Esikoista yrittämään -pinosta plussanneet 2011 ja 2012

Tuo ihmisten kommentointi on kyllä välillä aika ajattelematonta..itselläkin useampi tuttu kärsinyt lapsettomuudesta :/ Ja muutenkaan kaikki asiat ei kaikille kuulu..

Mä en myöskään hehkuttanut ja tohkeillut raskausaikana juurikaan. Sitte puolivälin jälkeen alkoi lisääntyä, kun enempi alkoi konkreettisesti suunnittelemaan kaikkea ja höpöttelemään ennen kaikkea miehelle ja parille kaverille + täällä palstoilla :) Facebookiinkin laitoin vasta äippälomalle jäätyä päivityksen ja yhden masukuvan.
Mutta kyllä nyt tulee laitettua kuvia fb:en vähän väliä :D Tosin kyllä mua silti vähän huvittaa ne, ketkä laittaa iiihan joka päivityksen vauvasta ja tyyliin kakkavaipoista :D No, toiset sitte päivittää koirista ja kissoistaan jne. :D

Lapsen synnyttyä puheenaiheet tietenkin pyörii lapsen ympärillä, mutta en mä vieläkään kauheasti vauvajuttuja hehkuttele niille, joilla ei omia lapsia ole. Toki kuulumisia vaihdellaan, mutta suurimmat hömpötykset jää sitten muiden äitien kanssa jaettavaksi :)
Jokainen tyylillään.
 
Kyllä itse pidempään yrittäneenä osaa jatkossa olla entistä hienotunteisempi muita ihmisiä kohtaan, eikä ala utelemaan mistään perheenlisäyksestä. Toisten tilanteita kun ei voi nähdä päälle päin.

Ja yks mikä ahdistaa; jatkuvat kyselyt siitä, koska me mennään naimisiin. Aina kun lähestyy joidenkin toisten häät (esim. huomenna saa taas ahdistua), niin meiltä aletaan utelemaan, että koska on meidän häät... HUOH!

Ensinnäkin: mennään, kun mennään. Ja toiseksi: ei olla pitämässä mitään isoja häitä. Ollaan nyt suunniteltu salahäitä eli maistraatissa pyörähdetään joku kaunis päivä ja sit mahdollisesti ihan vaan kahvitilaisuus kotona. Oma isäni alkoi puhumaan, että eihän siinä isyydentunnustuksessa ole mitään pahaa ja voidaan sitten mennä naimisiin joskus myöhemmin. Ite yritän taas selittää porukalle, että ME EI HALUTA ISOJA HÄITÄ ja toiseksi haluan, että mulla, miehelläni ja meidän lapsella on sama sukunimi lapsen syntymästä lähtien.

Mikä siinä on nyt niin vaikeaa... Eikä ole esim. rahasta kiinni. Me kyllä saataisiin apuja joka puolelta, mutta kun meistä ei kumpikaan halua mitään juhlia... :(

lenkkari Jaksamista sitten anopin kanssa : / Mie pelkäsin, että meilläkin alkaa kauhea hössötys, kun lapsi on ensimmäinen lapsenlapsi appivanhemmilleni. Olen positiivisesti yllättynyt; olen saanut olla rauhassa :) Tottakai anoppi kyselee, että miten oon voinut ym., mutta sellaista hössötystä ei ole vielä näkyvissä.

Ai niin lenkkari, ONNEA vielä kerran ja tervetuloa tähän pinoon!! :)

Hennu & Möhkö mökkeilee 12+5
 
joo hennu sama vika, meilläkin pitäs olla kuulemma koko pitäjän häät.. ja pah.. just puhuttiin et meillä on jollekki kymppitonnille tms. paljon muutakin käyttöö ku helvetin ison porukan ruokkiminen ja juottaminen.. maistraattia mekin meinattiin, ja sit ehkä kavereille / sukulaisille jotain kahvitusta, ei sen enempää.. :)
 
  • Tykkää
Reactions: Hennu86
Öömm. Lapsellisuus asioita en itse aio koskaan keltään.kysyä, muistan kuinka paskaa oli kun yritti 2 vuotta ja mitään ei tapahtunut. Kaikki vaan uteli..

