoihin syntymiseen. Vikarma on suoraan akarman vastakohta. Vikarma voi ilmetä neljässä eri toimintamuodossa.
Vanhempiin kohdistuvat toimet.
Perheeseen kohdistuvat toimet.
Yhteiskuntaa vastaan suunnatut toimet.
Ihmiskuntaa vastaan suunnatut toimet.
 

Yhteistyössä