Esikoiselle nousi kuume - ei mitään muita oireita

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja vippis
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti

vippis

Aktiivinen jäsen
25.06.2008
3 527
1
36
7-vuotias tuli yöllä kolmen aikaan viereen, että on paha olo. Mitattiin, niin kuumetta 38,6. Annoin Pamol Fn, nukku vieressä. Aamulla 37,2.

Nyt sitten pomppas takas, äsken kuumetta 39,2.

Mitään muita oireita ei ole - ei nuhaa, yskää, kipuja missään.

Meillä oli flunssa n. viikko sitten, pojalla myös. Tai siis viimeiset oireet loppu n. viikko sitten.

Niin mitähän tää nyt sitten on?

Alkuperäinen kirjoittaja ....:
Ai mikä tauti? No kuume...

Kuumeen aiheuttaa ruumiin lämmöntuotannon ja lämmönkulutuksen välisestä tasapainotilasta huolehtivan selkäytimessä sijaitsevan lämpökeskuksen kiihottuminen. Tämä voi johtua esimerkiksi vereen joutuneiden bakteerien synnyttämien myrkkyjen vaikutuksesta. Kuume ei siis ole itsenäinen tauti, vaan jonkin taudin ilmaus: kuumeen nousu ilmaisee sen, että ihmisen ruumiin immuunijärjestelmä toimii ja taistelee taudinaiheuttajia kuten bakteereja ja viruksia vastaan.

Kuume on yleensä merkki virus- tai bakteeritartunnoista, kuten esimerkiksi flunssasta, influenssasta, poskiontelotulehduksesta ja useista muista tulehdustiloista, angiinasta tai keuhkokuumeesta.

Jotta ei mun mielestä sellasta tautia oo kuin kuume... Mun tietääkseni siihen liittyy aina jotain muutakin, ja sitä jotain "muuta" mä tässä ihmettelin :)

Meillä kans sunnuntaina yhtäkkiä huomasin että poika on tulikuuma.. Oli 39,2 kuumetta. Laitoin supon, seuraavana päivänä 37,8 ja sitte ihan normaali. Yöllä yski vähän mutta tosiaan ei oikeestaan muuta kun toi kuume.

Alkuperäinen kirjoittaja ......:
Odotatte varmaan seuraavaa vastausta: SIKAINFLUENSSA voi oireilla pelkkänä kuumeena, sitä se on! ;D

Vaikka oliskin niin ei väliä. Oispahan tuo sitten sairastettu ja vielä ilman suurempia komplikaatioita :) En panikoi suo nasunuhan kanssa, sori jos tuotin pettymyksen.

Alkuperäinen kirjoittaja ......:
Odotatte varmaan seuraavaa vastausta: SIKAINFLUENSSA voi oireilla pelkkänä kuumeena, sitä se on! ;D

No sepä juuri, että kun en millään jaksa uskoa, että se olis sitä. Mutta että juurikin se, että kuume kertoo j o s t a i n muusta kuin kuumeesta.

..ja tosiaan kun viikko sitten loppu meiltä flunssan oireet.

Terveyskirjasto ohjeisti, että jos lapsella on selittämätöntä kuumetta (eli ei esim. hengitystieoireita samaan aikaan), niin pis hyvä olla lekuriin yhteydessä. No mä sit soitin thlle, ja se sano, että ihan voinnin mukaan.

Kyllä se sikanuha voi olla vähilläkin oireilla. Sunnuntaina altistuttiin varmasti ja nyt pelottaa, kuinka kovat oireet tulee. pojalla eilen kuumetta, miehellä vuotaa nenä. itellä ottaa henkeen, mutta voi olla pelkästä pelosta..

Yhteistyössä