Häät. En tiiä mennäänkö koskaan. Maybe, maybe not :)

Nt-ultra. Kehuttiin tulevan.äidin positiivista asennetta. Kysyin vain, että onko se ees.hengissä ja toiseks että.onko sillä käsiä ollenkaan, kun en siinä.kuvasa nähny :)
toisesa mitta oli 59.2mm toisessa se oli 62.2mm ko se.oli oikein oikoisena. Et ilmeisesti sd o pikku spurtin vetän*, kun aiemmi oli muka 4 pv. Pienempi ja nyt parhaimmillaa 3 pv. Isompi :)
Turvotusta oli 1.0mm. Eli ilmeisesti normi?? Sit neuvola o sanonu et voin mennä päivää liia aikaisten, niin tuo.ei tienny miten vaikuttaa riskilukuun. Et voiko ne ees seulasta muka tutkia.
No samapa tuo, ei sille asialle kumminkaa mitään voi enää siinä vaiheessa.
Eli valtakunnassa kaikki hyvin :)
 
  • Tykkää
Reactions: Hennu86
HÄÄT. Minulle on ollut itsestään selvää mennä naimisiin ennen lasten "hankkimista". Oikeastaan häiden jälkeen vasta vauvakuume roihahti ja yritys päätettiin aloittaakin heti häämatkan jälkeen. Aivan ei LA ehtinyt 1-vuotishääpäiväksi :)

MILLIMOLLILLA ihania kuulumisia :)

ON: Nyt otti pahoinvointi askeleen eteenpäin, kun tänään aamulla ennen töitä kotona oksensin kolme kertaa. Töistä ei tule mitään näin aamupäivänä enkä saikkua voi ottaa, koska muuten tekemäni ylityöt menee monttuun.. Eli täällä kärvistellään. Mutta onneksi ar-ultra on ylihuomenna :) sitä odotellessa.
Niin ja viikonloppu kerrottiin uutinen äitilleni kun oltiin sukuloimassa. Äitiltä lipsahti "voi vittu" mutta toipui järkytyksestä ja puolen tunnin päästä jo kaivoi suvun kastemaljaa kaapista :D joutui vähän mummoa toppuuttelemaan.. Äidilleni lapsenlapsi on siis ensimmäinen :)

lauwra & sulo 6+6

LA meillä siis 26.2.2013 omien laskujen mukaan, voi tarkentua vielä viikon päästä neuvolassa) :)
 
Viimeksi muokattu:
Heippa!
Tervetuloa joukkoon mukaan Vissyliini, lauwra ja lenkkari! Plussaonnittelut vielä kaikille tasapuolisesti :).

Me ollaan ehditty jo viikolle 13+2. Viime viikolla oli nt-ultra, jossa kaikki oli kunnossa, vaikka kauheasti jännitin etukäteen. Pikkuinen oli isompi kuin mitä aikaisemmin oli arvioitu, joten laskettu aika siirtyi ja uusi on nyt 12.1. = voi päivittää listaan. Hassua muuten Hennu, että mulla on muka aikasemmin kuin sulla vaikka oon plussannu myöhemmin. Ajattelin tämän mukaan nyt kuitenkin mennä, koska tuo vanha la 17.1. oli omienkin laskujen mukaan liian myöhänen.

Hieno kokemus kaiken kaikkiaan oli tuo ultra, ja nyt uskaltaa paljon enemmän iloita tästä raskaudesta! Ollaan sen jälkeen joillekin läheisille kerrottu asiasta, ja ihanasti on uutinen pääosin otettu vastaan.
 
  • Tykkää
Reactions: Hennu86
Emby Onnittelut!!!

