Esikoista yrittämään 2011

Hei taas! Tein äsken elämäni ensimmäisen ovistestin ja herregud siihen ilmesty kaks viivaa ja heti! Mut tänää on vasta kp10? Miten mä muka nyt jo ovuloin? Osaaks joku nää hommat? Voinko siis luottaa nyt siihen et se on näin? Pregcheck merkkinen.

David merkkinen antoi haalean plussan nyt aamulla. Pregcheck oli taas vahva plussa. Eli voin siis uskoa että ovulaatio on tulossa näinä päivinä?

Anteeksi että hössötän näin mut ku oon aina pelänny pahinta nii en oo uskonu että ovuloin ollenkaan, ja sit eka testi näyttää plussaa. En kyll varmaa tuu uskomaa sitä vaan jatketaan miehen kanssa sitä pupuilua normaalisti
 
Viimeksi muokattu:
Bubble89 Kyllä sinuna nyt luottaisin siihen ovisplussaan, varsinkin jos viivat pamahti suht nopeasti testiin :) Eli testin oltua plussa, ovuloit todennäköisesti 24-36 tunnin sisällä. Ei muuta kuin hommiin! :D Ovulaatioajankohta on niin yksilöllinen. Ei se ole justiinsa se kp 14 :) Toisilla aikaisemmin, toisilla myöhemmin.

Ja mulla Davidin herkät testit ei oo antanu niin vahvoja tuloksia kuin esim. se Pregcheck-merkkinen. Testeissä on eroja.

Täällähän on ollut masentavaa tekstiä :( Kaikille tädin kohdanneille suuret pahoittelut :hug: Ja yhdyn muiden mielipiteeseen siitä, että ei niitä lapsia noin vaan TEHDÄ. Itseltäni ei onneksi ole vähään aikaan kyselty, että koskas niitä lapsia siunaantuu. Yritän myös olla ärsyyntymättä muiden kommenteista, että kyllä se tärppi käy, kun sitä vähiten odottaa. Mun elämäähän tää on...

Häistä on paljon kirjoteltu. Itselläni vahvistuu ajatus naimisiinmenosta meidän omalla takapihalla... Siihen päälle sitten syömiset ja juomiset pienellä porukalle. En todellakaan haluaisi isoja häitä, jonne kutsutaan kaikki sellaisetkin sukulaiset, joiden kanssa ei ole edes tekemisissä. Mutta nämä eivät ole vielä ajankohtaisia asioita meidän taloudessa.

ON: Täällä alotettiin terot eilen kp 16. Voin siis odottaa seuraavia oireita: finnejä, hiusten rasvottumista, alavatsan nippailua, tuhruvuotoa, mielialan muutoksia, pahaa oloa... Ens kierto onkin sitten terotauko... Katotaan, lähteekö kroppa pelaamaan ilman niitä. Tuskin sitä plussaa nimittäin vielä pärähtää r-testiin.
 
Kiitos Hennu kun vastasit :) Mitä oireita voi ilmaantua ovulaation aikana, ennen ja jälkeen? Pakko näitä asiota yrittää edes ymmärtää :D Miten ihminen voi olla näin innoissaa ovis plussasta :D? Mut joo, loma on loppu ja töissä taas ja tänään pitkä päivä tiedossa.

Hääaiheesta voin jakaa mielipiteitä :) meillä on häät tulossa ensi kesänä. Vasta aikuisiässä olen saanu näitä hääfiiliksiä. Häät pidetään suht. pienet, max 100henkeä. Ei varmaa tunneta ku 50henkee :D. Haluan ehdottasti valkoisen puvun. Vielä ei oo mies kosinu mutta päivämäärä oli pakko saada joten kirkko piti varata jo. Sitten kun herra kosii saan alkaa suunnittelee :D jeij!
 
Mie sain vihdoin ja viimein ajan alaselkäpoliklinikalle tämän selkäkipuni vuoksi. Maanantaina sinne siis. Laskelmieni mukaan miulla pitäisi olla ovulaatio välillä 1.7-4.4.2011. Sitä tuo 'kuukautispäiväkirjakin' ehdottaa miulle joten uskon sitä. Raha-asiat taas hieman huonolla tolalla joten en taida ostaa ovistestejä nyt tähän kiertoon.

