Menu
Kaksplus
VAUVAHAAVEET
Hedelmällisyys
Lapsettomuus
Adoptio
Ovulaatiolaskuri
RASKAUS
Raskaus viikko viikolta
Synnytys
Synnytystarinat
Raskauslaskuri
VAUVA
Imetys ja vauvan ruoka
Vauvan kehitys
Vauvan terveys
Nimikone
LAPSI
Lapsen kehitys
Lapsen terveys
Pituuslaskuri
PERHE-ELÄMÄ
Ruoka
Vaatteet ja varusteet
Koti
Vapaa-aika
Parisuhde
Työ ja raha
VANHEMMUUS
Kasvatus
Vanhemman terveys
Minun tarinani
LASKURIT
Ovulaatiolaskuri
Raskauslaskuri
Raskaus viikko viikolta
Kiinalainen syntymäkalenteri
Nimikone
Pituuslaskuri
PODCAST
KILPAILUT
BLOGIT
Menu
ETUSIVU
KESKUSTELUT
Aihe vapaa
Lapsen saaminen
Vauva ja taapero
Lapset ja teinit
Perhe-elämä
Seksi
Seksinovellit ja eroottiset tarinat
KÄYTTÄJÄT
OHJEITA
Kirjaudu
Rekisteröidy
Hae
Hae vain otsikoista
Käyttäjältä:
Hae vain otsikoista
Käyttäjältä:
Kaksplussan Keskustelupalsta
Kirjaudu
Kaksplus
VAUVAHAAVEET
Hedelmällisyys
Lapsettomuus
Adoptio
Ovulaatiolaskuri
RASKAUS
Raskaus viikko viikolta
Synnytys
Synnytystarinat
Raskauslaskuri
VAUVA
Imetys ja vauvan ruoka
Vauvan kehitys
Vauvan terveys
Nimikone
LAPSI
Lapsen kehitys
Lapsen terveys
Pituuslaskuri
PERHE-ELÄMÄ
Ruoka
Vaatteet ja varusteet
Koti
Vapaa-aika
Parisuhde
Työ ja raha
VANHEMMUUS
Kasvatus
Vanhemman terveys
Minun tarinani
LASKURIT
Ovulaatiolaskuri
Raskauslaskuri
Raskaus viikko viikolta
Kiinalainen syntymäkalenteri
Nimikone
Pituuslaskuri
PODCAST
KILPAILUT
BLOGIT
Lapsen saaminen
Esikoishaaveista 2011 & 2012 plussanneet
JavaScript is disabled. For a better experience, please enable JavaScript in your browser before proceeding.
Vastaa viestiketjuun
Muistiinpanot
<p>[QUOTE="viida, post: 26274251, member: 67758"]</p><p>Tässä ihan järkky pitkä synnytyskertomus, en oikein tiennyt mistä lyhennellä, pahoittelut!</p><p></p><p>Pikku- Eskimon syntymä 9.5.2012 klo 00.43 rv 41+2 3565g, 49cm, pipo 35cm</p><p></p><p>Maanantai aamuna 7.5. klo 8 kirjauduin taas osastolle parin kotiloma päivän jälkeen kun käynnistyksen aloittamisesta on 8 päivää. Aamupalan jälkeen lääkäri tutki tilanteen. Olin edelleen samassa eli nippa nappa sormelle auki ja kanavaa jäljellä 1,5cm. Päätti että jatketaan cytotecilla ja sanoi että nyt sitten yritetään tosissaan saada synnytys käyntiin tämän tai viimeistään huomisen aikana.</p><p></p><p>Cytotecilla ei taaskaan juuri vaikutusta ollut ja tilanne oli lounaan noin klo 14 jälkeen edelleen sama jolloin kaksi lääkäriä päätti että kokeillaan ballonkia joka asennettiinkin saman tien. Laitto eikä mikään muukaan vaihe ballongissa sattunut eikä tuntunut edes inhottavalta, ainoastaaan vessakäynnit oli hankalia kun katetri oli kiinni reidessä josta ballonkia aina kiristettiin. </p><p></p><p>Ballongin kanssa meni koko loppupäivä ja lääkäri oli luvannut että kun ballonki itsestään sitten jossain vaiheessa ulos tulee niin sitten aletaan katsoa synnytyssalipaikkaa ja tarvittaessa vauhditetaan oksitosiini tipalla. Kymmenen aikaan illalla se sitten tipahti vessakäynnin yhteydessä ja into oli valtava! Kätilö kuitenkin toppuutteli ja sanoi että yöllä ei enää aleta käynnistää kun supistuksia ei itsestään tullut että odotetaan aamuun.</p><p></p><p>Aamulla lääkäriä sai odottaa ikuisuudelta tuntuvan ajan ja kun vihdoin päästiin tutkimaan, olin kahdelle sormelle eli noin kolme senttiä auki ja kanava lähes hävinnyt ja tuntui tukkaa!!! Eli kalvot oli jo puhki ja aamupalaa syödessä tuntunut lorahdus oli ollut lapsivettä! Alettiin odottaa supistuksia mutta jos ei lounaan jälkeen ole kuulunut niin saliin ja vauhditukseen. Lounaan jälkeen kerrotaan että saliin pääsee kun ei supistuksia kuulu kuin harvakseltaan ja kivuttomia.