Esikoista yrittämään -pinosta plussanneet 2011 ja 2012

Toiseks viimeistä työpäivää täällä vietellään :wave: (netissä surffaten)

Oon tosi lunkisti saanu ottaa viimeiset pari viikkoa, kun sijainen on hoitanu kaikki isoimmat hommat ja ite oon vähä siivoillu ja ottan rennosti :D Vielä pitäis noita laatikoita käydä läpi.

lauwra Tsemppiä sokerirasitukseen! Tuskin sieltä mitään löytyy :)

Mulla maha on oikeastaan vasta viimisen kuukauden aikana pullahtan esille. Sf-mitta menny kuitenkin koko ajan keskikäyrällä :) Painoa tullu nyt vajaa 5 kg lähtöpainoon verrattuna, yhteensä kuitenkin +6kg, kun alussa laihduin kilon.

Ai että. Ens viikolla mie laittelen loput vauvajutut valmiiks ja sit alan keskittyy odottamiseen ja joulun tuloon :heart: Mies häärää remontin parissa ja hommat onki aika hyvällä mallilla :)

Tupulle oikein hyvää viimeistä työviikkoa ensi viikolla !!! =)

Hennu & Möhkö 33+0 (POKS!)
 
  • Tykkää
Reactions: LittleOne
Kävin eilen istukkakontrollissa sairaalassa.. Mielenkiintoinen tapahtuma.

Luulin, et vaan ultrattais. No höpölöpö. Nehä iski mut käyrälle kiinni tunniksi. ( onneks oli kirja mukana) Sit, ku tyyppi jumppas siinä niin koko ajan oli kadottamasa signaalia ja silläkai pitiki olla siinä nii kauan.

Sitte lääkäri ultras ja katteli, että tyttö sieltä ois tulossa. Muori aukoi suutansa siellä ja hengitysharjoitteli. Sain naamakuvanki mukaan. Se näytti iha oikealta vauvalta siellä! Sitte se teki sisätutkimuksen ja sen missä tukitaan nyrkki lähelle persausta, että mahtuuko ulos au naturel. No lopputulos on seuraava: Tämä ei mene synnytystapa-analyysiin vai mikä lie. Kun päätteli, että se mahtuu kyllä tulemaan sieltä ittekseen ulos. ELi normisti neuvolaan vaan ja sit käyä tutustuu vaa saliin, et minne pitää mennä. ( en kyl tiiä kuin tarpeen semmonenkaan on)

Häpyluu-lantio alue o ollu tosi huonona pari päivää. Nyt saan taas onneksi jalkaa nostettua maasta vähän ees ylös. Oli meinaan sekin aika hankalaa tässä.

Hennu
Tää oottaa kans iha ko kuuta nousevaa sitä joulua, koska sen jälkeen tapahtuu!! :)

T.Millimolli ja muori 31+6 (ps. mies ei antais mun sanoa muoriksi tuota, eikö oo vähä tylsä :) )
 
muakin kiinnostaa syy millimollin kontrolliin :)

Aamusta kävin sokerirasituksessa eikä ollut lainkaan niin paha kuin odotin. Mitä nyt aamusta oli vähän huono olo kun ei ollut syönyt, mutta helpotti kun sai sen sokerilitkun juotua. Huomenna sitten soittelen neuvolasta tuloksia!
 
Istukkakontrolli Rakenneultrassa näkyi, että istukka olis kohdunsuun edessä. Niin ne halus uudelleen katsoa tilanteen, että jos se ei olis noussut edestä pois, edessä olis ollu suunniteltu sektio. Kuitenkin tilaa istukan ja kohdunsuun välillä on 3,5 cm. Mikä on riittävä määrä. Etuistukassa oli vissii joku ennenaikaisen synnytyksen jne. pieni riski. JA jos ois verenvuotoja niin niihin pitis reagoida sen etuistukan takia herkemmin.

