♥ Esikoisesta haaveilijat ♥

jonnamarjak luulis kyllä jo näkyvän testis jos menkat on 6 päivää myöhäs. Jos sulla on edelliset menkat ollu 17.10 nii miten ovulaatio on voinnu olla jo 21.10..? o_O

Mulla on nyt menosa kp29/26-31. Kauhee jännitys päällä miten käy, eilen vihlo mahaa tosi paljo mut ihan eritavalla mitä menkkojen aikaan. Ja mulla ei yleensä ennen menkkoja oo mitään mahakipuja vaan sit heti ku vuoto alkaa niin tulee kivutki. Vielä ku pari päivää jaksais oottaa!:eek:
Sitä mäkin ihmettelen että miten ovulaatio on voinu olla nuin pian?! :eek: Mutta eiköhän ne ovis testit pidä paikkaansa. Kun tein ovis testin ihan huvin vuoksi, pian kuukautisten loputtua.
 
Viimeksi muokattu:
Itse meinaankin tehdä perjantaina testin nii ehtii rauhassa eikä tartte hosua töihin. 18.10 alkoi viimeksi kuukautiset, nyt siis neljä päivää myöhässä.
Aamulla en saattanut syödä kun etoi, lounaalla vielä en saattanut kuin normaalista annoksesta syödä. Savun hajusta tuli eilen pahoinvoiva olo, sekä huomaa kuinka jotkut hajut korostuu esim, kaupassa. Aloin itkemään jumppa-ohjaajalle tunnin päätteeksi kun aloin lopuksi vähän niitä näitä juttelee. Ja valkovuotoa tulee niin et luulot välillä nytkö ne menkat alkoi. Lisäksi vielä väsymys! no eiköhän se perjantaina selvii... Toivon niin kovaa et aivan jännitän pelkkää ajatusta testin tekemisestä :/
Plussatuulia kovasti täältä puhaltelen teille :)
 
Mullakin alkoi toissapäivänä yk12. :( On tää kyllä niin p*rseestä! Tsemppiä sullekin hipeltäjä89 ja samoin Kinder_kitty!

Meillä on asiat edenneet nyt niin, että ollaan menossa lääkäriin pyytämään lähetettä tutkimuksiin. Mä alan oleen ihan väsynyt tähän yritykseen, kun ei vaan tärppää. :(
 
21.10. (kp 5) Tein ovulaatiotestin, plussa oli. 28.10 (kp 12) tuli tippa pari veren sekaista vuotoa, kiinnittyminen? En muutakaan syytä tuolle vuodolle keksi. Koskaan ei oo tullu ns. Välivuotoja (paitsi sillon ku käytin e-pillereitä n. 2 vuotta sitten). Sukupuolitaudit on pois suljettu vaihtoehto.
Nyt menossa kp 34, testi negatiivinen.
 
jonnamarjak voi olla myöskin ovulaatio vuotoa, joillakin tulee ovulaation aikaan vähäistä vuotoa näin olen lukenut ja voi ihan googletella niin löytyy enempi tietoa.

mustikk4 hyvä että ootte nyt varannu ja saaneet ajan lääkärille et asiat lähtee etenemään. Voin niin samaistua suhun ja siihen miltä tuntuu... itteeni välillä niin ahistaa mun ajatukset tästä tulevasta, vaik ei se murehtimalla parane... mutta en voi sille mitään.. välillä ajattelen et oikeesti voi käydä niin ettei hoidot tuo toivottua tulosta et ois parempi vaan varautua siihenkin. Tuo on ihan hirveä ajatus :cry: oon nyt pyrkinyt siihen että en ajattelis asioita jotka on vielä edessä.. välillä se onnistuu ja välillä ei. En mä ois osannu koskaan aatella et me jouduttas menemään lapsettomuushoitoihin.. pahinta mulle ois kuitenkin se et jos todettais että ollaan selittämättömiä.
 
