♥ Esikoisesta haaveilijat ♥

Pitkästä aikaa minäkin eksyn kommentoimaan. Eipä mitään ihmeempää tänne oikeastaan kuulu, kaikenlaista muuta ollut mielessä niin alkukierto on mennyt taas äkkiä. Tänään havahduin siihen että on jo kp14 ja täytyy ruveta ovista metsästämään :D

Helpommin sanottu kuin tehty mutta koita @Myrsky10 odotella ihan rauhassa :p Jospa ne viivat vielä lähtisi vahvistaman :love:

Minusta Jaakkolan kirjat ovat mielenkiintoisia! @tilliina ei kannata sentään stressaamaan ruveta.. itse ainakin olen yrittänyt tehdä pikkuhiljaa muutoksia parempaan suuntaan mm. ruuan, liikunnan, unen ja stressin hallinnan suhteen. Uskon, että niillä voi oikeasti olla merkitystä raskauden alkamiseen :rolleyes: ja siis hyvähän se on pyrkiä terveellisyyteen muutenkin. Maalaisjärkeä kuitenkin käyttäen ;)

@Myrsky10 ihanaa!! Vahvistumisia vaan! :love::love:

@Paputoive juu edullisemmin. Äitin kollega ultrasi mutta äitikin oli paikalla. Tällä hetkellä äitini ainoa joka edes tietää koko asiasta. Ajateltiin pitää omana tietonamme siihen asti että ollaan vähän turvallisemmilla vesillä. :love: Ehkä koko asia konkretisoituu kunhan saadaan sykekin mukaan. :love:

En tiedä, johtuuko nyt tästä raskaudesta vai mistä, mutta iham hillitön väsymys tullut. Vaikka kuin nukkuisi 8-10h yössä ja säännöllisin kellonajoin, niin koko päivä menee haukotellessa. Toisaalta jos pikkuinem vaan pysyy matkassa niin olen valmis haukottelemaan vaikka 9kk jos se niin vaatii.:D

• Tykkää
Reactions: Myrsky10
@Hope- Kyllähän se tosiaan oli mielenkiintoinen kirja, kahlasin sen jo loppuun. Mutta väkisinkin siinä alkoi vertaamaan omia elintapojaan hänen suosituksiinsa :D ja mielessä kävi jopa ajatus, että pitääkö yrittämistä siirtää tuonnemmaksi, kun en kuitenkaan varmaan aivan priimakunnossa ole, vaikka normiterveellisesti elänkin. Jäi vaan mieleen se, kun hän kirjoitti, että "onneksi" ensimmäinen raskaus meni kesken, kun ei ollut valmistellut kehoaan ennen sitä kunnolla. Aika karua, sanoisin. Mutta toki olen itsekin terveellisen elämän kannalla, ei se koskaan ole huono. Mietin vain, että eikö mikään riitä :unsure:

@Myrsky10 oi kuulostaa hyvältä! Toivotaan, että vahvistuu vielä :love:

@Suikku1 tuo väsymys on tuttua täälläkin, oltiin raskaana tai ei :ROFLMAO:

Määki alotin testailun eilen. Eilen aamulla herkempi testi näytti ehkä jotain, miehen sanoin: "kyllä siinä jotain on, jos oikein kuvittelee" :D tänään kuitenkin näytti negaa. Huomenna viimeistään menkkojen pitäisi saapua, niin testaan lauantaina seuraavan kerran jos on tarvis. :poop:

• Tykkää
Reactions: Myrsky10
N93
Hauska ku kehutte kärsivälliseksi, näkisitte miten oon hyppiny seinille tän asian kans :rolleyes: nyt tosin vähän seesteisempi kausi, kun ei usko enää mahdollisuuksiin.
Äkkiä se joulukuu on niin sitte soittelemaan. Aika menee niin nopeesti. Syyskuussa ois ollu laskettuaika, sillon km yhteydessä aattelin et oisimpa ennen sitä raskaana, ku siihen on niin pitkä aika. Siihen on 2kk aikaa :poop::eek:

N93
ja täytyy myöntää, ku puhetta noista elintavoista niin itellä ei oo kyllä hetkeen ollu suurta motivaatiota napsia kilokaupalla vitamiinejä ja kieltäytyä viinilasillisesta.. Ehkä alan taas jossain välissä skarppaan, tuntuu vaan niin turhalta :D

@Jennipä mulla ois LA kesäkuun alkupuoliskolla jos heti tärppäisi. Toivotaan et oot sitten mua kuukautta tai kahta edellä :whistle:

Mies muuten kävi tänään antamassa simppatestin. Tulokset tulee ilmeisesti jo ensi viikolla, jos nyt sain miehen puheista oikean käsityksen.. Mun pitäisi varailla aikaa niihin verikokeisiin ensi viikon aikana ja ehkä siihen aukkariinkin. Aukkari ei tosin houkuta yhtään ku oon netistä lukenu kauhutarinoita o_O

Onnea @Myrsky10 ja @Edith_87 :love::love::love:

@N93 en mäkään oo jaksanut välittää vitamiineista parin ekan kierron jälkeen. Nyt sitten tuli innostus, kun on muutenkin kriisi epäterveellosten syömistottumusten ja painon kanssa ja sitten tietty, kun on vika luomukierto. Mut jää kyllä tämän kierron jälkeen osa napeista pois, sitä mukaan kuin loppuvat, ei tätä jaksa kauaa napsia yhtä ja toista lisäravinnetta monesta purkista.

@Edith_87 on kyllä päivänselvä viiva! (y) Kovasti onnea ja tarrasukkia pikkuiselle että pysyy matkassa.

Huoh.. Me otettiin äsken vähän miehen kans yhteen. Mä oon hirveä stressaaja ja mietin koko ajan entä jos. No mies taisi hieman turhautua... Ymmärrän kyllä että ärsyttää kun toinen roikkuu hihassa "mitä jos... Entä jos... Jos ei onnistukkaan". Täytyy yrittää rauhottua nyt.:unsure:

@N93 meillä mies alkoi puhua, että jospa jätettäisiin kokonaan alkoholi pois yrityksen ajaksi.. itse mietin just tuota, että sitten kun yritys venyy, niin mitä järkeä on elää kuin nunnaluostarissa kun sitten raskautuessa ei voi edes juoda sitä yhtä lasillista. Ja kauhea selittely olisi sitten kaikille, kun en ole yhtä ihmistä lukuunottamatta edes puhunut koko yrityksestä. Ja siis tähän asti en oo ikinä lasiin sylkenyt, vaikka sivistyneesti pari lasia kerralla meneekin vaan.

Katsoin tänään Sokoksella jotain raskausvitamiineja, ihan kauhean hintaisia! Ei minulla ainakaan ole varaa noita montaa kuukautta popsia.

@tilliina justiin nuo "onneksi sain keskenmenon" -jutut alkaa mulle olla sitä osastoa, että yli menee.

Oon lukenut myös täälläkin mainitun Liiku läpi raskauden. Se oli kyllä hyvä kirja, toki siinäkin kerrottiin, että lantionpohjan lihaksia pitäisi treenata ainakin vuosi ennen raskautta.

N93
ja anteeksi nyt jos tää jotain loukkaa, ei oo tarkoitus, mut ku Suomen tämän hetken huostaanottotilastoja kattoo niin vaikuttaa siltä, että sen lapsen sais parhaiten ku vetäis kaiken ihan lekkeriksi :confused: Tuskin mitkään huumeäidit paljon ovistestejä uittele:poop: tai mistäpä minä tiiän:rolleyes:

• Tykkää
Reactions: Edith_87
N93
@Bluebelle juu mulla on ollu tapana polttaa viihteellä ollessa tupakka tai pari, sen lopetin kokonaan puoleksi vuodeksi. Joulukuussa päätin pitää joulutauon tästä touhusta, join viiniä ja siinä samalla sauhuttelin. ja PAM, kohtalon ivaa; tulin raskaaksi. Joka tosin meni kesken mutta kumminki

@Eela- Maaliskuun puoleen väliin näyttäisi menevän.

Ja niin tyhmältä kuin se kuulostaakin niin tuli aika yllätyksenä :ROFLMAO: Oltiin molemmat gynen lannistamina heitetty pyyhe nurkkaan.

Niin ja noista kirjoista, jotka kehottaa valmistautumaan raskauteen jo vuosia etukäteen. Oleppa siinä sitten. Kokopäiväisesti saisi tehdä itseään hedelmälliseksi ja samaan aikaan ei saisi stressata ja yrittää ja lapsen pitäisi tulla sillain itsestään :ROFLMAO: Joo minä heittäisin kaikki niksipirkka rahastusoppaat hevon helvettiin ja keskittyisin siihen, että itsellä ja miehellä on hyvä olla.

• Tykkää
Reactions: Jennipä ja Eela-

Yhteistyössä