</p><p></p><p>Noin klo 13.30 pääsemme saliin ja samantien minut pistetään oksitosiini-tippaan ja melkein välittömästi alkaa kipeitä supistuksia tulla mutta ne vain ei näy piirtyvän käyrille. Supistuksia tulee reilun tunnin ajan 3-4min välein ja lääkäri päättää laittaa vauvan päähän pinnin ja samalla supistusanturin kohtuun kun käyrille ei edelleenkää näy kunnolla mitään. Alan myös olla jo aika kipeä ja en ole vielä saanut kipulääkettä.</p><p></p><p>Heti kun anturit on paikallaan alkaa homma luistaa ja kunnon supistukset näkyvät vihdoin muillekin ja tulevat säännöllisinä 3min välein. Oksitosiinia säädellään edestakaisin, se oli hetken pois päältä vauvan sydänäänten takia mutta muuten annostusta nosteltiin tasasesti. Ensimmäisen kipulääkkeen taisin saada neljän jälkeen, oksynormia joka toimi tosi hyvin vieden pahimman kivun pois ja loput pystyin hallitsemaan hengityksellä ja tens-laitteella.</p><p></p><p>Ehkä noin seittemän aikaan kun pyysin lisää kipulääkättä kätilö tarkisti kohdunsuuntilanteen ja olin reilun 3cm auki joten he suosittelivat epiduraalin laittoa tässä vaiheessa vaikka itse oli sitä mieltä että oksynormi olisi vielä riittänyt mutta kun sen jälkeen ei pariin tuntiin pysty epiä laittamaan niin päädyttiin sitten siihen.</p><p></p><p>Anestesialääkäri saapui laittamaan epiä ja onnistuikin siinä mielestään hyvin ja laitto ei sattunut. Kuitenkin ensimmäisen annostuksen aikana kerroin että jaloista lähti tunto kokonaan ja he jäivät seuraamaan tilannetta ja kun en pystynyt kääntymään enkä liikuttamaan enää käsiäkään alkoivat huolestua. Naureskelin kun käänsivät minua että tuntuu kuin leijuisin ilmassa ja olo oli kuin höyhenellä. Anestesialääkäri vain totesi minun olevan yliherkkä puudutteelle ja lähti.</p><p></p><p>Siinä vaiheessa kun kerroin että huulet alkavat mennä tunnottomiksi ja hengitys on aika vaikeaa alkoi hoitajiin ja lääkäreihin tulla liikettä. En tiedä mitä kaikkee ehtivät tehdä, mutta tippoja ilmestyi useita lisää ja kuulin kun lääkäri sanoi että täysillä nyt se tippa, meneekö jo täysillä? Olo alkoikin helpottaa jo aika nopeasti vaikka säikähdyskin oli melkoinen.</p><p></p><p>Puudutus kuitenkin oli niin totaalinen että tämän jälkeen en tuntenut enää mitään. En ainuttakaan supistusta joita kuulemma tuli maksimi voluumilla minuutin välein tai siis väliä ei enää ollut. Pikkuhiljaa illan aikana tunto alkoi palautua käsiin ja jopa jalkoihinkin mutta hirveä tärinä jäi päälle ja vauvan sydänäänet huitelivat tosi korkealla.</p><p></p><p>Jossain vaiheessa iltaa mittasivat kuumeen ja yli 38 näytti mittari ja crp reilun 50. Aloin jo aavistella mihin tässä vielä päädytään. Klo 23 aikaan lääkäri kävi tutkimassa kohdunsuun tilanteen ja olin nihkeästi 4cm auki. Sanoi että oksitosiini täysille ja jos tunnin päästä tilanne ei ole edennyt yhtään niin sektio on järkevin vaihtoehto.</p><p></p><p>Aikaa ei kuitenkaan ollut kulunut kuin 45min kun seuraava tutkimus jo tehtiin ja ei muutosta ja leikkauspäätös tehtiin samantien. Itkun keskeltä kuulin selitettävän käytännön asioita mistä en muista taivaallistakaan, ainoastaan sen ettei mies saanut tulla mukaan. 00.15 minut lähdettiin viemään leikkuriin ja mies jäi surkean näköisenä odottamaan vauvaa.