Ja jos menee googlaamaan asiaa, niin saat taas vastaukseksi kaikkea ikävää. Että ei kannate mennä. Lääkäri sanoi, että iha normi settiä semmoset ;) Ja kun jutskasin porukan kanssa niin tuntuu et jokatoisella jossaki raskaudessa se istukan epäillään olevan edessä ;)
 
Paljon paljon onnea Barbababy pienestä pojasta!! :heart:

Onnea kaikille äippälomalaisille! :) On tää lomailu ainakin vielä mukavaa, tosin kohta vois ruveta tapahtumaan jo ;)

Mitenkäs melassi on voinut? :)

ON: Täällä aika normaalia, mitään erikoisia kipuja tms. ei ole oikeastaan ollut. Kovasti olen kotia siivoillut, leiponut ja nähnyt kavereita eikä siis ainakaan vielä käynyt aika pitkäksi. Myös joulukortit ja joululahjat on valmiina, joten tervetuloa joulu :heart:
Kipuja on ollut oikeastaan hyvin vähän... Vatsa tuntuu melkein koko ajan kovalta ja pinkeältä, toivon mukaan olisivat harjoitussupistuksia ja jotenkin valmistaisivat tulevaan... Mutta en sitten tiedä onko kyseessä harkkasupparit, kun eivät tosiaan tunnu musta miltään eikä tule epämiellyttäviä tuntemuksia... :confused:
Vähän rupeaa jo synnytyskin jännittämään... Mutta yritän olla miettimättä sitä liikaa, eiköhän se sitten omalla painollaan mene.. Viimeistään viiden viikon kuluttua on mulla pieni murunen sylissä :heart:

Liv & pieni 36+6 (huomenna 37+0 eli täysiaikaisuus saavutettu!!!)
 
  • Tykkää
Reactions: Hennu86
heippa kaikille;)

täälllä ollaan vielä ehjänä.. 38 poksuttu ja vaavi alhaalla valmiina..että kun vaan hän haluaa tulla niin sitten otetaan vastaan:heart: supistuksia tullut välillä, mutta ei mitään suurempaa.. nyt vaan täytyy rampata neuvolassa joka vk siihen asti että pikkanen syntyy..

voimia kaikille:kiss:
 
  • Tykkää
Reactions: Hennu86
Ihanaa loppujännitystä Liville ja melassille! Aika kiitää niin nopeasti, että pianhan tuo on itselläkin edessä :)

millimolli, olenkin kuullut parin tuttavan kautta tuosta kohdunsuun edessä olleestä istukasta. Ilmeisesti sulla se ei kuitenkaan vaivannut pitkin raskautta? Ja hyvä, että siirtynyt tarpeeksi :)

Sokerirasituksesta ei löytynyt mitään hälyttävää, ihan normi arvoja. Ensi viikolla vihdoin se 4D niin saadaan arvio lapsen koosta ja lapsiveden määrästä. Mä olen kyllä päättänyt, että jos tää maha jatkaa kasvuaan näin paljon yli käyrien, niin tulen vaatimaan uusia ultria. Mikäli vauva on suuri, niin sitten tahdon synnytystapa-arvioon. Mutta mietitään näitä sitten myöhempänä!

Sen sijaan paskan fiiliksen tälle viikonlopulle antoi työnantaja. Odotin vakinaistamisilmoitusta perjantain kokouksesta, mutta ilmoittivat sen sijaan, että saan 1kk jatkon määräikaisuuteen ja en muuta. VITTU. Kuukausi ei riitä mihinkään.. En saa sitä työnantajan maksamaa erotusta, että saisin täyttää palkkaa äippäloman ekalta 3kk:lta. Tiistaina kun marssin töihin, menen luottamusmiehen puheille vähän kyselee, että mitä velvollisuuksia työnantajalla on mua kohtaan kun oon äippälomalla. Käsitykseni mukaan jos vakipaikkoja tulee kevään aikana, mun ohi ei voi ketään kokemattomampaa palkata. Kieltämättä aika suuri vitutus päällä, me vähän nojattiin tän mun vakinaistamisen suhteen kun ukollekin on ne yt:t tulossa...

Mites LittleOnilla etenee? Jokos kohta on nt-ultra? :)
 
Viimeksi muokattu:
lauwra ite oon luottamusmies ja uskaltasin melkein heti sanoa, että sulle täytyy tarjota noita mahdollisia vapautuvia paikkoja. Myöskään liian montaa määräaikasta työsuhdetta ei saa antaa perätysten, ellet sitten ole ollu sijaisena. Joten varmista että tuolle sun 1kk:n pätkäkin on ihan laillinen. No vitutus on varmasti kova. Koita selvittää asia!

Täällä ois torstaina nt-ultra ja en meinaa pysyä nahoissa. PELOTTAA ihan sairaasti, että jos sieltä saakin jotain huonoja uutisia. Samaan aikaan sitä ite ultraa oottaa enemmän kun mitään muuta. Eipä varmaan tarvi keskiviikon ja torstain välisenä yönä paljon nukkua : /
 
Tupu ja LittleOne, laitoin eilen sähköpostia pääluottamusmiehelle, eiköhän sieltä vastaus saada. Lähiesimies sanoi, että hänen käsityksensä mukaan laki on melko vahvasti äippälomalle jäävän puolella eli jos määräaikaisuuksia jatketaan, tulisi minunkin määräaikaistani jatkaa (johon työnantaja sitten ottaa halutessaan sijaisen).