Häistä: Itsehän haluan ehdottomasti syyshäät ja savitaipaleen kirkossa. En itsekkään välitä mistään suurista jatkoista vaan haluan pitää häät pieninä. Hääyökin haluttaisiin viettää mieheni sukumökillä savitaipaleella. :)
 
ON: Siis outoa, missä ne mun menkat viipyy... :O Rupeen taas kuvittelemaan kaikenmoisia oireita kun menkat ei ala.. Mulla on juilinut kummasti tänään mahasta, välillä tykyttänyt alavatsasta, alaselkä ollut kipee ja rinnat myös aristaneet. Miltään menkkakivuilta nämä ei oo tuntuneet, mutta ehkäpä en vaan niitä vielä oikein osaa tunnistaa kun vasta muutamat luomumenkat takana. Testin (marketin halppis) tein tänään aamulla ja ei edes pienen pientä haamua vaikka kuinka yritin tiirata. :(

Eikös menkkojen pitäis alkaa n. 10-14pv jälkeen ovulaation? Ovisplussa testasin kaksi viikkoa sitten maanantaina ja tiistaina eli kaiken järjen mukaan tädin olis pitänyt tulla kylään nyt alkuviikosta tai sitten huomenna. Entäs jos ei tule ja en ole raskaana..? Mikä voi olla syynä, että pitkittyy? Onko kenellekään mitään aavistusta? (Nyt kun tänne kirjoittelen, niin oon ihan varma, että menkat alkaa yöllä :D )

Häistä: Mä haluisin kanssa kovasti naimisiin ja jotenkin on semmoinen kutina, että kesän aikana tuo mies kosisi, mutta saas nyt nähdä.. :) Haluaisin ehdottomasti valkoisen hääpuvun ja muutenkin kauniit perinteiset häät lähimmän suvun ja ystävien kesken eli pienet n.30-40 henkilön häät. Jotain suunnitelmiakin olen joskus salaa tehnyt, mutta en ole uskaltanut hirveesti haaveilla kun tosiaan hääpäivästä ei ole vielä tietoa... Ainakin kihloissa haluan ennen lapsen syntymää olla :)
 
Ja niinhän siinä kävi, että täti kurvasi kylään yöllä... Eli KP1/40-55 ja seuraavat jännäpäivät luultavasti 8.-15.8. eli tässähän tätä odottelemista taas riittää... :/ No mut ovista tikuttelemaan taas jossain vaiheessa ja toivotaan, että nää kierrot jossain vaiheessa lyhenisi!!!
 
Bubble89 Kuten ovisajankohta, myös oireet ovat hyvin yksilöllisiä. Toisilla ei tule mitään, toisilla on enemmän. Itselläni alkoi "kostea" olo ja halut lisääntymään jo viikko sitten maanantaina. Tätä kesti muutaman päivän ja halut hyödynnettiin makkarin puolella. Sitten tuntui, että olo alkoi kuivumaan :)D) ja luulinkin oviksen menneen, kunnes lauantaina ovistesti näytti plussaa. Varsinaisesta oviksesta en osaa sanoa, kun en välttämättä edes ovuloi. Enemmän tai vähemmän tuntunut nippailuja. Eilen ovistesti selvä negatiivinen, ei enää haluja eikä muitakaan oireita. Paitsi tietysti alavatsan nippailut. Miehelle eilen sanoinkin, että nyt ilman e-pillereitä alavatsassa on tuntemuksia koko kierron, milloin mistäkin syystä. Mutta kannattaa kuunnella ja seurailla omaa kroppaansa :)

-Liv- Tätipahoittelut :hug: Mutta jos tästä jotain positiivista pitää löytää, niin ainakin olet ovuloinut, kun täti saapui kylään juuri oikeaan aikaan!
 
Keskiviikko 22.6.2011

Vauvantekohommissa jo :

nimim..............ikä.............YK.................KP....... ....JÄNNÄPÄIVÄ

Nomppeli........20............?.................58/28......................?
Sameoldsong....20..........14..............49/?........................?
Santski..............28..........3...............41/31-40...................?
~Vivianne~........28.........6................38/25-43..................?