</p><p></p><p>Puolen maissa alkoi itse leikkaus ja puudutteena spinaali. Jossain vaiheessa kuulen kun lääkäri sanoo että kohtu on jo osittain veltto, ei olisi kestänyt enempää supistuksia. Leikkaus oli aika runnomista ja heiluin puolelta toiselle kun lääkärit vääntelivät vauvaa ulos. 00.43 kuuluu parkaisu ja tyttö syntyy. Pienen putsauksen jälkeen näyttävät hetken minulla vauvaa ja lähtevät sitten viemään vastasyntyneiden teholle ja isän luo.</p><p></p><p>Minua parsitaan kasaan tunnin verran ja kesken kaiken leikkaava lääkäri joutuu lähteä imukupilla auttamaan toiseen saliin vauvan ulos. Makaan pöydällä maha auki. Kun lääkäri tulee takaisin alkaa spinaalin vaikutus lakata ja yritän tästä kertoa heille. Kun sitten vihdoin saavat minut kasaan ja sanovat että nostavat jalkani nyt pödältä niin ilmeet olivat näkemisen arvoiset kun nostin jalkani itse kun puudutteen vaikutusta ei enää ollut ollenkaan. Ehkä siinä vaiheessa vasta uskoivat että puudute oli tosiaan lakannut toimimasta. Varsinaista kipua en kuitenkaan onneksi ehtinyt tuntea.</p><p></p><p>Heräämössä laittavat epiduraalia kipulääkkeeksi jolloin vasen jalka menee taas aivan tunnottomaksi enkä pysty sitä liikuttamaan. Anestesialääkäri saapuu paikalle ja toteaa että hän on pistänyt neulan aluperin liian pitkälle ja epiduraalia on tihkunut spinaalikanavaan josta johtui se kokovartalo puudutustila ja nyt myös tuo jalan puutuminen. Tämän takia olen heräämössä tuplasti vaadittavan ajan ja hermoja alkaa kiristää ja itkeskelen kun en pääse näkemään vauvaa ja miestä.</p><p></p><p>Vihdoin puoli kuuden jälkeen pääsen pois heräämöstä ja minut viedään miehen ja vauvan luo teholle. Saan tunnin verran olla vauva sylissä ja tutustua ja halia. Siitä minä jatkan osastolle ja mies lähtee nukkumaan.</p><p></p><p>Vauvan saan vierihoitoon 1,5 vrk iässä kun tulehdunarvot alkavat laskea. Itsellä vointi olisi muuten hyvä mutta spinaalipäänsärky yltyy sietämättömäksi ja veripaikka tehdään lopulta kahteen kertaan ennen äitienpäivän kotiutusta. </p><p></p><p>Kaikkiaan synnytyksestä ei jäänyt mitään kauhukuvia vaikka lähes kaikki mitä voi mennä pieleen myös meni. Olisin myös kuvitellut että sektiosta olisi ollut kipeämpi, mutta itse leikkaushaava ei juuri ole vaivannut. Vauhti ei päätä huimaa mutta hitaasti kun touhuaa pystyy jo tekemään kaikki ihan normaalisti.</p><p></p><p>Synnytksen kestoa ei oo merkitty mihinkään ja vähän vaikeaa sitä aikaa olisikin laittaa mutta lapsivesien menosta meni 17h syntymään.</p><p></p><p>viida ja pieni prinsessa 7vrk :heart:</p><p>[/QUOTE]</p>
[QUOTE="viida, post: 26274251, member: 67758"] Tässä ihan järkky pitkä synnytyskertomus, en oikein tiennyt mistä lyhennellä, pahoittelut! Pikku- Eskimon syntymä 9.5.2012 klo 00.43 rv 41+2 3565g, 49cm, pipo 35cm Maanantai aamuna 7.5. klo 8 kirjauduin taas osastolle parin kotiloma päivän jälkeen kun käynnistyksen aloittamisesta on 8 päivää. Aamupalan jälkeen lääkäri tutki tilanteen. Olin edelleen samassa eli nippa nappa sormelle auki ja kanavaa jäljellä 1,5cm. Päätti että jatketaan cytotecilla ja sanoi että nyt sitten yritetään tosissaan saada synnytys käyntiin tämän tai viimeistään huomisen aikana. Cytotecilla ei taaskaan juuri vaikutusta ollut ja tilanne oli lounaan noin klo 14 jälkeen edelleen sama jolloin kaksi lääkäriä päätti että kokeillaan ballonkia joka asennettiinkin saman tien. Laitto eikä mikään muukaan vaihe ballongissa