Tää kärvistelee täällä auringonpolttaman ihon ja hiivatulehduksen kanssa.
Aina miettiny mitä ihmiset valittaa, jos niillä on hiiva. No nyt ekaa kertaa siitä kärsiessäni olen huomannu mitä ne valittaa.. Nimimerkillä uneton Lapissa..
Kävin eilen kunnon HC-mimminä uimassa joessa, ja voi perse oli kylmää vettä.
Nyt keli näyttäs olevan vähä kylmempi ja pilvisempi kuin eilen, niin jos saisin aikaiseksi voisin siivota. Eilen vähän aloittelinkin.. ;)
 
Tänään käytiin varhaisraskauden ultrassa :) olipa se jännää! Kaikki oli hyvin, sikiö vastasi hyvin viikkoja (oli 8,7mm kokoinen). Muutenkin kaikki rakenteellisesti hyvin. Nähtiin sykkivä sydänkin! :heart: Miehellekin vihdoin konkretisoitui koko raskaus, sanoi ettei hän oikein ollut ennen tätä ultraa asiaa todella tajunnut :)
 
  • Tykkää
Reactions: Hennu86
Onko Hennu huudeilla, kun ei ole toisellakaan palstalla pitkään aikaan näkyny? Vai katositko sieki naamakirjan ryhmään?

Mulla kivistelee mahaa. Ärsyttävää. Keittelen tässä puuroa ittelle. Päätin nyt vähä keventää tätä ruokavaliota.. En siis laihuttaa jne. vaan on tullu syötyä pitsaa, ranskiksia jne. paskaa. Niin siirtyä taas normiruokaan :)
 
mie voisin vaihtaa tästä puurosta vähän johonki toiseen ruokaan.. :D vaan ku ei mee alas muuta.. :D sanoinki miehelle et ku 9 kk:ta syö puuroo ni voi olla et rupee kohta tökkii.. :D noh, toivotaan et on tällanen joku väliaikainen systeemi tää ettei voi muuta syyä.
 
Lenkkari mikä viikko sulla oli menossa ?
Mulla iha alussa oli sillo, että juuri mikään ei maistunut ja kauppareissutki tuli halvaksi..
Sitten pari viikkoa tätä koettua.. Tuli vaihe (joka valitettavasti jatkuu edelleen), että jokaikinen asia, joka muistuttaa edes etäisesti tulee tungettua suuhun.. :)
 
Lenkkari eiköhä se ohi mene..
Tosin mulla alko vasta viikolla 10 se pahoinvointi. Olen nyt kolmisen viikkoa kärsinyt siitä iltaisin ja öisin :)
Äiti meinas, että sillä o helpottanu aina vasta ko se o alkanu kunnolla liikkuun. Eli mulla olis vielä n.6 viikkoa eessä tätä..

Hae ihmeessä ne sea bandin pahoinvointirannekkeet. Neki helpottaa oloa ;)
 
HENGISSÄ OLLAAN :)

Täällä on nyt lomailtu ja tietokone sekä palstat jätetty tauolle :) Toisessa pinossa riittääkin taas luettavaa...
millimolli Enkä ole karkaamassa naamakirjaryhmään :)

Onnea hyvistä ultrakuulumisista Tupu, Vissyliini ja lauwra! :heart:

Synttärionnittelut Emby^! :) :flower:

Tupu Sie meet niinku päivän edellä meikäläistä :) Mut miehän alotin testailut ajoissa ja jo sinä päivänä, kun menkkojen olis pitäny alkaa, näytti digi "Raskaana 2-3" ja Pregcheck anto vahvan viivan :) Ja mie tiiän päivän, kahen tarkkuudella mun ovulaatioajankohdan (,jonka mukaan aloitin testailut), joten olis hassua, jos pikkuinen olis viikonki vanhempi (neuvolan laskujen mukaan onki. Onneks pääsen nyt maanantaina kertomaan sinne nt-ultrakuulumiset).

Mulla on noi ruuat, jotka menee alas, vaihdelleet raskauden aikana. Ihan alussa leipä ei maistunut ollenkaan. Hedelmät ja juotavat välipalajuomat oli kova sana. Vieläkin lämmin ruoka tökkii ajottain aika pahasti. Nyt kesällä on herneet, mansikat ja leipä olleet kova sana, myös salaatit.

