Kinder_Kitty, mullahan on suhteellisen säännöllinen, yleensä on 26-28 päivää kierto. Mä oon ollut ilman hormonaalista ehkäsyä jo kohta kaksi vuotta ja ja sinä aikana on välillä kierto ollut 29 päivääkin ja joskus vaan 25. Viime kesänä oli kerran 31 päivää jolloin mä jo ehdin vähän luulla, että olisko viimein tärpänny, mutta sieltähän ne menkat taas alkoi.
Mä kävin gynellä syyskuussa ja sen mielestä on kierrot olleet sen mittasia et todennäkösesti ovuloin. (Oon jostain lukenutkin, että tuollainen pieni heitto on normaalia) Ovulaatiotestejä oon tehnytkin ja oon niissä saanut oviksen näkymäänkin. Gyne katsoi sillon ultralla ja kaikki oli ok, limakalvo, kohtu ja munasarjat. Kävin kiertopäivänä 11 ja silloin toisessa munasarjassa oli johtofollikkeli jonka epäili irtoovan parin päivän päästä.
Juteltiin siinä paljon ja hän kyseli tarkkaan kaikkia asioita läpi. Oli sitä mieltä, et me voitaisiin rauhassa vielä yrittää tämä loppuvuosi ja sit jos ei tärppää, kun se vuosi tulee täyteen, niin sitten hakemaan sitä lähetettä sinne tutkimuksiin. Kyllä mä sitä siinä ihmettelin, että jos nyt ainakin minulla on kaikki kunnossa, niin mikä sitten on, kun ei tärppää, kun kuitenkin jo 8 kuukautta oltiin siihen mennessä yritetty. Hän vastasi, että
terveellä pariskunnalla joka kuussa on raskauden todennäköisyys/mahdollisuus noin 17%:n luokkaa. Eli tosi pienihän se on! Ajatelkaa.
Oon nyt sitä yrittänyt toitottaa itelleni kaikkina epätoivon hetkinä.
Hän sanoi, että simppatutkimukseen voisi yksityiselle mennä seuraavaksi, mutta ollaan miehen kanssa sovittu, että odotetaan niitä julkiksen puolen hoitoja, ettei nyt yksityiselle mennä ennen niitä, kun rahanmenoa on muutenkin.
Mä kyllä odotan vuodenvaihdetta tosi paljon. Tuntuu, että tää vuosi on ollut niin p*ska. Kyllä mä silloin alkuvuodesta ajattelin, että olisin jo tähän aikaan viimeestään raskaana.
Nyt toivon Kinder_Kittyn tavoin, että edes ensi vuoden aikana tulisi raskaaksi.