Juliane.............24...........7..................28/~31...............~25.6
Syksy2010.......30............8....... ......27/31-36............27.6.-2.7.
sindi^^...........25...........11............27/28-32.....................?
pikkumy...........25...........9................27/28.......................?

Destello............23..........1................27/28............................?
Manda86..........24...........7... ............24/27...................26.6.
MM-11.............26............6........ ......24/28-33.............30.6
Mehiläinen 83..27............5...............23/29-47..................?

mesikämmen....20..........2................23/30-32.................?
Jo...................30............5(KM yk2)...21/30.....................2.7
Tuanni............26............2..............19/26-27...................28.6
Hennu86..........25...........4..............18/28-30..................4.-7.7.

Kristiina84........26...........6............ ..16/47....................24.7.
Kirskis............25............5(KM yk3)...15/29.......................7.7
Bubble89.........22.............3......... .....12/27-38..............?
Mircea..............21.........11..............10/36...................18.-20.7

Emby^.............24..........5...............4/28......................?
millimolli..........25...........11..............4/26-30................?
Epa_88.............22............2/4tm1......4/30-33......................?
-Liv-.............23.............5.................1/40-55...................8.-15.8

Hevostyttö..........25...........1..............?/28............................?

Taustalla:
navi (tjot)
Tupu_
Aliissa
merinorsu
Laurelle

Vauvantekohomman myöhemmin aloittavat:
nimim....................ikä........... ...................yritys alkaa

selia.......................25..................................heinäkuu 2011
sansu86..................25..................................elokuu 2011
keijutyttö_90.................................................elokuu 2011
Brita...........................30.............................syyskuu
tryffeli89.................21...................................2011


:heart:Plussanneet 2011:heart:
nimim..................ikä...........plussa. ...........LA...........monennesta tärppäsi

Leeniliini...........27............22.2................3.11...........YK1
köppiäinen........24.............7.3...............15.11...........YK4
Susimieli...........22............12.4..............13.12.............?
milizza..............25...........25.4...............28.12...........YK3
jjuuli................19............11.5 .................?..............YK2
LeenaT.............25...........17.5...............25.1.............YK5
{Anskutin}.........27...........17.5..............21.1..............YK1
namppis88........22...........20.5...............29.1..............YK5
Heddy81.........29.............27.5...............2.2................YK1
Line...............30.............18.6..............23.2...............YK8
Avocado........29.............19.6..............27.2................YK9

Plussanneiden oma ketju: http://kaksplus.fi/keskustelu/lapsen-saaminen/odotusaika/1951378-esikoista-yrittamaan-pinosta-plussanneet-kevaalla-ja-kesalla-2011-a/

Kaikki päivityspyynnöt punaisella, kiitos.

Listan päivittäminen onnistuu "lainaa"-napin avulla Poista "quote" viestin alusta ja lopusta.
 
Line ja Avocado Hurjasti onnea! Tarrasukkia mukaan :heart:

Tervetuloa uusille jännäilijöille!

Pahoittelut -Liv- tädistä! :hug: Toivottavasti tämä kierto on juuri teidän kierto!

Listan päivittämisestä. Pakko sanoa, että MUR! Oli aikamoinen työ päästä ajantasalle, koska edellisestä päivityksestä oli yli viikko. Ei, ei ole minunkaan pakko päivittää, mutta tykkään pysyä ajantasalla, koska täällä pysyn kiertopäivissä mukana. Päivittäminen ei oikeasti ole niin hankalaa. Vähän viitseliäisyyttä ja tarkkuutta vain vaatii.

Katharsis Pudotettu listasta pois, kun ei ole kuulunut piiiitkään aikaan mitään. Saa tulla takaisin, jos haluaa.

Epa_88 Onnea synttäreistä! Onkohan ikäsi päivitetty listaan? Ja onko toi kiertokerta nyt ok? Meni hetki miettiessä, kuinka se tulisi päivitellä.

Oli niin paljon tekstiä, joten kaikki ei välttämättä jäänyt kirkkaasti mieleen. Mutta oliko näin, että osa ei halunnut enää seurata kiertopäiviä?! Siirretäänkö teidät taustalle?