Mua on kanssa Kinder_Kitty pelottanu tuo, et jos ei löydy mitään syytä miksei tärppää, sinäänsä olis helpompi, kun löytyis joku syy sille, miksi ei ole tärpänny. Vaikka toisaalta kai sillon on hyvin kuitenkin toivoa, et voi raskaus alkaa, jos ei löydy mitään vikaa?
Ihan samaa mäkin olen pelännyt, et entä jos käy niin ikävästi, ettei hoidot auta. Eihän sitä kannattaisi etukäteen murehtia ja pelätä kaikkein pahinta, kun ei voi tietää mitä tapahtuu. Onko sulla varattuna uutta aikaa gynelle? Onneksi tekin saatte aika pian lähetteen sinne tutkimuksiin ja eihän sitä koskaan tiedä, vaikka sulla lääkkeet tepsis eikä tarvis ikinä mihkään mennä. :)
Onhan se ihan kauheeta ajatella, että tässä on jo 12 menkat tullu ja melkein 11 kuukautta yritystä takana.
 
Aamulla tein testin, negatiivista näytti... :( Ens viikon keskiviikkona testi ja jos ei sittenkään mitään niin hakeudun sit lääkärille. Ärsyttää tää epätietoisuus, kun viikko sitten olisi kuukautisten pitänyt alkaa..
Tsemppiä uuteen kiertoon joutuneille ja plussatuulia.
 
likka90 no voi höh!

Mä kans miehen kans puhuin et tammikuus soitan lääkärille jos ei siihen mennes oo tärpänny. Mua kans pelottaa et mitä jos jotaki on vialla.. Ei kyllä oo helppoa... Käy niiiin kateeks semmosia jotka tulee heti raskaaks, pläääääh :(
 
Lääkärille sen takia kun ei ennen ole ollut myöhässä ja valkovuoto on runsasta ja pahanhajuista. Jos sais ensi viikolla ajan gynekologiseen tutkimukseen. Vuosi tulee täyteen maaliskuussa, niin sitten hakeudun raskautumis asian tiimoilta lääkärille, jos ei plussaa näy..
Toivottavasti teillä hipeltäjä89 tärppäis ennen tammikuuta ! :)
Kp:t ollu 25-28 välillä, nyt kp 34.
 
Mustikk4 ei oo varattuna uutta aikaa gynelle, sovittiin silloin syyskuussa, et jätän soittopyyntöä joulu/tammikuun aikana jos ei siis tärppi käy ja hän sitten tekee lähetteen. Gynen kanssa jo kyllä hieman keskusteltiin tai siis mä kysäisin häneltä et onkohan mulla mahdollisesti hormonitoiminnassa häikkää ja hän sanoi et aika todennäköistä et on.

Mulle itelle ois varmaan pahin se et jos ei syytä löytyis et miks ei raskautta kuulu sinä sitten miettis et mikä on vialla kun ei tapahdu mitään ja vuodet kuluis.. mutta tosiaan hyväpuoli tässä on se että säästää tosiaan rahaa kun ei tarvii maksaa hoidoista siis jos ois selittämätön... Mun kohdalla epäilen vahvasti että syy kyllä löytyy miks ei tärppiä käy.. hirvittää jo tuleva rahanmeno..kun raha ei tosiaan kasva puussa..mut se on sen ajan murhe. Haluan niin kovasti sen pienen nyytin edes sen yhden et kaikki keinot kyl oon valmis käyttämään ja kokeilemaan.
 
Mutta siis, mä oon ymmärtänyt, että vaikkei löytyiskään mitään selitystä sille, että raskaus ei ole alkanut, niin kyllähän ne silti tekevät niitä hoitoja Kinder_Kitty? Vai ymmärsinkö nyt oikein mitä kirjoitit? Koska onhan silloin jokin "vika", vaikkei syytä löytyiskään, kerran raskaus ei ole alkanut.
 