Pahoinvointia on edelleen. Nyt kolmena aamuna ollut kuvottava olo, mut ei ole tarvinnu yrjöillä. Lisäksi on päänsärky ja ihan armoton väsymys tulleet kuvioihin. Tosi "hehkeää" aikaa siis... : / Tyttö varmaan tulossa, kun vie äidiltä kaiken hehkun :D

Mutta, tänään lähden metsästämää mammahousuja. Töihin pitäis palata reilu viikon päästä ( :( ) ja jos hameessakaan ei tarkene, niin hyvin päälle istuvat housut olis aika pop. Ei ihan lökäreissä viitsi siellä olla, kun mie otan mm. vieraita vastaan, joten täytyy olla suht edustavan näkönen (siis perussiisti meikki ja vaatteet).

Sydänääniä kuunneltiin isännän kanssa eilen ihan urakalla. Hienosti kuului :heart:

Sokerirasituskoe oli tiistaina. 12 tunnin paasto ei onneksi tehnyt kovin tiukkaa (viikkoa aikasemmin olis tehnyt) ja paastoarvo olikin hieno 4.4 :) Litku meni alas kiitettävästi, vaikkei hyvää ollutkaan. Ällömakeaa, vadelmanmakuista. Puolen tunnin päästä litkun juomisesta tuli helvetin huono. Istuin vaan päätä hieroen ja silmiä kiinni pitäen ja yritin välttää yrjöämisen. Olo meni ohi puolessa tunnissa ja viimeinen tunti menikin ihan kivuttomasti. Maanantaina sitten kuulen "tuomion"...

Hennu & Möhkö 13+5 (huh, 15. raskausviikko lähestyy!)
 
Hennu mie ehinki jo huolestua, että naamakirjaanko sieki olet karannu :)

Mulla oli kaikissa muissa kierroissa selvillä millo tehtii mitäkin, mutta ei vaan tässä. Varmaanki, kun luovuin jo totaalisesti toivosta ja aattelin että kesän jälkeen sit hoitoihin ko miehen tulokset tulee...

Mulla ei nuo salaatti systeemit innosta yhtään. Menee väkisellä alas, mutta ei oikein mielellään.

Mie taas tänään laiskottelen täällä. Huomasin, etten voi läppäriä enää pitää sylissä, kun kiehuu se sikiö tuolla sisällä varmasti kohta, kun maha kuumenee. Siispä raivasin oman huoneeni ja menin Imacilleni istuskelemaan.
 
mulle sanottiin viime pe neuvolassa et kaikille yli 25 vuotiaille se tehdään, alle 25 vuotiaille vaan jos on sukurasite tai painon puolesta rasite. ite oon 27 eli tehdään, ja se tehdään kuulemma joskus rv 26 tai jotain muistaakseni.. kannattaa kysyä neuvolasta.. :)
 
kiitos lenkkari..kaipa tuo sitten selvii myöhemmin.. mulla kyllä on seuraava neuvolakin vasta kun miltei 24 vk täynnä..et vissiin menee sitte sen jälkeiseen käyntiin.. sellanen vielä että eikös se ollu että rv 28 eteenpäin neuvolassa käydään parin viikon välein?
 
melassi, löysin netistä: Sokerirasitustesti tehdään tavallisimmin 24. - 28. raskausviikoilla raskaana oleville, joilla on raskausdiabeteksen riskitekijöitä. Tarvittaessa se on kuitenkin tehtävä aikaisemmin, mutta testi on uusittava esim. 28. raskausviikolla, jos alkuraskaudessa tehty testi on normaali. Kahden tunnin sokerirasitustestin raja-arvot ovat: paasto 5.3 mmol/l, 1 t:n arvo 10.0 mmol/l ja 2 t:n arvo 8.6 mmol/l.
 

Yhteistyössä