sattunut eikä tuntunut edes inhottavalta, ainoastaaan vessakäynnit oli hankalia kun katetri oli kiinni reidessä josta ballonkia aina kiristettiin. Ballongin kanssa meni koko loppupäivä ja lääkäri oli luvannut että kun ballonki itsestään sitten jossain vaiheessa ulos tulee niin sitten aletaan katsoa synnytyssalipaikkaa ja tarvittaessa vauhditetaan oksitosiini tipalla. Kymmenen aikaan illalla se sitten tipahti vessakäynnin yhteydessä ja into oli valtava! Kätilö kuitenkin toppuutteli ja sanoi että yöllä ei enää aleta käynnistää kun supistuksia ei itsestään tullut että odotetaan aamuun. Aamulla lääkäriä sai odottaa ikuisuudelta tuntuvan ajan ja kun vihdoin päästiin tutkimaan, olin kahdelle sormelle eli noin kolme senttiä auki ja kanava lähes hävinnyt ja tuntui tukkaa!!! Eli kalvot oli jo puhki ja aamupalaa syödessä tuntunut lorahdus oli ollut lapsivettä! Alettiin odottaa supistuksia mutta jos ei lounaan jälkeen ole kuulunut niin saliin ja vauhditukseen. Lounaan jälkeen kerrotaan että saliin pääsee kun ei supistuksia kuulu kuin harvakseltaan ja kivuttomia. Noin klo 13.30 pääsemme saliin ja samantien minut pistetään oksitosiini-tippaan ja melkein välittömästi alkaa kipeitä supistuksia tulla mutta ne vain ei näy piirtyvän käyrille. Supistuksia tulee reilun tunnin ajan 3-4min välein ja lääkäri päättää laittaa vauvan päähän pinnin ja samalla supistusanturin kohtuun kun käyrille ei edelleenkää näy kunnolla mitään. Alan myös olla jo aika kipeä ja en ole vielä saanut kipulääkettä. Heti kun anturit on paikallaan alkaa homma luistaa ja kunnon supistukset näkyvät vihdoin muillekin ja tulevat säännöllisinä 3min välein. Oksitosiinia säädellään edestakaisin, se oli hetken pois päältä vauvan sydänäänten takia mutta muuten annostusta nosteltiin tasasesti. Ensimmäisen kipulääkkeen taisin saada neljän jälkeen, oksynormia joka toimi tosi hyvin vieden pahimman kivun pois ja loput pystyin hallitsemaan hengityksellä ja tens-laitteella. Ehkä noin seittemän aikaan kun pyysin lisää kipulääkättä kätilö tarkisti kohdunsuuntilanteen ja olin reilun 3cm auki joten he suosittelivat epiduraalin laittoa tässä vaiheessa vaikka itse oli sitä mieltä että oksynormi olisi vielä riittänyt mutta kun sen jälkeen ei pariin tuntiin pysty epiä laittamaan niin päädyttiin sitten siihen. Anestesialääkäri saapui laittamaan epiä ja onnistuikin siinä mielestään hyvin ja laitto ei sattunut. Kuitenkin ensimmäisen annostuksen aikana kerroin että jaloista lähti tunto kokonaan ja he jäivät seuraamaan tilannetta ja kun en pystynyt kääntymään enkä liikuttamaan enää käsiäkään alkoivat huolestua. Naureskelin kun käänsivät minua että tuntuu kuin leijuisin ilmassa ja olo oli kuin höyhenellä. Anestesialääkäri vain totesi minun olevan yliherkkä puudutteelle ja lähti. Siinä vaiheessa kun kerroin että huulet alkavat mennä tunnottomiksi ja hengitys on aika vaikeaa alkoi hoitajiin ja lääkäreihin tulla liikettä. En tiedä mitä kaikkee ehtivät tehdä, mutta tippoja ilmestyi useita lisää ja kuulin kun lääkäri sanoi että täysillä nyt se tippa, meneekö jo täysillä? Olo alkoikin helpottaa jo aika nopeasti vaikka säikähdyskin oli melkoinen. Puudutus kuitenkin oli niin totaalinen että tämän jälkeen en tuntenut enää mitään. En ainuttakaan supistusta joita kuulemma tuli maksimi voluumilla minuutin välein tai siis väliä ei enää ollut. Pikkuhiljaa illan aikana tunto alkoi palautua käsiin ja jopa