esikoululainen

Meillä on kerran viikossa keskustelut päällys vaatetuksesta kouluun lähtiessä... Kun on liikuntaa ja minun mielestä lapsella pitää olla mukavat ulko sekä sisä liikunta vaatteet liikkaritunnilla.... Mutta kun muillakaan ei ole kuului vastaus! Voihan ne vaihtaa sit tunnin loputtua pois vai mitenkä teidän lapset tekee??? Minun mielestä open pitäis jo näin alkuvaiheessa (eskarissa) kertoa että liikunnassa on oltava oma vaatetus. vai mitä ootte mieltä?
 
Raisa
Hei! Meillä on esikoulusta tullut ihan ohjeet siitä mitä tulisi olla mukana ns. liikuntapäivinä. Vastaava käytäntö on sitten myös ala-asteella. Opettajat viestivät kyllä kotio, jos esim. tulee useita unohduskertoja. Meistä em. on toimiva käytäntö.
 
Mä oon aika samoilla linjoilla sun kans. Meillä eskarista sanottiin että ulko liikunnassa vekkapuku tai ulkoiluhaalari, sisällä verkkarit gollege housut ja teepaita. Kysy eskarista onko niillä sääntöjä siihen.
 
Johan se on ihan käytännön seikka ainakin eskareissa joissa toimii päväkoti. Jos siellä on ulkovaatteet sisällä niin voi sitä hiekan määrää siellä sisällä.
Eri asia on sitten se että jos eskari toimii koulun yhteydessä. Meillä vaan on tytön vaikea käsittää että liikuntavaatteet erikseen kun hän ei ole kovin hikoilevaa tyyppiä. Olen kuitenkin pitänyt kiinni siitä että liikuntatunnilla on omat vaatteet ja muuten sitten kouluvaatteet.
 

Yhteistyössä