Mustikk4 juu siis kyllä tietysti tekevät hoitoja vaikka syytä ei löytyiskään. Tämä on varmaan kuitenkin vapaaehtoista. Jep näin mäkin ajattelen et jos ei tärppiä kuuluis ja mitään "vikaa" tai "syytä" löydy niin kyllä jossain kuitenkin mättää jos ei tärppiä kuulu. Mut siis lähinnä tarkoitin sitä et jos todetaan et ovulaatio tapahtuu ja näin..niin silloinhan raskaus on mahdollinen..mutta eipä sekään sitä tärppiä takaa..voihan kiinnittymisessä olla ongelmia.. Tää on niin monimutkasta :D se voi olla niin monesta tekijästä kiinni. Onneks on olemassa ammattilaisia joilta saa tarvittaessa apuja (y)
 
  • Tykkää
Reactions: hipeltäjä89
Heippa vaan kaikille pitkästä aikaa!

Käytiin sitten tutkimuksissa niinkuin joskus kesällä kirjottelin. Tulokset tuli ja lähete naistentautien poliklinikalle jatkotukimuksiin ja hoitosuunnitelman tekoon. Miehellä todettiin teratozoospermia, eli siittiöistä 97% epämuodostuneita. Mulle lääkäri epäili munasarjojen monirakkulaoireyhtymää, mikä on vähän hassua koska olen normaalipainoinen, ovuloin ja normaalikierto, eikä muutenkaan mitään oireita oo koskaan ollut.

Nyt sitten arvaillaan mikähän hoitomuoto meidän kohdalle napsahtaa, kun tuota mun vaivaa hoidetaan yleensä laihduttamalla ja hormoonihoidoilla jotka saa aikaan oviksen. Pelottaa vaan kaikki inseminaatiot ja koeputkihedelmnöitykset ja tietty sekin että saisin vaan hormooni lääkkeet käteen "varmuudenvuoksi" ja sitten odoteltais taas että jos se raskaus nyt sittenkin alkais joskus. :cry: Hemmetin pelottavaa, toivon koko sydämmestäni kaikille teille luomu plussia :love:
 

♥ Esikoisesta haaveilijat ♥
(lista päivitetty 24.11.2015)

Yritys päällä:
Jes94 21v (mies 23v)...................ya 3/2014​
isbee92 23v (mies 32v)................ya 7/2014
nanja_ 24v (mies 26v).................ya 10-11/2014, yk 13
Annataika 24v (mies 26v).............ya 11/2014, yk 13
Kinder_Kitty 23v (mies 25v)........ya 1/2015, yk 7
venla90 24v (mies 25) ................ya 1/2015 yk 9
Mustikk4 27v (mies 26v)..............ya 1/2015, yk 12
hipeltäjä89 26v (mies 27v)...........ya 2/2015, yk 11
likka90 24v (mies 32v).................ya 3/2015, yk 10
tiitu86 29v (mies 29v).................ya 3/2015, yk 6
Toukokuinen 27v........................ya 4/2015, yk 8
Falisa 25v (mies 25v)...................ya 4/2015
M|RA 28v....................................ya 5/2015
Paputoive 27v (mies 28v).............ya 6/2015, yk 6
ladygreen 24v (mies 25v).............ya 6/2015, yk 3
ioms 23v (mies 25v).....................ya 6/2015
Iigu 28v (mies 38v)......................ya 6/2015, yk 2
Mils 23v (mies 19v).......................ya 6/2015, yk 2
Unelmoida 26v............................ya 7/2015, yk 2
Myya 29v (mies 29v).....................ya 7/2015, yk 5
mandarina 20v (mies 24v)............ya 7/2015, yk 1
Pages 27v (mies 27v)....................ya ??, yk 4
Domellan 25v (mies 28v)..............ya 8/2015, yk 4
MerMer 23v (mies 31v).................ya 8/2015, yk 2
TTK86 29v (mies 31v)....................ya 8/2015, yk 2
Susu90 25v (mies 30v)..................ya 8/2015, yk 2
Sandzell 24v (mies 25v).................ya 8/2015, yk 3
Syli 28v (mies 38v)........................ya 9/2015, yk 1
mimosa91 24v (mies 24v).............ya 10/2015, yk 2
Moon Moth 29v (mies 39v)...........ya 11/2015, yk 2