Oviskysymys Seuraako joku teistä oviksen aikaan limoja? Kun limat tulee, niin onko missä vaiheessa se parhain hetki? Onko limojen tullessa jo peli menetetty vai onko just paras hetki? Kun itsellä vissiin tuli viikonloppuna, joten mietityttää...

ON Viimesimmällä kirjotuskerralla mietiskelin sitä, josko alotettaisiin ehkäisy, koska pää ei välttämättä kestä pettymyksiä joka kuukausi. Noh, ei me aloteta ehkäisyä. :) Oltiin reissussa ja siellä pääsi ihanasti arjesta pois. Uskomaton fiilis, kun vauvajutut eivät pyörineet päässä viikkoon! Nyt taas muutama päivä arjessa mukana ja vauvajutut on täällä taas. Kuitenkin paremmalla fiiliksellä kuin aikoihin.

Ovislimojen lisäksi mulla on ollut älytöntä vihlontaa tuolla alapäässä muutaman päivän ajan! Kaveri naureskeli, että liitoskipuja ne on. Noh, kp15, joten ei voi olla totta. Vaikka siihen haluaskin vähän uskoa...
 
Kp1 :mad:

Ja taas kohti seuraavaa ovista (ja migreeniä) ja pettymystä. Tästähän tuleekin jo rutiini. Tosin koska tuntuu et tää viel vähän rikkonainen ihokin (on muuten vaikea saada parantumaan kokonaan kun tämän viimesen iholääkärin mukaan tulehtu lopuksi kiitos koivukauden reaktion) jarruttaa tuota plussausta niin toivo ei oo korkeella vielä(kään). Nyt ei jaksa olla positiivinen. Ehkä taas parin päivän päästä.

Voiski alkaa taas siivota kaappeja. Kaikkea turhaa pois. Muutto meille tästä kuitenkin tulee jos nyt joskus perheenlisäystä saadaan. Onneksi ei olla vielä muutettu, kun ei tästä mitään näytä kovin äkkiä tulevan. Nyt jo kaipais enempi kirjahyllytilaa, mut ei tänne mahdu! Olkkari ilosesti yhtä rikkonaista seinäsekamelskaa (ikkunaseinä on ainut ehjä ja sekin melkein vaan sitä ikkunaa, hah) joten eipä täällä muuallakaan sitten sitä ylimäärästä tilaa ole. Makkarinkin tietsikat vallanneet jne :p Ei nuo koneet ehkä tykkäis mun kangasvarastonkaan vieressä viettää aikaansa. Sanois äkkiä köh. Ja kissa vois olla aika möks jos joutus tuosta raapimapuustaan (ainut sen mielestä tarpeeks korkea paikka koko kämpässä) luopumaan. Vois lähteä loputki olkkarin tapetista irti siinä kohti (mikä tollases kohokuvioidus tapetis on kun se pitää repiä irti, mut kaikki muut tapetit saa olla ihan rauhassa?).
 
Kirskis Ensinnäkin kiitokset päivityksestä! ja ovislimoista kun kyselit, niin tässä kierrossa kun tikutin niin 1-2 päivää ennen kun testiin tuli plussa niin oli jotain limoja havaittavissa. Jostain oon myös lukenut et limat enteilee ovista eli ovis olis jokusen päivän päästä.

Täällä juhannusta odotellaan ja menkkoja.. Täällä tarkotus lähteä kaveriporukalla mökille ja aion juoda siideriä! piste. Menkat ne sieltä kuitenkin alkaa juhannuksen aikana. Enkä aio edes ennen juhannusta testata. Tänään siis kp 28, ja viime kierto oli 29. Tosin se ollut lyhin, sitä edeltäneet 31-33pv. Mutta näin oon päättäny toimia, saa syyllistää ken haluaa, en pahastu :) Millasia juhannuksia muilla tiedossa?? :)
 
Mistä tätä verta oikein riittää???
Holisee vaan. Alkaa oikeasti tympii ko kesä ei mennytkää niinko haaveilin.
Aattelin, että olen superaktiivinen ja tehokas, Posahdan paksuks tosta noin vaan.