Kävin eilen työterveydessä kun mulla on ollut outoja kramppeja ylävatsassa, kylkiluiden kohdalla vasemmalla puolella nyt viikon verran. Krampit alkavat kun istun koneella tai muuten pystyasennossa ja töissä ovat nyt vaivanneet. Työterveyslääkäri laittoi lähetteen TAYSin äippäpolille ja siellä eilen sitten vietettiin 2h. Ottivat käyrää vauvan sykkeestä ja varmistivat etteivät krampit olleet supistuksia ja lääkäri tutki vielä ja varmisti, että kohdunsuu oli tiukasti kiinni. Kaikki oli tosiaan hyvin. Lääkäri uskoi, että krampit johtuvat kylkiluiden välissä olevien lihasten venymisestä kun kohtu nyt painaa ja levittää kylkiluita. Sain tän viikon saippia, mikä oli tosi hyvä, koska työmotivaatio oli edelleen aika matalalla..

Että sellaista, mutta pääsinpä tutustumaan TAYSin äippäpoliin ja synnäriin :D Ja huomenna on 4D, en malta odottaa!

lauwra 27+1
 
Täällä vietellään ekaa äippälomaviikkoa :wave: Nopeasti menny päivät ja äkkiäkös ne työasiatkin unohtuu :D

lauwra Onneks sait sokerirasituksesta puhtaat paperit eikä siellä käyrilläkään löytynyt mitään hälyttävää :) Onneks sait saikkua, niin ei tartte töissä olla :)

millimolli Hienoa, että istukkakontrolli meni hyvin! =) Mullahan on kans tosiaan istukka edessä, mut tähän mennessä ei oo mitään ongelmia aiheuttanut. Rakenneultrassa kohdun suun ja istukan välillä oli 2 cm ja yleensä se ero vielä suurenee raskauden edetessä, kun kohtu ja sitä myötä istukka nousee ylemmäs (näin oon ymmärtän?).

-Liv- ja melassi elävät jännittäviä aikoja !! Pikkuiset voivat tulla koska tahansa :heart:

LittleOnella tänään nt-ultra, tsemppiä !! =)

Kotona on pinnasänky kasaamatta ja jotain pieniä juttuja hommaamatta :) Pikkuisia vaatteita pitäisi olla tarpeeksi ensimmäisiä viikkoja ajatellen ja niitä vaatteita varmasti tulee vielä lisää :) Turvakaukalo ja telakka täytyis vielä sovitella autoon. Ens viikolla lähen törsäämää, kun tulee veronpalautukset ;)

Remonttikin edistyy hyvää vauhtia. Kolme seinää on laatotettu ja ens viikolla on lattian vuoro :) Todennäköisesti kahden viikon päästä suihkutellaan omassa kylppärissä :) Sauna ja muut valmistuu siinä sitten pikkuhiljaa :)

Raskaus on edelleen sujunut hyvin ilman suurempia vaivoja. Neuvolassa kävin tiistaina ja kaikki on erittäin hyvin, meillä molemmilla. Pikkuinen oli raivotarjonnassa ja sykkeet oli tasaiset ja vahvat. Meitin pieni :´)

Inhottavimpia vaivoja on tällä hetkellä närästys, aamuyöllä valvominen sekä tällaiset päivät kuin tänään eli tuntuu, että vatsaa ja henkeä ahdistaa eikä missään asennossa ole hyvä. Onneks oon kotona, niin voin huilailla vointien mukaan.

Toissapäivänä käytii tutustumassa synnärille ja kaikki valmennuksetkin ollaan jo käyty :) Nyt sitten vain odotellaan!

Tupulla työpäivät käy vähiin ennen kuin loppuu! =)

Hennu & Möhkö 34+1
 
  • Tykkää
Reactions: LittleOne
Kylläpäs onkin helpottunu olo! Ois vaan pitäny itekin jättää se hermoilu vähemmälle ja uskoa, että kyllä siellä kaikki on hyvin.