Plussanneet:
nennsu 27v, ya 6/2015, yk 4, plussa 11/15

kelokettu 26v, ya 9/2014, yk 14, plussa 11/15
pumpulipallero 29v (mies 39v) ya 7/15, yk 4, plussa 10/15
Kuiske 25v (mies 28v) ya 8/15, yk 2, plussa 10/15
henttis 22v (mies 25v) ya 3/15, plussa 9/2015
Swipulit 26v (mies 27v) ya 9/15, yk 1, plussa 9/15
Ellanolla 32v(mies 37v) ya 6/15, yk 2, plussa 9/15
amadecasa 28v (mies 28v) ya 7/14, plussa 8/15
pirplua 24v (mies 24v) ya 6/13, plussa 7/15
Jembbba 22v (mies 25v) ya 11/14, yk 8, plussa 7/15
Mymmeli_Myy 24v (mies 24v) ya 10/14, yk 9, plussa 7/15

Varsinaista yritystä odottavat kuumeilijat:
Tanja12 20v (mies 22v) [ehkäisynä kumi/varmat päivät/keskeytetty yhdyntä]
annimaria93 21v (mies 24v) [ehkäisynä kumi/keskeytetty yhdyntä]
kuvituksia 26v (mies 27v) [ehkäisynä e-pillerit (Gestinyl)]
P-P 28v (mies 28v), ya syksyllä 2015

Taustalla:
huupelson 25v (mies 25v)............ya 11/2014, yk 13
sporttimimmi 28v (mies 38v).......ya 6/2014, yk 18

Uudet käyttäjät: Ilmoita tietosi (nimimerkki, ikä, miehen ikä, ya = yrityksen aloitus, yk=yrityskerrat) punaisella värillä mikäli halut tiedot listaan. Myös päivitykset punaisella. Jatkossa en päivittele listalle muita kuin punaiset tiedot (helpompi bongata tekstistä). :) Fontin väri vaihtuu tuolta tekstilaatikon pisarasta.​
 
Viimeksi muokattu:
Täällä meneillään kp21/31-35. Yk 6 meneillään siis ja tässä kierrossa mukana kokeena greippimehu, Gelee Royale ja foolihappo (joka ollut alusta asti). Womanlog ennusti ovista perjantaille (kp19) mutta varmaksi en osaa sanoa onko ovis ollut vaiko ei. En oo jaksanut liikaa stressata limoista ym ovistuntemuksista sen kummemmin, enkä tikuttamaankaan ole ruvennut. Talletuksia ahkerasti tehty (to,pe,la ja su), toivotaan et riittäis ja tärppi kävis, vaikka jostain syystä alkaa olla jotenki luovuttanut fiilis. Elämän muilla osa-aluilla sain yhden stressitekijän pois kun työjutuissa tapahtui toivottu muutos. Toivotaan että asialla olisi myös muita positiivisia vaikutuksia. :)

Miten muilla menee? Onko muita piinaviikkolaisia?
 
Heippa vaan kaikille pitkästä aikaa!

Käytiin sitten tutkimuksissa niinkuin joskus kesällä kirjottelin. Tulokset tuli ja lähete naistentautien poliklinikalle jatkotukimuksiin ja hoitosuunnitelman tekoon. Miehellä todettiin teratozoospermia, eli siittiöistä 97% epämuodostuneita. Mulle lääkäri epäili munasarjojen monirakkulaoireyhtymää, mikä on vähän hassua koska olen normaalipainoinen, ovuloin ja normaalikierto, eikä muutenkaan mitään oireita oo koskaan ollut.

Nyt sitten arvaillaan mikähän hoitomuoto meidän kohdalle napsahtaa, kun tuota mun vaivaa hoidetaan yleensä laihduttamalla ja hormoonihoidoilla jotka saa aikaan oviksen. Pelottaa vaan kaikki inseminaatiot ja koeputkihedelmnöitykset ja tietty sekin että saisin vaan hormooni lääkkeet käteen "varmuudenvuoksi" ja sitten odoteltais taas että jos se raskaus nyt sittenkin alkais joskus. :cry: Hemmetin pelottavaa, toivon koko sydämmestäni kaikille teille luomu plussia :love:
Zemppiä ja voimia!
 