REALITY: En ehi tekee mitää ko koko ajan joku haluaa seuraa johonki. Koko ajan kamalaa lamppaamista kylillä ja vieraita tukkii ovista ja ikkunoista. Mie haluaisin vain olla rauhassa. Puhelin pirisee jatkuvasti. Alkaa tökkimään muut työttömät ko ne ei tajua, että kaikki työttömät ei halua kaveria koko ajan. Ne haluais tehä omia juttuja omissa oloissansa. piste.

Muutenkaan ole mikään sosiaalinen ihminen nii ei ole menny yhtää päivää, ettei joku soita vartin välein tai tule kylään kutsumatta. ARGHHH!!!!!

Yritän chillata nyt ton lapsihaaveen kanssa. Jussin jälkee loppuu rööki ja hommaan taas salikortin. Yritän syödä sit terveellisemmin ja kaikkea sellasta. Uskoo ken haluaa, että onnistuu :D
 
  • Tykkää
Reactions: Mircea
Pahoittelut taas kerran pettymään joutuneille, millimolli, Epa_88, -Liv- ja pikkumy :(

Minut vois kuitenkin päivittää jo sinne vauvantekohommiin, ainakin kiertopäivät, koska olis kiva kuitenkin seurata niitä päiviä vähän jo, mutta jos jättää sen yrityskierron tyhjäksi vielä, onnistuisko? Eli:

Selia.........25....................................24/27-32.........1.7.


En ollut varma tuosta jännäpäivästä, että mitä sillä tarkotettiin, mutta mä nyt laitoin mun pisimmän kierron mukaan viimeistä kiertopäivää seuraavan päivän. (olipa selkeesti selitetty). Mutta siis ajattelin sen niin, että tuona päivänä pitäs viimestään alkaa menkat, jos ei ole raskaana, tai muuten tulee pitempi kierto kun koskaan aiemmin.

Hauskaa mökkijuhannusta Juliane! Ja hauskaa juhannusta toki muillekin! Saatanpa itse kyllä täällä ketjussakin vielä juhannuksen aikanakin piipahtaa, kun meille taitaa tulla ihan kaupunkijuhannus tänä vuonna. Ja varmaan aika rauhallisissa merkeissä menee. Riippuu vähän säästäkin mitä tehdään.

pikkumy, mulle on kans tuttu tuo täällä-pitäs-siivota-kaappeja-tunne. On niin vähän säilytystilaa ja kuitenkin sitä säilyttää jostain syystä kaikkea turhaakin noissa kaapeissa tilaa viemässä. Jos ei ole vuoteen tarvinnu, niin vois heittää pois/laittaa kiertoon, eiks se jotenkin niin mene...
 
Viimeksi muokattu:
Täällä juhannus menee anopin luona. Hänellä on takapihallaan lappalaiskota, joten teleporttaamme itsemme lappiin. Sillein nimittäin käy aina, kun astuu kodan ovesta sisään ja sitten kun astuu sieltä ulos niin tulee sellainen "WOT?! Oonko mie lappeenrannassa sittenkin?" : )
Alkoholista en vielä tiedä. Rahatilanne niin paska, kiitos sossu ynnämuut mukavat laitokset kuten KELA. Työttömän arki, ah. Mutta ainakin hyvää ruokaa ja seuraa tiedossa. Se on pääasia!

Olen itse tässä mietiskellyt, että nyt jos ei tärppää niin se ois sitten vuosi yritystä takana. Tässähän meinaa itku päästä, kun sain tuossa about tunti sitten kuulla ystäväni tehneen positiivisen raskaustestin. Jälleen kerran tietenkin näitä kohtaloita, että "Eihän me edes olla haaveiltu lapsesta, mutta onpas ihanaa että tämä tapahtui näinkin kivuttomasti" Noh. Ystäväni sitten tuon sanottuaan meni aika hiljaiseksi, kun näki miun vaan sekoittelevan teetä kupissani.

En mie osannut riemuita, mutta onnittelin. Nielin itkuni ja totesin vaan ystävälleni, että "Jos meillä ei tässä kierrossa tärppää niin se on sitten vuosi" Siihen tää miun ystävä sitten "LOHDUTTAVASTI" (anteeksi capslock...) sanoi: "No mie pidän peukkuja teille" ... KIEHUU. Nooo.. Katsellaan. Miten jotkut osaavatkin olla noin ääliöitä?!
 
