erotilanteessa erilleen muuttamisesta kysymys..

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja uudet tuulet puhaltaa..
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
U

uudet tuulet puhaltaa..

Vieras
siis en ymmärrä miten tää homma nyt menee.

meillä on tällä hetkellä miehen kanssa yhteinen vuokra-asunto. minä muutan toiselle paikkakunnalle heti kunhan asunto löytyy ja mies jää nykyiselle paikkakunnalle. tosin asunto on aivan liian iso yhdelle ihmiselle, joten mies joutuu myös etsimään uuden asunnon. joutuuko jompi kumpi ylläpitämään tätä nykyistä asuntoa niin kauan, että kummallekin löytyy asunto?

eli joutuuko toinen meistä maksamaan tästä vuokraa (+ irtisanomisvuokran) niin kauan, kuin viimeiseksi pois muuttava löytää itselleen asunnon + uuden asunnon takuuvuokran!? :o tulee kyllä törkeän kalliiksi, kun tässäkään kämpässä ei mikään edullinen vuokra ole.

Jos nimesi on vuokrasopparissa, niin ilmoitat että irtisanoudut siitä. Kuun lopussa alkaa irtisanomisaika juoksemaan, eli ensi kuun vuokran juodut maksamaan. Jos miehesi haluaa asunnossa asua, niin ilmoittaa siitä vuokranantajalle ja sopii hänen kanssaan.

Juu, se, joka jää asuntoon, hoitaa asumiskustannukset kyseisestä asunnosta. Minä lähdin meidän asunnosta, ilmoitin vuokranantajalle, että lähden sinä ja sinä päivänä ja mies jää asuntoon. Meillä oli kohtalaisen kallis kolmio. Mies jäi ja sanoi asunnon irti muutaman kuukauden kuluttua, mutta sehän ei ollut enää mun ongelma.

mutta jos löydämme asunnot suhteellisen yht'aikaa, niin silloinhan ei kummankaan tarvitse maksaa tästä muuta kuin pakollinen viimeisen kuukauden 1 irtisanomisvuokra ja kumpikin omistaan ne takuut, jos takuuvuokraa peritään?

Juurikin näin.

Ainoa mikä kannattaa muistaa on se, että irtisanomisaika on yksi kokonainen kalenterikuukausi. Eli vaikka nyt irtisanotte, niin maksatte vuokran ensi kuultakin. Luulisi kämpän löytyvän tuossa ajassa.

[QUOTE="abc";24318357]Muistakaa myös miten menee nykyisen asunnon takuuvuokran palautus eli jaatteko sen vai saako sen jompi kumpi.[/QUOTE]

voi hitto! tätä en muistanutkaan....
miehen vanhemmat lainasivat summan aikoinaan, eli varmaan koko summa menee heille takaisin tai miehelleni.

mietin juuri, mistä ihmeestä revin rahaa hommata telkkarin ja pyykkikoneen. tietsikan saa vaikka osamaksulla ja sehän ei niin välttämätön ole muutenkaan.

Yhteistyössä