Erosta ja lastenvalvojasta

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja sinkka
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
S

sinkka

Vieras
Erotessa varataan aika lastenvalvojalle jossa sovitaan tapaamiset ja elatusmaksut. Sen tiedän. Mutta voiko ajan varata jo heti kun asiasta on päätetty? Vai pitääkö olla muutettu erilleen?
Muita tahoja ei sitten ole minne pitää olla yhteydessä vai?
Mitään sosiaalietuuksia en saa/hae.

On hyvä ajoissa selvittää. Auttavat asioiden sopimisessa. Kuten tiedätkin varmaan, kaikki kannattaa kirjata paperille ja vahvistaa lastenvalvojalla. t. nimim. kantapään kautta kaikki pieleen

no mitäs sitte jos on pitkät jonot sinne lastenvalvojalle ja erotaan heti. eli mies muuttaa pois heti. niin mites ne elarit? saako ne takautuvasti?

tässä konkreettinen esimerkki:

mies muuttaa pois omaan asuntoon 1.5.2008
lastenvalvojalle on aika 1.8.2008

saako äiti tuolta ajalta kuitenki elarit? tuleeko ne takautuvasti vai miten?

Alkuperäinen kirjoittaja sinkka:
Erotessa varataan aika lastenvalvojalle jossa sovitaan tapaamiset ja elatusmaksut. Sen tiedän. Mutta voiko ajan varata jo heti kun asiasta on päätetty? Vai pitääkö olla muutettu erilleen?

Edes sinne lastenvalvojaan ei ole _pakko_ olla yhteyksissä tosin kannattaa jos hiukankin epäilyttää ettei asioista saada sovittua keskenään. Meillä on exän kanssa erosta 5 vuotta ja lapsi on edelleen yhteishuoltajuudessa kuten sovittiin kun syntyi (ei oltu koskaan naimisissa niin huoltajuudesta sovittiin samalla kun isyydentunnustus hoidettiin) ja se on ainoa kerta kun ollaan lapsen asioita onulkopuolisen kanssa hoidettu. Mutta musta tuntuu että me ollaan jotenkin poikkeuksellisen sopuisia muutenkin.

Alkuperäinen kirjoittaja Weatherwax:
Alkuperäinen kirjoittaja sinkka:

Edes sinne lastenvalvojaan ei ole _pakko_ olla yhteyksissä tosin kannattaa jos hiukankin epäilyttää ettei asioista saada sovittua keskenään. Meillä on exän kanssa erosta 5 vuotta ja lapsi on edelleen yhteishuoltajuudessa kuten sovittiin kun syntyi (ei oltu koskaan naimisissa niin huoltajuudesta sovittiin samalla kun isyydentunnustus hoidettiin) ja se on ainoa kerta kun ollaan lapsen asioita onulkopuolisen kanssa hoidettu. Mutta musta tuntuu että me ollaan jotenkin poikkeuksellisen sopuisia muutenkin.

Tää oli uus tieto mulle ettei ole pakko. Uskon että muuten menis ok, mutta rahasta ei varmaankaan päästä yksimielisyyteen ts. se on asia jolla mies varmasti tulee "pelaamaan" aina mielialansa mukaan. Tapaamisista tuskin tulee ongelmia.

Alkuperäinen kirjoittaja vieras minäkin:
no mitäs sitte jos on pitkät jonot sinne lastenvalvojalle ja erotaan heti. eli mies muuttaa pois heti. niin mites ne elarit? saako ne takautuvasti?

tässä konkreettinen esimerkki:

mies muuttaa pois omaan asuntoon 1.5.2008
lastenvalvojalle on aika 1.8.2008

saako äiti tuolta ajalta kuitenki elarit? tuleeko ne takautuvasti vai miten?

tietäiskö joku vastausta tähän? :attn:

mulle sanottiin syksyllä kun ero tuli, et saan takautuvasti elarit. sit ku herra vihdoin ja viimein pääs lastesvalvojalla käymään, ni osas niin hienosti esittää asian, ettei joutunukkaan maksaan mulle loppuvuoden elatuksia. oli sanonu et on muka sopinu jo mun kans asiasta, mitä ei ollu tosiaankaan tehny. et kannattaa olla tarkka niistä pävistä, mitä papereissa esiintyy...

Alkuperäinen kirjoittaja yh:
mulle sanottiin syksyllä kun ero tuli, et saan takautuvasti elarit. sit ku herra vihdoin ja viimein pääs lastesvalvojalla käymään, ni osas niin hienosti esittää asian, ettei joutunukkaan maksaan mulle loppuvuoden elatuksia. oli sanonu et on muka sopinu jo mun kans asiasta, mitä ei ollu tosiaankaan tehny. et kannattaa olla tarkka niistä pävistä, mitä papereissa esiintyy...

kiitos!!!!! voi vitsi, mä taidan soittaa samantien ajan sinne lastenvalvojalle.... ei ole vielä mitään päivämäärää sovittu millon mies muuttaa pois joten taidan nyt pelata varman päälle.

joo, suosittelen soittamaan. mäki soitin sinne jo enneku muutin pois yhteisestä asunnosta ja sain ajan parin kk:n päähän. ja saman soiton aikana mulle tosiaan vannottiin et tulen saamaan takautuvasti kaikki elatukset, mut vissiin tää mun ex on niin hyvä huijaan naisimmeisiä :)

Yhteistyössä