Mulla on nyt kp7 :) Täti kurvasi kylään niin ei onneksi taas venähtänyt tää kierto ja yk jo 7.

Voin joskus yrittää myös tuota päivitystä. Kopioidaan vaan toi lista ja muutetaan uudet luvut, niinkös se menee?

Ihanaa juhannusta kaikille!:wave:
 
Viimeksi muokattu:
Destello
Mircea Voi sua pientä. Ottaa itteekin niin kupoliin ku kuulee noita juttuja taas et muut ihmiset on möläytelleet mitä sattuu suustansa, ajattelematta muiden tunteita :(

ON: Sääli ettei kukaan teistä oo mun Facebookin kaverilistoilla. Olisitte nimittäin nähneet vuosisadan naapurisodan siellä, kun musta on jatkuvasti viime syksystä asti valitettu ja yritetty savustaa pihalle tästä taloyhtiöstä. Ja kaikki vain sen takia, että omistan koiran ja olen nuorin koko talossa asuvista, plus että teen pitkää päivää firmalla. Nyt vituttaa niin urakalla et päätin alkaa hakemaan uutta asuntoa, kun tällä hetkellä olen häätöuhan alla syksyyn asti. Ja arvatkaapa mistä tämä häätöuhka sai alkunsa?

Siitä että käyn suihkussa firmalta tullessani (yleensä yöllä pääsen pois, joka tapauksessa kuitenkin hiljaisuuden jälkeen). Suihkussa käyminenhän on nykyään jopa laillista mihin vuorokauden aikaan tahansa, ja meikäläinen saa häätövaroituksen siitä syystä etten viitsi mennä nukkumaan paskaisena ja öljyisenä. Kiitos, naapurit. Minäkin muistelen teitä hyvällä.

kp 28/28 -> viimeistään maanantaina testailen, vaikka olo onkin semmoinen ettei tärppi ole käynyt.
 
Hei kaikille! Kauheeta kun loma loppui ja enkä tehnyt niitä asioita jotka oli tarkotus tehä loman aikana ja nyt sitten sai vetää pitkiä päiviä jotta sai rästihommat tehtyä. Samalla pitää keretä puuhastella siellä makkarin puolella. Hohho.. No en ole siis kerennyt hirveästi miettimään vauva-asioita.

Nyt on pakko myöntää että en muista mitä kaikkea ootte kirjoitelleet täällä mutta onnea jos täällä oli joku joka oli plussannu ja pahoittelut niille joille kp muuttu ykköseks. Olen joka päivä kyllä aina lukassu näitä keskusteluja läpi mutta ei oo ollu aikaa kirjoitella vastauksia.

Tänään on siis kp13. Maanantaina o-testi näytti positiivista, samoin tiistaina ja eilen viiva oli hieman haaleampi. Tänään en ole vielä testiä tehny. Kävin gynellä äsken, otettiin papa ja katsottiin ultralla että mitä sieltä näyttää. Hän sano että vielä ei ole ollu ovulaatiota ja hän suositteli että jatkan tikuttamista ja ässäilyä joka toinen päivä :) Sitä hän myös sano että ne viivat siinä o-tikussa tulee olla yhtä vahvat. Eli testiviiva tulee olla yhtä vahva kuin se kontrolliviiva silloin on se huippu. Onko teillekki sanottu nii?

Hyvää juhannusta vaan teille! :)
 
Oi, täällähän on käyny oikeen plussapuhuri! PALJON ONNEA PLUSSANNEILLE!! :heart: Olette sen ansainneet! :)

Bubble89 testiviivan pitää olla yhtä vahva tai vahvempi kuin kontrolliviivan, niin noiden mun liuskojen ohjeessa lukee.

Täällä ollaan hirveessä kesäflunssassa! Mahtaiskohan mulla olla hiiva, ku valkkari on ihan sellasta kokkareista ja sitä on tooosi paljon, mut ei kuitenkaan kutise? Tänään loppui antibioottikuuri, niin se ois kyllä ihan odotettavissa :/ Vai kertookohan tuo vain että tädin kyläily lähestyy?

HAUSKAA JUHANNUSTA KAIKILLE!! :)
 

Yhteistyössä