jalkoihinkin mutta hirveä tärinä jäi päälle ja vauvan sydänäänet huitelivat tosi korkealla. Jossain vaiheessa iltaa mittasivat kuumeen ja yli 38 näytti mittari ja crp reilun 50. Aloin jo aavistella mihin tässä vielä päädytään. Klo 23 aikaan lääkäri kävi tutkimassa kohdunsuun tilanteen ja olin nihkeästi 4cm auki. Sanoi että oksitosiini täysille ja jos tunnin päästä tilanne ei ole edennyt yhtään niin sektio on järkevin vaihtoehto. Aikaa ei kuitenkaan ollut kulunut kuin 45min kun seuraava tutkimus jo tehtiin ja ei muutosta ja leikkauspäätös tehtiin samantien. Itkun keskeltä kuulin selitettävän käytännön asioita mistä en muista taivaallistakaan, ainoastaan sen ettei mies saanut tulla mukaan. 00.15 minut lähdettiin viemään leikkuriin ja mies jäi surkean näköisenä odottamaan vauvaa. Puolen maissa alkoi itse leikkaus ja puudutteena spinaali. Jossain vaiheessa kuulen kun lääkäri sanoo että kohtu on jo osittain veltto, ei olisi kestänyt enempää supistuksia. Leikkaus oli aika runnomista ja heiluin puolelta toiselle kun lääkärit vääntelivät vauvaa ulos. 00.43 kuuluu parkaisu ja tyttö syntyy. Pienen putsauksen jälkeen näyttävät hetken minulla vauvaa ja lähtevät sitten viemään vastasyntyneiden teholle ja isän luo. Minua parsitaan kasaan tunnin verran ja kesken kaiken leikkaava lääkäri joutuu lähteä imukupilla auttamaan toiseen saliin vauvan ulos. Makaan pöydällä maha auki. Kun lääkäri tulee takaisin alkaa spinaalin vaikutus lakata ja yritän tästä kertoa heille. Kun sitten vihdoin saavat minut kasaan ja sanovat että nostavat jalkani nyt pödältä niin ilmeet olivat näkemisen arvoiset kun nostin jalkani itse kun puudutteen vaikutusta ei enää ollut ollenkaan. Ehkä siinä vaiheessa vasta uskoivat että puudute oli tosiaan lakannut toimimasta. Varsinaista kipua en kuitenkaan onneksi ehtinyt tuntea. Heräämössä laittavat epiduraalia kipulääkkeeksi jolloin vasen jalka menee taas aivan tunnottomaksi enkä pysty sitä liikuttamaan. Anestesialääkäri saapuu paikalle ja toteaa että hän on pistänyt neulan aluperin liian pitkälle ja epiduraalia on tihkunut spinaalikanavaan josta johtui se kokovartalo puudutustila ja nyt myös tuo jalan puutuminen. Tämän takia olen heräämössä tuplasti vaadittavan ajan ja hermoja alkaa kiristää ja itkeskelen kun en pääse näkemään vauvaa ja miestä. Vihdoin puoli kuuden jälkeen pääsen pois heräämöstä ja minut viedään miehen ja vauvan luo teholle. Saan tunnin verran olla vauva sylissä ja tutustua ja halia. Siitä minä jatkan osastolle ja mies lähtee nukkumaan. Vauvan saan vierihoitoon 1,5 vrk iässä kun tulehdunarvot alkavat laskea. Itsellä vointi olisi muuten hyvä mutta spinaalipäänsärky yltyy sietämättömäksi ja veripaikka tehdään lopulta kahteen kertaan ennen äitienpäivän kotiutusta. Kaikkiaan synnytyksestä ei jäänyt mitään kauhukuvia vaikka lähes kaikki mitä voi mennä pieleen myös meni. Olisin myös kuvitellut että sektiosta olisi ollut kipeämpi, mutta itse leikkaushaava ei juuri ole vaivannut. Vauhti ei päätä huimaa mutta hitaasti kun touhuaa pystyy jo tekemään kaikki ihan normaalisti. Synnytksen kestoa ei oo merkitty mihinkään ja vähän vaikeaa sitä aikaa olisikin laittaa mutta lapsivesien menosta meni 17h syntymään. viida ja pieni prinsessa 7vrk :heart: [/QUOTE]
Esikatsele
Nimimerkki
Varmistus
Järjestä seuraavat numerot pienimmästä suurimpaan: 3 6 1
Lähetä vastaus
Uusimmat
Luetuimmat
Kuumimmat
Uusimmat
Näytä kaikki
1.
