Esikoinen vuodelle 2014

Korjataanpas omia tietoja jos sitä listaa joku tässä taas päivittellee :)

Maicy kp17/24-->, yk3, DPO1 (ovisplussan sain keskiviikkona!!), nyt sit jännäillään ja kovasti

Niin, voisiko joku selventää mulle että oisko mulla nyt sit DPO1 vai DPO2 ? Kun ovisplussan testiin saa niin sellanen 24-36h niin munasolu irtoaa. Mutta mistä minä voin tietää tarkalleen että montako tuntia se LH-huippu on jo kestänyt, vai eihän siinä oo semmosta keskimäärästä aikaa mitä se vois testissä näyttää tuo plussa. Onko siis parempi et lasken ovisplussan jälkeen, et munasolu irtoaa vasta seur. päivänä ja sit siitä seuraavana alkaa DPO:n laskeminen. Vai lasketteko heti kun ootta plussan saaneet, niin siitä seuraava päivä ois jo DPO1?

Jemppu Mulla on dieetti, tai oikeastaan elämäntapamuutos nyt päällä :) Viimeset kuus viikkoa oon syöny terveellisemmin ja liikuntaa lisännyt. Tavoitteena saada läskiä pois ja lihasta tilalle. Oon nyt laihtunut aika lailla 5 vk:n aikana vajaa 5kg, että hyvällä mallilla ollaan. Tavotteena kuitenkin reilumpi laihtuminen, mutta hitaasti edetään :)

Toka89 Hienoa että oviksen bongasit! :) Toivottavasti sait hyödynnettyä sen miehesi kanssa ;)

Gemi Toivottavasti kohta alkaa menkat tai saat plussan testiin että tietäisit hiukan missä mennään. :) Tsemppiä kuitenkin oli tilanne mikä tahansa! Toivotaan että plussa pärähtää ;)

Hopess Oooi että, sulla jännät päivät menossa! Äkkiä se aika mennee, vaikkei se siltä tod. tuosa tilanteessa tunnukaan :D

Neinäsä Limat voi tulla kyllä ilman irtoamistakin, koska sehän on vaan kropan valmistautumista ovulaatioon. Ovis voi jättää tulemati vaikka kroppa oiskin ihan ready.. Toivotaan kuitenkin että ovis sulla tuli ja saitte sen hyödynnettyä! :)

Lama Toivotaan nyt että teillä tärppi kävi!!! Varsinkin jos noin erilaiset "oireet", voi hyvinkin kertoa siitä et nyt on tärpännyt ;) Monet sanookin et niinä kiertoina kun eivät oo olleet raskaana, on oireita ollut jos jotakiin.. Mut sit se kerta kun on plussa tullut niin ovat olleet niin seesteisiä ja oireita ei mtn. :) TSEMPIT!

Jonnamo Oikein paljon tsemppejä ja toivotaan et plussa tulee sullekin kun testauksen aika koittaa!! :) :) Juilimiset vois toisaalta kertookin jo jotakiin ;) positiivista siis!

Kaikille muillekin oikein paljon tsemppejä piinapäiville, plussapuhureita kaikille ja pahoittelut tädin saaneille! Hyödyntäkää ovispäivät ja nauttikaa toisistanne <3 Mukavaa viikonlopun alkua!
 
  • Tykkää
Reactions: Lama
Jonnamo ja Hopess: kuulostaa lupaavalta :) Ilmoitelkaa miten kävi. Itse en taida olla enää edes selvillä kiertopäivistä. kaamea flunssa ollut yli viikon ja eilen sain antibioottikuurinkin.. taitaa ensi kierrossa jäädä ovulaatiokin pois... pupuilukaan ei juuri nyt ole mielessä kun liman eritys on sellaista että mieskin taitaisi juosta karkuun jos edes pussata yrittäisin :D
 
Neinäsä: Meilläkin vaan tjottaillaan, mutta vaikeahan sitä on omia tuntemuksiaan olla rekisteröimättä.. Miehen huomattavasti helpompi vain odotella tuloksia. :p

Jemppu: Itsellä olisi samat pohdinnat edessä. Olen tässä lomaillut ja nyt olisi aika saada itseä niskasta kiinni. Helpommin sanottu kuin tehty, mutta pienin muutoksin toivottavasti pääsisi alkuun ja kohti pysyvästi terveellisempää elämää. Motivaatio varmasti on kohdillaan, kun tietää, että mahdollinen pienikin voisi entistä paremmin.

