eroperheissä lahjojenanto?!

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja äippäli
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Ä

äippäli

Vieras
Ostaako ex oman lahjan, ja sinä omasi? Vai oletteko kenties niin hyvissä väleissä, että pystytte sopimaan, ja ostamaan yhden yhteisen lahjan?
Pitääkö ex omat synttärit/nimpparit? Ja miten käy ex:n sukulaisten antamien lahjojen? Näettekö niitä koskaan? Vai pysyykö ne visusti ex:n kotona, siellä leikittäviksi tarkoitettuina?

Ollaan ostettu sekä omia että yhteisiä lahjoja.Vähän riippuen siitä mitä ja kuinka kallista.Tavarat kulkevat meillä lapsen mukana sinne minne kulloinkin menee,kun ovat tyttären ei meidän tavaroita.
Syntymäpäivillä ei tytön isä käynyt,lahjat osti.
Rippijuhlat järjestin vanhempieni luona(olosuhteiden pakosta) ja siellä oli mukana ex uuden avovaimonsa,heidän tyttärensä ja ex:n sisaruksia.

\
Alkuperäinen kirjoittaja 03.08.2005 klo 15:16 Micosa kirjoitti:
Ollaan ostettu sekä omia että yhteisiä lahjoja.Vähän riippuen siitä mitä ja kuinka kallista.Tavarat kulkevat meillä lapsen mukana sinne minne kulloinkin menee,kun ovat tyttären ei meidän tavaroita.
Rippijuhlat järjestin vanhempieni luona(olosuhteiden pakosta) ja siellä oli mukana ex uuden avovaimonsa,heidän tyttärensä ja ex:n sisaruksia.

Siis kutsuit lapsesi rippijuhliin myös lapsen isän uuden kumppanin ja heidän yhteiset lapset?
HIENOA!!
Onko teillä välit exän kanssa aina olleet hyvät, siis eron jälkeen? Pystyttekö puhumaan ja sopimaan asioista? Saako lapsen isä osallistua lasten arkeen ja millä tavalla, miten paljon?

Minua on suututtanut ja surettanut jo valmiiksi ja etukäteen se, ettei minulla ole oikeutta osallistua miehen vkl-lasten elämään esim. rippijuhliin, koulun kevät ja joulujuhliin.. jos rippijuhliin edes mies kutsutaan niin kiva, mutta että minut ja meidän yhteinen tenava - sehän jo jotain olisi!
Ja kuitenkin minulta äitipuolena odotetaan kiintymystä ja vastuuta ja välittämistä yms yms. Aina ei oikein jaksaisi eikä viitsisi, kun tietää miten ulkopuolinen kuitenkin tulee olemaan näiden lasten elämässä.

Mutta ehkä ihminen muuttuu, kun nyt sillä exälläkin on alkanut uusi elämä kun on uusi kumppani.....

Siis kutsuit lapsesi rippijuhliin myös lapsen isän uuden kumppanin ja heidän yhteiset lapset?
HIENOA!!
Onko teillä välit exän kanssa aina olleet hyvät, siis eron jälkeen? Pystyttekö puhumaan ja sopimaan asioista? Saako lapsen isä osallistua lasten arkeen ja millä tavalla, miten paljon?

Eivät ne aina yhtä sopuisat ole olleet,sitä turha kiistää.Kaikki muu hoituu puhumalla,mutta kun kiperiä tilanteita esim.murrosiässä ne jouduin hoitamaan yksin.
En edes viitsinyt kinata asioista kun ei olisi johtanut mihinkään.
Isä saa osallistua niin paljon kuin haluaa ja nykyään jo kiitettävästi mukana joissain asioissa.Enää vain tytär ei samalla tavalla kaipaa(jo 17v)kuin pienempänä.
Tulevaisuudessa toivottavasti pääsemme juhlimaan tyttären valmistujaisia(muutaman vuoden päästä) ja sinne ovat he taas tervetulleita,kuten muutkin sukulaiset.
=)

\
Alkuperäinen kirjoittaja 03.08.2005 klo 23:05 hienoa kirjoitti:
\
Alkuperäinen kirjoittaja 03.08.2005 klo 15:16 Micosa kirjoitti:

HIENOA!!

Minua on suututtanut ja surettanut jo valmiiksi ja etukäteen se, ettei minulla ole oikeutta osallistua miehen vkl-lasten elämään esim. rippijuhliin, koulun kevät ja joulujuhliin.. jos rippijuhliin edes mies kutsutaan niin kiva, mutta että minut ja meidän yhteinen tenava - sehän jo jotain olisi!
Ja kuitenkin minulta äitipuolena odotetaan kiintymystä ja vastuuta ja välittämistä yms yms. Aina ei oikein jaksaisi eikä viitsisi, kun tietää miten ulkopuolinen kuitenkin tulee olemaan näiden lasten elämässä.

Mutta ehkä ihminen muuttuu, kun nyt sillä exälläkin on alkanut uusi elämä kun on uusi kumppani.....

Eipä mullakaan ole ikinä ollut mitään ongelmaa kutsua exää puolisoineen meille lasten juhliin, saati sitten muuta hänen sukuaan.

Pikkasen on lapsen äidin puolelta lapsellista touhua tuollainen... :/ <br><br>

Meillä lapsen juhliin tulivat. ex puoliso lapsineen ja vaimoineen. Oli kysymys sitten päiväkodin pikkujouluista, synttäreistä tms. Oman lahjan ostavat, ainkin yleensä.

Nykyään ex eronnut edellisestä, tuleva juhannus vietetään exän vanhempien luona, mukana ovat kaikkie eksän lapset ja hänen ex- vaimo minä ja mummot/ vaarit ja isomummot. Exä itse on ulkomailla.

Viime viikonlopun olin samaisessa mumolassa kaikkien lasten kanssa.

Yhteistyössä