MAGA2024 🇺🇸🇺🇸🇺🇸
1 min sitten
vierailija
0 Viestiä
Aihe vapaa
2.
"Donald Trump on saamassa suurimman osan vaa'ankieliosavaltioista ja siten voittamassa koko presidenttikisan."
2 min sitten
vierailija
0 Viestiä
Aihe vapaa
3.
USA presidentinvaalin tulos
Tänään 05:11
Johnny Appleseed
7 Viestiä
Aihe vapaa
4.
Ulkopolitiikasta on kiinnostunut vain 4% amerikkalaisista äänestäjistä
Tänään 01:00
vierailija
0 Viestiä
Aihe vapaa
5.
Marinin hallitus otti kriiseissä velkaa 10 mrd eurossa vuosittain, Orpon hallitus ottaa velkaa 13 mrd euroa vuosittain
Eilen 21:38
vierailija
2 Viestiä
Aihe vapaa
6.
"Sarvipäät" on aktivoitu, mitähän tästäkin taas tulee?
Eilen 20:29
vierailija
5 Viestiä
Aihe vapaa
7.
Tänä iltana Trumpista tulee presidentti!
Eilen 20:29
vierailija
3 Viestiä
Aihe vapaa
8.
USAn pörssikurssit ovat tänään vaalipäivänä isossa nousussa ja se on aiemmin ennustanut republikaanien voittoa
Eilen 20:24
vierailija
1 Viestiä
Aihe vapaa
Luetuimmat
1.
Seksihaluissa on eroja sukupuolten välillä
Started by Johnny Appleseed
Maanantai klo 22:43
Luettu: 838
Aihe vapaa
2.
Setis lienee ainoa mies palstalla, joka on saanut naiseltaan tämän hauskan ja vihjailevan videon. (Ekko ja Alepa voivat sivuuttaa tämän ketjun 🤣)
Started by vierailija
Maanantai klo 00:02
Luettu: 814
Aihe vapaa
3.
Ollaanko me joku Yhdysvaltojen osavaltio?
Started by vierailija
Eilen 08:17
Luettu: 689
Aihe vapaa
4.
"Taloustieteilijöillä on nyt suomalaisille hyviä uutisia"
Started by vierailija
Sunnuntai klo 23:17
Luettu: 584
Aihe vapaa
5.
Trump: ”Minua ei haittaisi, jos joku ampuisi kampanjatilaisuudessa paikalla olevia toimittajia”. Palstan Trump-fanit, onko OK sanoa noin?
Started by vierailija
Sunnuntai klo 23:27
Luettu: 562
Aihe vapaa
6.
Miten oikeasti pärjäisitte pidemmän sähkökatkon yli?
Started by vierailija
Sunnuntai klo 12:23
Luettu: 380
Aihe vapaa
7.
Trumpin onnitteluketju 2024🇺🇸
Started by vierailija
Maanantai klo 20:42
Luettu: 316
Aihe vapaa
8.
Helsingin käräjäoikeus tuomitsi Ousman Ceesayn, 33, viideksi vuodeksi vankeuteen lapsenrai.skauk.sesta
Started by vierailija
Sunnuntai klo 14:42
Luettu: 310
Aihe vapaa
Kuumimmat
Näytä kaikki
1.
USA presidentinvaalin tulos
Latest: vierailija
1 min sitten
Aihe vapaa
2.
MAGA2024 🇺🇸🇺🇸🇺🇸
1 min sitten
Aihe vapaa
3.
K/B-komposti
1 min sitten
Aihe vapaa
4.
"Donald Trump on saamassa suurimman osan vaa'ankieliosavaltioista ja siten voittamassa koko presidenttikisan."
2 min sitten
Aihe vapaa
5.
Neuvoja naiset! Miten saada 5-vuotias poikamme leikkimään ja olemaan pelkäämättä yksin jäämistä..
25 min sitten
Aihe vapaa
6.
Voisiko joku auttaa?
33 min sitten
Aihe vapaa
7.
Lähetä terveisesi kaipaamallesi ihmiselle yöketju
35 min sitten