esikoisäidin päiväohjelma

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja rannikolta
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
R

rannikolta

Vieras
Miten esikoisen äidit saatte päivisin ajan kulumaan? Syksyn sateet ja talvi tulossa, kotona pitkästyy. (Ei aina jaksa olla tehokas) Kaverit töissä, yksin on tylsää. Lapsi 5 kk.

\
Alkuperäinen kirjoittaja 12.11.2004 klo 19:55 rannikolta kirjoitti:
Miten esikoisen äidit saatte päivisin ajan kulumaan? Syksyn sateet ja talvi tulossa, kotona pitkästyy. (Ei aina jaksa olla tehokas) Kaverit töissä, yksin on tylsää. Lapsi 5 kk.

oisko siinä lähellä kerhoja tms jonne voisit mennä muksun kanssa..

Itse käyn kerran viikos vauvajumpas ,muskaris ja srk.n perhekerhos.Kerran kuussa käydään vauva-leffas.Mll järjestää erilaisia kerhoja ja perhekahvila toimintaa ympäri maata ,joten sieltä ainakin vois löytyä ohjelmaa ja ehkä uusia tuttavuuksiakin =)

Minullakin oli tylsää esikoisen kanssa kotona, niinpä lähdin töihin lapsen ollessa 7,5 kk.

Samoin tein toisen lapsen jälkeen.

Nyt kolmannen kanssa olen koko äippäloman kotona, vaikka mieli tekisi jo töihin. Vauva on nyt 7 kk...

Samoilla linjoilla, kotiin ei kannata jäädä nyhjäämään yksin. Rohkeasti vaan kerhoihin ja erilaisiin tapaamisiin mukaan. Itsekin olin ekan lapsen kanssa tosi yksin, ei ketään "kohtalontoveria". Päivän kohokohta oli kun käveltin kaupalle ja takaisin kotiin.

Hiekkalaatikolta läheisestä puistosta löytyi juttu kavereita ja kerhoista, seuraa paikallista ilmoittelua lehdissä. :hug:

Mites nuo vauvauinnit, vauvajumpat yms. Itse kävin vauvauinnissa sekä jumpassa. Välillä käytiin kaupungilla pyörimässä lisäksi askartelin jouluaikaan paljon ... tehtiin joulukortteja ja tyynyliinoja joihin painettiin pienen vauvan kädet ja jalat ja laitettiin ikä liinan reunaan. Tein lapsen kanssa paljon hommia niin päivät meni ihan huomaamatta jopa liiankin nopeesti

Mulla kyllä päivät kuluu ton kaks kuukautisen esikon kanssa vähän liiankin hyvin. Teen varmaan kaikenlaisia turhia kiemuroita ja viihdytän ehkä vauvaa liikaakin, mutta kun aina toitotetaan että vauva tarvii syliä ja seuraa. Pari kertaa oon käyny mammatapaamisissa ja niissä on ihan kivaa, mutta meidän päivä kyllä menee niistä sekasin :attn: oonkohan mä vähän tiukkapipo?
Miten sitten toimitaan kun neljäkuiselle kuulemma saa jo opettaa jonkinlaista rytmiä? Miten siihen sovitetaan mammakerhot, vauvaharrasteet ja kaupassakäynnit? Opastakaa aloitteijaa :o !
:flower: =) :flower:

Meillä viikkorytmi:
ma muskari
ti mammakaverin luona
ke avoin päiväkoti
to äiti-lapsi-kerho
pe kotipäivä

Päivirytmi menee niin, että meillä herätään klo 5.00 ja kun isukki on lähtenyt töihin n. klo 8.00 niin poika menee aamu-unille (n. 30-60min) jonka jälkeen lähdemme pihalle hakemaan postin ja kauppaan sekä noihin kerhoihin, jotka alkaa klo 10 maissa kaikki. Siinä menee aikaa pari tuntia jonka jälkeen saatetaan mennä mammakaverin ja poikansa luo kylään tai sitten kotiin syömään. Sitten otetaan iltapäiväunet (1,5-3 tuntia) ja sitten isukki tuleekin kotiin.

Ihan pienenä meidän neiti ei KOSKAAN nukkunu 20 minuuttia pitempää aikaa, ja mieluiten liikkuvissa vaunuissa. Ja söi tissiä tuntikaupalla.
Nyt, 1v5kk nukkuu yhdet päikkärit, YHDEN TUNNIN eikä koskaan yli. Yöllä 10,5-11 h.
Ei paljoo tarvii tehdä kotihommia, kun sitä ei voi päästää hetkeksikään silmistään, kiipeilee jo semmosta vauhtia!

\
Alkuperäinen kirjoittaja 01.12.2004 klo 20:57 Pikkuvesseli kirjoitti:
Meillä viikkorytmi:
ma muskari
ti mammakaverin luona
ke avoin päiväkoti
to äiti-lapsi-kerho
pe kotipäivä

Päivirytmi menee niin, että meillä herätään klo 5.00 ja kun isukki on lähtenyt töihin n. klo 8.00 niin poika menee aamu-unille (n. 30-60min) jonka jälkeen lähdemme pihalle hakemaan postin ja kauppaan sekä noihin kerhoihin, jotka alkaa klo 10 maissa kaikki. Siinä menee aikaa pari tuntia jonka jälkeen saatetaan mennä mammakaverin ja poikansa luo kylään tai sitten kotiin syömään. Sitten otetaan iltapäiväunet (1,5-3 tuntia) ja sitten isukki tuleekin kotiin.
:laugh: :laugh: :laugh: :laugh: :laugh: :laugh: :laugh: :laugh:

Meilläkin on ihan järkevä päiväohjelma joka päivä: aamulla ylös noin 9:n maissa, aamutoimet eli puuron syöttäminen, vaipanvaihto, vähän imetystä. Sitten kotiaskareita ja vauva touhuaa itsekseen. 11:n maissa ottaa usein puolen tunnin tirsat. Puolenpäivän maissa soseen syöttö. Askareita ja vaikka vähän ulkoilua. Päiväunet maidon voimalla noin klo 14-16 jolloin me vanhemmatkin levätään. Mies on vielä hoitovapaalla kotona, joten on ihana nauttia ihan rauhallisesta rytmistä ! Vauva otetaan mukaan kauppaankin, viihtyy autossa ja kaupassa kärryssä katselee ihmisiä. Illalla taas syöttöä ja tv:n katselua, sylittelyä ja lattialla leikkiä. Nukkumaan vauva menee 9:n maissa maidon voimalla. On nukkunut yöt aika hyvin tähän asti ja on saanut olla myös terveenäkin !!! Joinain päivinä nähdään ystäviä ja sukulaisia ja neuvolan tätejä yms., mutta ei joka päivä. Meille ainakin sopii hyvin tällainen rauhallinen tahti elämässä ! :hug:

Yhteistyössä