Pikkunen oli pitkä ikäisekseen ja mahoton pomppimaan. Luvassa siis myöhemmille viikoille mukavaa myllerrystä :heart: Oli kyllä uskomatonta nähä miten pikkunen ponnisteli itteään täyteen mittaan ja nosti hypätessä kädet ilmaan. Ja olihan tuo keksiny jo kohdun olevan oiva liukumäki :D

Nyt saakin sitten tulla ulos kaapista ja olla avoimesti RASKAANA! Huomenna firman pikkujoulut, joten eiköhän tuo tule kaikille hyvin pian selväksi... ;)
 
  • Tykkää
Reactions: Hennu86
Tänään se Tupu alkaa, hyvää äippälomaa !! =) :heart:

Ihanaa LittleOne, miten teidän pieni onkin noin aktiivinen siellä kohdussa :) Varmasti saat muutamien viikkojen päästä tuntea kunnon mylläystä! =) Onnea myös kaapista ulos tulemisen suhteen :)

Mun tartteis alkaa pikkuhiljaa tekemään yhteenvetoa tästä raskaudesta ennen kuin pieni syntyy ja kaikki unohtuu :D Haluan kuitenkin ihan kirjalliseen muotoon jonkunlaista muistoa tästä odottamisesta...
 
  • Tykkää
Reactions: LittleOne
Namppis Hurjaa ajatella, että viimeistään ens kuussa meidän pieni syntyy :heart:

Tää mamma yrittää täällä siivoilla, mut taukoja saa pitää, kun sattuu tonne nivusiin. Imurointi olis vielä jäljellä, mut se onkin kaikista inhottavin osuus tässä siivouksessa, kun yhtään ei jaksais kyyristellä tai mitään.

Hennu & Möhkö 34+3
 
Sunnuntaita kaikille!

Hennu Meillä mie olen värvänny miehen ja sen pojat imurin varteen. Mulle riittää, ko siivoan keittiön, vessat ja luutuan ja ylläpidän joka päivä järjestystä ( Ja jeps tyhjennän tiskarin kaks kertaa päiväsä, jos nuoriso ei ole tavoitettavissa)

Mutta meillä imuroidaanki vaan joka toinen viikko. Koska ei oo elukoita, mie olen aina yhen viikon pääsääntöisesti yksin kotona, kun pojat o äitillänsä ja mies töissä ma-su aamusta iltaan. Tosin keittiötä joutuu useammin imppaamaan..

Huomasin, että viikon päästä alkaa äippäloma mulla. Pitis siis soitella liittoon ja työkkäriin, että hei hei vaan teille! Sit pitis muistaa se lapsilisä hakea miehen nimiin ( että saa sen kaikki 15 euroa suuremman lisän) Joululahjalistaakin olen suunnitellu.

Miehelle hommaan tän: http://www.kirjavinkit.fi/arvostelut/nyt-vittu-nukkumaan/
Kaveri jolla on kolme vee laps sano, että hän hommaa kans ton, ko ei voi kuvitellakaan kuinka monesti sitä tuleekaan aateltua, että nyt vittu unta palloon pentu :)

Selkäkivut on vähä helpottanut, pääasiassa siksi, että olen malttanu pysyä erossa imurista ja muusta ramboilusta. Mutta liitoskivut on sitten vastaavasti kasvaneet. Ei puhettakaan, että nousis sängystä noin vaan ylös tai, että laittais housut jalkaan seisaaltaan. Niin ja mun maha on tipahtanut alaspäin. Se näyttää tosi pieneltä nyt taas.

( Muutenkin multa kysellään kaupasa, ko ostan vauvanvaatteita, että tuleeko lahjaks ja ko sanon että ei tuu ko omalle, ni ne kyselee koska meä pieni on syntynyt... Selitä siinä, että joo kuule ei oo vielä syntynyt ees. ) Sen siitä saa, kun on metrihirviö, se maha vaan piiloutuu :)

T.Melkoisen uneton millimolli ja muori 33+3
 
millimolli Kivoja kuulumisia :) Ai sun maha on jo laskeutunut :) Mulla ei vielä, nousee koko ajan ylemmäs ja tulee enemmän esiin (vihdoinkin...).