ON: Täällä siis tämän kuun ovis oli hieman hukassa, joten suuria toiveita ei ollut. Nyt on kuitenkin menossa yk 1, kp 26, ja pari päivää jotkin hajut ovat tuntuneet voimakkaammilta. Lisäksi alavatsalla on tuntunut siltä kuin koko ajan jännittäisi jotain, ikään kuin sisäistä kutinaa tai jotain. Tuollaista ei ole ollut koskaan aiemmin.. Mitä lie meinaa vai meinaako mitään. Ensi viikolla vasta pitäisi tädin tulla ja nyt menkkajomotuksetkin ovat vahvistuneet. Piinailu siis alkaa, kun vielä ei ihan voi testatakaan..

Jonnamo, Hopess: Tsempit teille. Toivottavasti tulee vahvat plussat. :)

Jepu 85: Paranemisia sinne! Ja hyvää viikonloppua muillekin. :)
 
Maicy nyt vain paljon talletuksia! :)

Täällä testattu hätäpäissään viivanpaikka/ haamujen esiäiti, joten piti tilata varalle jo 2 Clearblue digitalia :D Toisaalta on niin vahva tunne et olisi tärpännyt, muttei vielä uskalla toivoa liikoja ettei taas tiputa korkealta.
 
  • Tykkää
Reactions: Lama
hopess IIK! Toivottavasti sie nyt olis jotain :) Mä joudun odottaan maanantaihin asti et pääsen testaamaan, heti kun saan silmät auki, juoksen apteekkiin hakeen testiä :D Ellei menkat oo nopeemmat ku mä :D

Tänään tapahtui jotain ennenkuulumatonta. Aloin yökkimään kun siivosin koiranläjää eteisestä. Asia olisi ymmärrettävää mieheltäni, yökkii kaikesta. Mutta minä, eheei, ikinä en oo koiranjaskasta yökkiny.

Maanantaina saatetaan kyllä tippua lujaa maankamaralle, nyt kun kuvittelee kaikennäköistä... -.-
 
jonnamo Eihän sitä koskaan tiedä mitä se maanantai tuo tullessaan ;)

hopess Pidetään nyt peukut pystyssä, että olis matkalainen tarttunu mukaan :)

Täällä mies tyhjensi selaimelta kaikki tiedot ja siellä meni mun kirjautumistiedot mennessä, en sitten kerennyt niitä alkaa tuossa kaivelemaan, kun on ollut vähän enemmän ohjelmaa. Saanut toimia lapsenvahtina ja muuta mukavaa :)
Ens viikolla sitten saa aloittaa taas työarjen ja puolentoista viikon päästä pääsee vihdoin kapselista eroon JEE!
 
Jonnamo ja Hopess täällä myös eletään outoja aikoja. Kierto ollut 28pv, mutta nyt menossa kp 33. Kolme testiä tehty ja kaikki puhtaita negoja. Seuraavan teen alku viikosta jos tilanne ei muutu. Tuntemukset sellaiset, että kohta se täti tulee. En uskalla herätellä toiveita, kun edes löytänyt ovista tästä kierrosta. Pst. sormet tosi turvoksissa.
 
Täälläkin eletään jänniä päiviä, DPO 10! Oon myöskin osannu keksiä kaiken maailman oireita, vaikka kyllä hyvin tiiän, että ne voi kaikki johtua pillireiden lopettamisesta. Tänään myös eka kunnon mielialanvaihtelu piiitkään aikaan. Rupesin itkemään ihan täysillä kesken aamupalan ilman mitään järkevää syytä :D siitä itkut ja naurut sekasi ja sitte oliki taas kaikki niin kivaa ja hyvin. Uskomaton vaikutus hormonilla (oli ne sitte mitä hormoneita hyvänsä)! Kauheesti tekis mieli jo testata, mutta ehkä maltan vielä hetken. Keskiviikkona kai pitäis kuukautisten alkaan. Eikö se niin ole, että 14 päivää ovulaation jälkeen pitäis alkaa? Olis varmaan parasta malttaa vielä ens viikonloppuun, mutta luulen, että jos keskiviikkoaamuna ei mitään kuuluu, niin pakkohan siinä on testata.