Tääl ei mitään "uutta". tuli yhdet luomu kuukautiset ja sen jälkeen ei oo mitään jälleen tapahtunu. Odottelua odottelun perään.. En edes tiedä enää voiko sanoa et on yritys päällä vai mikä juttu.. Vuodenvaihteen jälkeen sit lääkäriin meno jos ei ala menkkoja näkymään. Sittenhän se lääköri lupaili niitä jatkotoimenpiteitä.. Mua vaivaa et miks en oo aikasemmin lopettanu sitä ehkäsyä. Jos olis vaan tienny tän aikasemmin.. HUOH..
 
Heippa kaikille!

Täällä Moonmoth hyppää ketjuun mukaan haaveilemaan. Olen 29-vuotias ja mies 32. Aloitimme yrityksen 11/2015 ja yk2 olisi nyt kun kuukautiset alkoivat tänään. Olivat viikon myöhässä ja samanaikaisesti hirveästi vahvoja oireita, että olin ihan varma että kerrasta tärppäsi. Toisin taisi käydä, ellei voisi valekuukautisista olla kyse. Tuskinpa nyt sitten. Uutta yritystä siis kehiin! :)
 
Venla90, hyvä kun ootte päässet tutkimuksiin ja asiat menee eteenpäin. Varmasti ainakin pikkusen helpottaa, kun tutkitaan ja hoidetaan, niin osaa ainakin välillä vähän huokaista tämän vauvan yrityksen suhteen. Paljon tsemppiä teille!

likka90, harmi kun menkat alkoi ja vielä antoivat sillain odottaa! Tiedän niin miltä susta tuntuu, mulla oli viime kesänä sama juttu ja niin ehti jo toivo herätä, mutta ei sittenkään. Ei yhtään kivaa! :(

Kaikille onnea tähän vauvaprojektiin! Erityisesti muillekin pitempään yrittäneille, on tää niin raskasta välillä. :unsure: Toivotaan että se plussa vielä tulee meillä kaikilla! :love:
 
Kierron loppuvaiheita elellään ja jännäillään kuin käy. Kp 28/31-35 meneillään nyt. Ei oo tietoon millon ovis oli, mutta viikonloppuisin talleteltu ahkerasti. Ei oo sen suurempia oireita ja oon yrittänyt olla ajattelmatta. Tänään oli aamulla jotain huonovointisuutta, mutta en uskalla sen varaan toiveita rakennella. Toivotaan että viikon sisään selviää kuin tässä kierrossa on käynyt. Testiä en uskalla vielä tehdä. Katsellaan ensi viikon lopulla tai sitä seuraavan alussa kun menkat on myöhässä tuon kiertopäivien 35 mukaan. Mutta kyllä silti jännittää ja toiveita on, pelottaa toki että toiveet on turhia. Puoli vuotta tuli nyt yritystä täyteenkin...
 
Pahoittelut Kinder_Kitty! :(

Täällä kp32/31-35. Sorruin tekemään aamulla testin (kp31) ja puhdas nega. Valkovuoto on lisääntynyt siihen malliin että menkat alkamassa. Harmittaa, tuleva seuraava kierto jo yk7... toivo hiipuu pikkuhiljaa siitä omasta nyytistä. Mietin josko taukoilisin palstalta ja koittaisin unohtaa vauvayritykset ja liialliset hössötykset...

Jos joku haluaa päivitellä listaa se onnistuu seuraavalla tavalla: Etsi viimeisin päivitys ja paina "vastaa" sit poista hakasulut ja quote tekstit ym ylimääräinen alusta ja lopusta ja muokkaa päivitettevät asiat listaan. Itse olen aina paperille koonnut päivitettävät (punaiset tekstit) ja sit paperin kanssa listaan päivittänyt. Ei oo vaikeeta. Löytyykö halukkaita?
 

Yhteistyössä