Meilläki imuroidaan koko talo joka toinen viikko, kun ei tosiaan elukoita ole eikä me kahestaan niin paljon sotketa :) Kerta viikkoon on kuitenkin imuroitava keittiö, eteinen ja takan edusta. Aikasemmin olin toooosi laiska siivoamaan, ehkä kerta kuukauteen laitoin kämpän kuntoon, jos silloinkaan : / Mut kyl siihen meni aina sit aikaakin. Nyt ku pitää tietyn rutiinin siinä hommassa, niin kaikki käy nopeammin :)

12.12. olis viiminen neuvolalääkärikäynti (rv 36+0) :) Sanoin tänään aamulla miehelle, että siitä viikko, niin meidän pieni on täysiaikainen eli voi periaatteessa tulla maailmaan koska tahansa! Mies siihen: "No minkä takia se kaveri sit haluaa hengailla sinne viikolle 40 asti ja ylikin, jos on kerta valmista kauraa aikasemmin? Mitä hyötyä tosta lasketusta ajasta on?" :LOL:

Ihanaa muuten, kun tuli talvi! Täällä ihanasti lunta ja pakkasta =)
 
  • Tykkää
Reactions: LittleOne
Noniiiin! Vihdoin niitä viime viikkoisia 4D-kuulumisia :) Eli mahan koon selitti lapsiveden reilu määrä. Eli sitä on tosiaan normaalia enemmän, mutta sallituissa rajoissa :) Lapsen kokoarvio oli pari päivää edellä viikoista, eli mikään jättiläinen ei siellä (ainakaan vielä) kasva. Ja saatiinhan varmistus sukupuoleen, eli tyttö sieltä on tulossa :heart: Nyt voi jo vihdoin ostaa pari vaaleanpunaista nuttua, koska kyllä se todella selkeästi näky siellä 4D:ssä, ei jäänyt epävarmuutta :)

Töistä sen sijaan kuuluu vain huonoja uutisia, sillä nyt selvisi, että kaikki muut määräaikaiset saivat joko puolen vuoden tai vuoden jatkot ja minä ainoana sen yhden kuukauden. Kävin tänään lähiesimiehen (joka on hyvin tuohtunut asiasta) kanssa luottamusmiehen puheille ja kyllä tää tästä nyt lähtee etenemään hitaasti..

Mä tässä täyttelen Kelan papereita näillä nykyisillä tiedoilla, että saisin sen äippäpakkauksenkin joskus kotiin hiplattavaksi! Yritän vaan rauhottua enkä stressaa liikoja näistä työasioista... Ensi viikolla lähtäänkin sunnuntaina sitten viikoksi Teneriffalle! ihanaa :)

(anteeksi kun en nyt kommentoinut muiden juttuja, ens kerralla paneudun tarkemmin niihin!)
 
-Pätkis- Niin, toiset on lähdössä jo toiselle kierrokselle pikkuhiljaa, kun me vielä ollaan yhdessä kasassa... ;)

melassilla ja Livillä on kyllä jännät paikat! Vauvauutisia odottelemme!! :heart: =)

lauwra Onnittelut tyttölupauksesta! =) Töissä ei sitten niin hyvin menekään. Ihan hyvä, että laitatte asiaa eteenpäin, koska toi vaikuttaa siltä, että raskauden takia syrjitään!!

ON: Tänne ei uutta, paitsi: oon viimeiset 3 yötä saanu nukuttua niin, ettei oo pahemmin tartten valvoa! Lisäks närästys alkaa helpottamaan. Ei mene enää kymmentä Renniee + yötä vasten 1-2 Gavisconia päivässä :)

Eilen tuntui hyvin, miten pienen pieni jalka meinasi tulla kyljestä läpi =) Piti sitä ihan silitellä :heart:

Vauvan vaatteet on koon ja vaatetyypin mukaan lajiteltu kaappiin sekä hoitopöydän lipastoon. Kaikki olemassa olevat tavarat ovat löytäneet toistaiseksi paikkansa ja pinnasänkykin on kasassa. Tossa vähän hätiköitiin, koska nyt se pinnis on vaan tiellä makuuhuoneessa, kun ei sitä vielä viitti sinne sängyn viereen tunkea :D

Ens viikolla lähen ostoksille ja yritän hommata viimeiset puuttuvat tavarat sekä lisäksi kotiintulovaatteet pikkuiselle =) Sit meil alkaaki olemaan suht valmista :)

Hennu & Möhkö 35+2
 
Hennu Kerrohan sitten onko Möhköllä millainen fleda syntyessään! Monestihan povaavat kunnon tukkaa, jos on odotusaikana paljon närästänyt :)

Täällä on monella viimeiset viikot käsillä. Tsemppiä kaikille!!! Nauttikaa masusta ja kahdenkeskisistä hetkistä miehenne kanssa! :heart:

Ai niin, tulkaahan sitten kerhon puolelle!
 
Kirskis Täytyykin sitten infota/laittaa kuvaa, että tuleeko poika tukka hulmuten maailmaan ;)

Kerhon puolelle liityn aivan varmasti ja miehen kanssa nautitaan toisistamme heti, kun toi remontti on enimmäkseen ohi =)
 

Yhteistyössä