Jonnamo ja Hopes, aika jännät päivät menossa teilläkin :) toivotaan plussia!
 
Nausteri Toivottavasti pääsisit plussaamaan! Itsellä pitäisi kuukautisten alkaa torstaina, mut tiedän jo et testaan aikaisemmin :) Nyt dpo 9 onneksi testit loppuivat ettei enä testaa liian aikaisin.


Plussa tuulia kaikille!!!!! :)
 
Täällä on ihan älyttömän jänniä aikoja monella. Nyt malttia ettei tartte masentua turhista negatiivisista. Täällä yritetään kovasti kanssa malttia säilyttää.

Ihan ekaksi oon tosi pahoillani mutta en oo ehtiny päivitellä ja nytkin anoppilassa koko viikonlopun joten no can do.

empuska toivottavasti aika kuluu nopeasti et pääset jännäämään säkin

Täällä kaikki mahdolliset oireet taas päällä. Tänään kp 28 ja kierron pituudestahan ei mitään hajua kun oli toi km:kin tossa. Vielä oon päättäny että 2 viikkoa venaan sitten testaan. Katotaan nyt mihin todellisuus vie. Joo ja ihan samat "oireet" kun km aikaan oli. Älytön välivuoto vaan on :( oon sitä mieltä vaikka olisin raskaana ei mee loppuun koska mä vuodan. Kohdun limakalvo on selvästi liian heikko ku vuotaa tai jotain hormonihäiriöitä on. Ärsyttää ja masentaa kun tuntuu ettei taaskaan oo tärpänny vaikka vatsaa sattuu ja kauheita säätöjä. Samat oireet ku menkat alko viimeksi joten mun oireista ei kyllä voi sanoo mitään. Toisaalta viimeksi kun olin varma etten oo raskaana oli kuumetta. Muistin sen vasta ihan äskön että ehkä mulla nouseekin kuume sit. Tässä kierrossa ollut pahoinvointia. On ällöttäny moni mutta se ei merkkaa mitään ku km kohdalla sitä ei ollut. Joten toiveet ei oo kovin korkeella.

henrietta mitä sulle kuuluu??
 
Mökiltä terveisiä! Oltiin tänään 5 tuntia sienimetsässä ja saalis oli ihan uskomaton! :) Mulle ensimmäinen oikea sienestys kerta, nautin täysin siemauksin! Saatiin suppilovahveroita aivan perke*eesti. Ja mielettömän kokoisia! Tiedetään mitä syödään pakkasesta seuraavat kuukaudet :D

Ulkoilma laittoi kropan sen verran lepotilaan, että saunan, ruoan ja muutaman oluen jälkeen taidetaan kaatua sänkyyn melko nopeaa :) Sen verran piti kyllä ihan aiheestakin sanoa, että huomenna (tai viim. maanantaina) pitäis menkkojen alkaa, ja ei sitten mitään valtakunnan oiretta tai viitettä niihin ole. Eikä muuhunkaan. Mitä nyt turvottaa, mutta ei muita mahatuntemuksia, juilimisia tai alaselkäkipuja :O Jännää. Mulla on siis edellisissä kierroissa viikkoa ennen menkkoja on rinnat alkaneet aristaa, ja noin 2 päivää ennen tätiä on alkaneet mahatuntemukset. Nyt olen siis täysin oireeton. Tosin eihän näistä perkeleistä ikään tiedä :LOL:

Oikein ihanaa loppuviikonloppua kaikille! Jos ei maanantaina tule täti, niin testin ostoon :)

:wave:
 
Kaikille piinailijoille paljon plussatuulia ja tarrasukkia :heart:

ON: Täällä kp 11 ja nyt alkaa varsinainen toinen yritys :) Tarkotus tankata seuraavien päivien aikana uimareita jo ennakkoon, jospa täälläkin saatais sit ihan aiheellisia haamuja ja se plussa aidosti pompsahtamaan tikkuun. :) Eilen taas vaihteeksi sain kuulla, että tuttu oli tyyliin kerrasta tullut raskaaksi ja odottaa myös esikoistaan. Hiukan riipaisi, vaikka aihetta siihen ei mulla kyllä pitäisi olla, koska kunnon yritystä meillä ei vielä ole ollut, mutta silti se riipaisi tuolta jostain syvältä. Miksi toiset tuntuvat saavan kaiken tarjottimella ja toiset sitten saavat tarpoa upottavassa suossa... On tää elämä vaan joskus tosi epäreilua, monessakin asiassa :/ Mutta nyt positiivisia tuulia, tää on vähän nyt taas sitä, että laittas lottoa vetämään, jännittävää aikaa siis ja koitetaan ny pitää ne näpit irti testeistä ja testailla vasta kun siihen on syytä :D
 
Heip! Oon pitäny vähän hiljaiseloa, meijän koira oli tossa vakavasti sairas mutta nyt onneks jo parempi :heart: Ei oo ollu oikein fiilistä mutta nyt jo itselläkin parempi olo!

Kaikille uusille tervetuloa ja ihanaa kun on NÄIN paljon jännääjiä!!! Toivotaan plussapuhuria!

Itsellä alkoi uus kierto eli tänään kp3, yk 12.
 
Viimeksi muokattu:
Jänää jännää! Välillä on semmonen fiilis, että en ihan varmasti ole raskaana ja sitte taas jostain toivo herää. Aamulämpöjä oon edlleen mittaillu, ja jos oon oikein ymmärtäny, niin lämmön kai pitäis laskea nyt 3-4 päivää ennen menkkojen alkua. Tänään aamulla DPO11 lämpö 37,0. Ovulaatin jälkeen ollu koko ajan tasasesti 36,4-36,5 ja ennen ovista 35,8. Toissapäivänä oli 36,9. Jännää jännää..... Onko muita aamulämpöjen himomittaajia? :D
 
Noniin! Nyt alkoi polttelut mahassa ja menkkajuilinnat! Rintoja ei edelleenkään arista, mutta on ollut etova olo koko päivän. Oksettaa, mutta mitään ei kuitenkaan sitten tule.

Nyt jännätään tuleeko se täti huomiseen mennessä vai ei. Vai olisko nyt viimeinkin mun vuoro skipata ne menkat :D
 
Jonnamo kuinka pian yrityksen aloittamisen jälkeen sait terot käyttöön ja mihin "vaivaan" ne määrättiin?
Ei liity mitenkään lapsen yrittämiseen nuo alkukesästä määrättiin ekan kerran, kun menkat kesti 16 päivää. Nyt pari kk sitten määrättiin epäsäännölliseen kiertoon :)

Lama täällä kans menkkamaisia tuntemuksia. TOIVOTTAVASTI ei kummallakaan ala, pääsee sitten apteekissa käymään ihan syystä :)
 
Täälläkin koko päivän kipuillut mahaa, kestäneet vain 2 sekuntia. Koko ajan samasta kohtaa. Ja tuntuu et koko ajan olen pissalla :D
Odottaako sitä plussaa niin paljon et kuvittelee kaikki oireet vai olisiko se plussa sittenkin mahdollista! :)
jonnamo ja lama täällä toivotaan kovasti että pääsisitte plussaamaan eikä tulisi kuukautisia!!!
 
  • Tykkää
Reactions: Lama
Juu vieläkään ei vuoda. Mulla yleensä tulee menkkatuntemukset samana päivänä kun pitäisi alkaa... Koko ajan täytyy rampata vessas tarkistamas, ettei vuoda :D

Mä epäilen, et jos jotain toivoo oikein lujaa, niin mieli voi oikeesti kuvitella huomaamatta kaikennäkösiä oireita :D
 

Yhteistyössä